Vackra, melankoliska foton från Elite: Dangerous mästerfotografer.

Robot
Vackra, melankoliska foton från Elite: Dangerous mästerfotografer.

Du kan upptäcka universums storslagenhet från din egen PC.


Medlem
Vackra, melankoliska foton från Elite: Dangerous mästerfotografer.

Galet vackert spel

Medlem

När Oculus släpps då jävlar

Medlem

Kommer aldrig vänja mig vid detta sidformatet =/
[*center][*/center] på crack

Testpilot

Sparar just nu till en ASP explorer så jag kan ge mig ut i det okända

Medlem

Ser trevligt ut. Spelade en hel del Elite II för länge sen och har varit lite nyfiken på detta, hur bra är det och hur mycket finns att göra? Är lite skeptisk till 100 miljoner eller miljarder auto-genererades planeter, hade varit mer i min smak med ett par hundra välgjorda och intressanta. Men jag kanske har fel? Hur bra är själva online-biten?

Frilansare
Skrivet av kadavriak:

Ser trevligt ut. Spelade en hel del Elite II för länge sen och har varit lite nyfiken på detta, hur bra är det och hur mycket finns att göra? Är lite skeptisk till 100 miljoner eller miljarder auto-genererades planeter, hade varit mer i min smak med ett par hundra välgjorda och intressanta. Men jag kanske har fel? Hur bra är själva online-biten?

http://www.fz.se/artiklar/recension/20141219/elite-dangerous

Medlem
Skrivet av kadavriak:

Ser trevligt ut. Spelade en hel del Elite II för länge sen och har varit lite nyfiken på detta, hur bra är det och hur mycket finns att göra? Är lite skeptisk till 100 miljoner eller miljarder auto-genererades planeter, hade varit mer i min smak med ett par hundra välgjorda och intressanta. Men jag kanske har fel? Hur bra är själva online-biten?

Har visserligen inte spelat det men jag har läst en hel del på forumet och även kollat in en del videos. Jag tror att man kommer bli väldigt besviken om man förväntar sig Frontier eller First Encounters, för Elite Dangerous verkar vara Elite gjort med 2015´s grafik men med 1984´s "spelmekanik".

Medlem
Skrivet av PcGamer:

...Elite Dangerous verkar vara Elite gjort med 2015´s grafik men med 1984´s "spelmekanik".

Tackar PcGamer, det var tyvärr det som jag var rädd för. Har följt spelet lite under utvecklingen och det har alltid sett "tomt" ut på nåt vis. Fortsätter nog kika på distans och se om något intressant händer.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av kadavriak:

Ser trevligt ut. Spelade en hel del Elite II för länge sen och har varit lite nyfiken på detta, hur bra är det och hur mycket finns att göra? Är lite skeptisk till 100 miljoner eller miljarder auto-genererades planeter, hade varit mer i min smak med ett par hundra välgjorda och intressanta. Men jag kanske har fel? Hur bra är själva online-biten?

Har visserligen inte spelat det men jag har läst en hel del på forumet och även kollat in en del videos. Jag tror att man kommer bli väldigt besviken om man förväntar sig Frontier eller First Encounters, för Elite Dangerous verkar vara Elite gjort med 2015´s grafik men med 1984´s "spelmekanik".

Riktigt så illa är det inte, jag tycker att det i grunden är ganska likt Frontier spelmässigt med undantaget att man ännu inte kan landa på planeter. Kontrollerna i spelet är långt mycket bättre än i någon av föregångarna och användargränssnittet är väldigt intuitivt.
Att man delar universumet med andra spelare tillför naturligtvis en ny dimension och nu i mars kommer vi äntligen att kunna spela i grupp 'på riktigt', det kommer att göra väldigt mycket för spelet.

Medlem

Jag har haft många trevliga timmar i Elite: Dangerous.
Kan rekommendera detta klipp för den som vill se lite gameplay:

https://www.youtube.com/watch?v=Djy83O0nfds

Medlem

Det är tydligen inte bara Thargoids som lurar där ute i galaxen. En eller två AI:s kan också ha flytt från Core System till något okänt ställe. Spännade, tycker jag.

1
Skriv svar