Stor PS4-uppdatering kan vara på gång

Robot
Stor PS4-uppdatering kan vara på gång

Vilka nya funktioner får vi se?


Medlem
Stor PS4-uppdatering kan vara på gång

Sweet.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Spotify skulle komma i mars va?

Medlem

Väntar fortfarande på en slim Ps4'a.. ^^;

Medlem
Skrivet av gottfried:

Spotify skulle komma i mars va?

Slutet av februari, sen inaktiveras nuvarande tjänsten i slutet av mars.

SoL
Medlem
Medlem

Pausandet av spel när man stänger av PS4:an likt funktionen XBONE har, skulle vara skapligt nice.

Medlem

Jag tror Spotify är den funktion jag ser fram emot mest - förutsatt att det fungerar bra i samband med spel, d.v.s.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Citat:

Rykten går om att uppdateringen bland annat innehåller en funktion för att snabbt pausa och återuppta spelandet genom att stänga av och på konsolen.

Ja tack, det och spotify som kommer snart är nog det enda jag saknar.. som jag kan komma på just nu.

Medlem

Jag tycker det känns lite som en hybridbuss/bil som kan vara bra för miljön. Men till PS4? Det verkar lite onödigt. Tar inte speciellt lång tid att starta upp PS4 efter att man slutat att spela.

Jag önskar mest spotify just nu och så vore det fint om man kunde lira PS3spel på Ps4an.

Medlem
Skrivet av SoL:

Hbo nordic

This.

Medlem

Antar att man fortfarande inte kan slänga in videofiler på en usbsticka och kolla på på ps4:an? Det isf

Medlem

att kunna streama media från en nas eller annan mediaserver vore skönt.

Medlem

Något så simpelt som att kunna lägga spelen i mappar och även radera spel helt ur biblioteket hade gjort en snart 30-årig göteborgare nöjd.
Just nu tycker jag (och säkert många andra) att PS3 XMB är smidigare att använda.

Medlem
Medlem

Er ide om ett stöd för extern hårddisk vore grymt. För 500GB var ju inget spelat 6 olika spel och den är redan full. Man ska ju inte behöva radera andra spel mm för att kunna spela andra spel.

Medlem

inbyggt stöd för DLNA som PS3an hade.

Medlem

Att man kan lägga in MP3 på hårddisken likt PS3. Även om Spotify nu kommer så finns inte all musik där.

Medlem
Skrivet av SoL:

Hbo nordic

Kommer det, eller är det önsketänkande från din sida?

Medlem

Hoppas verkligen de fixar så man kan ha egna bakgrundsbilder från antingen datorn eller som man tagit själv på PS4an.

Medlem

Gör så att maskinen kan spela videofiler från usb sticka så vi kan se piratad film
Gärna stöda sub-filer också


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Troligtvis något som man kunnat göra med en PC sedan slutet av 90-talet. Men man kanske blir överraskad!

Inaktiv
Skrivet av Ibelin:

Twitch

Nu har jag ingen PS3, men Twitch hade nog varit en trevlig funktion.

Medlem
Skrivet av Gascogne:

Väntar fortfarande på en slim Ps4'a.. ^^;

lär ju komma folk sa ju samma om fat ps3

Medlem

Vore trevligt om PS4an kunde spela PS1 och PS2-spel, åtminstone dom spelen som finns på Playstation Store men om skivor kunde spelas också vore det ett plus.

Medlem

Har PS4'an samma problem som PS3'an där man måste göra en uppdatering varje gång man startar upp den?

Blev väldigt tjatigt ganska snabbt med en ny uppdatering varje dag, jag förstod aldrig syftet med att de inte kunde göra uppdateringar i bakgrunden som sen installerades när man var nöjd för dagen och ville sätta den i standby :/

(PS3'ans frekventa uppdateringar är lika irriterande som konsolernas kåthet på QT-events, samt att inte kunna spara valfritt så man blir tvingad att se samma skittråkiga filmsekvens varje gång man dött och måste starta om från en dumt placerad savepoint. But thats another story)

Medlem

Jag saknar Seti@Home appen som fanns på Ps3an tidigare.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Gör så att maskinen kan spela videofiler från usb sticka så vi kan se piratad film
Gärna stöda sub-filer också

PLEX finns tills PS4, du kan streama det mesta till det. Dock är PLEX i beta stadie nu, som man måste betala för att få använda. Men det blir gratis i färdiga versionen.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

... samt att inte kunna spara valfritt så man blir tvingad att se samma skittråkiga filmsekvens varje gång man dött och måste starta om från en dumt placerad savepoint. But thats another story)

Du har inte lirat så många spel på konsol märker jag.

Förutom Spotify hoppas jag på en rejäl uppdatering av bluray.
Är ju bara pinsamt att min gamla ps3 presterar bättre bild med sin bd än ps4.
Men dom slänger säkert in någon funktion för att kunna se rippade filmer med kass (ja, jämfört med bd) kvalitet.


signatur

“All thinking people are atheists.”

SoL
Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av SoL:

Hbo nordic

Kommer det, eller är det önsketänkande från din sida?

Önsketänkande, jag tror tyvärr inte de kommer

12
Skriv svar