Alien och orcher, men i vilken ordning?

Flakmonkey
Alien och orcher, men i vilken ordning?

Gjorde slag i saken igår och beställde två av 2014:s mest hyllade spel nämligen #Alien: Isolation och #Middle-Earth: Shadow of Mordor. Nu kommer jag nog inte kunna börja spela dem förrän tidigast söndag kväll beroende på leveranstid och min egentid, men frågan kommer oavsett vara vilket av dem ska jag sätta tänderna i först?

Känns ju som att jag kommer få en härlig upplevelse oavsett men väldigt olika sådana. Så vad rekommenderar ni? Ska jag börja med att göra mitt bästa för att överleva på ett futuristiskt rymdskepp eller slakta orcher på löpande band i Middle-Earth?

#blogg

Medlem
Alien och orcher, men i vilken ordning?

Slaktar orcher rekommenderar jag eftersom jag älskade min tid med Shadow of Mordor, och planerar runda nummer 3 genom spelet snart nu när det släppts roligt DLC med.

Iofs har jag inte spelat Alien: Isolation så det kan ju vara ett bättre spel.

Testpilot

Jag har lirat bägge , Alien avnjuts helst sena nätter då det är tyst i hemmet för att maxa skräcken.
Mordor är mera action , men kul sådan!

Ca 20 timmars spelande i Alien och runt 40 i Mordor har du att se fram emot.

Flakmonkey

40?! På tok för långt, så utan att ha testat det ger jag 1/5 i betyg!

Testpilot

Mordor kan man rusha igenom om man vill , kanske 10timmar då om man skiter i allt utom huvuduppdragen o sånt. Men hur kul är det ?

Flakmonkey
Skrivet av Harakiri:

Mordor kan man rusha igenom om man vill , kanske 10timmar då om man skiter i allt utom huvuduppdragen o sånt. Men hur kul är det ?

Heh, jag är en person som oftast kör hyffsat rakt på, men det beror helt på vad sidouppdragen innebär. Är det sidouppdrag som för storyn vidare eller åt något annat håll så gör jag det gärna. Om det bara är för att "levla" eller något liknande genom att döda X eller hämta Y så står jag hellre över. Så jag får väl se hur många timmar det slutar med i Mordor

Medlem

Mordor kommer ju ut med något DLC snart sägs det så min rekommendation är nog att du väntar med att köra det.

Testpilot
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Harakiri:

Mordor kan man rusha igenom om man vill , kanske 10timmar då om man skiter i allt utom huvuduppdragen o sånt. Men hur kul är det ?

Heh, jag är en person som oftast kör hyffsat rakt på, men det beror helt på vad sidouppdragen innebär. Är det sidouppdrag som för storyn vidare eller åt något annat håll så gör jag det gärna. Om det bara är för att "levla" eller något liknande genom att döda X eller hämta Y så står jag hellre över. Så jag får väl se hur många timmar det slutar med i Mordor

Uppdragen är ganska rakt på , sen finns det massor med prylar att samla och jag är lite av en galen samlare så det gick väl ett antal timmar på den saken

Skrivet av Faulisto:

Mordor kommer ju ut med något DLC snart sägs det så min rekommendation är nog att du väntar med att köra det.

Det finns redan ett DLC ute som tillför lite i storyn , bättre riddjur o grejer tror jag det var. Har inte testat själv.

1
Skriv svar