Funderar på att köpa Wii.

Inaktiv
Funderar på att köpa Wii.

Jo jag spelade Nintendo Wii hos en polare och jag fastnade för kontrollen ganska snabbt.

Skulle även vilja veta om man kan göra flera saker på Wii. Så som Online-läge, chatt osv.

Kan någon berätta lite? Skulle vara tacksam.


signatur

I am a fanboy.. o_O

Medlem

Online delen är ganska tom. Det finns några channels som är bra.

- Virtuel Console om du vill köpa spel till:
NES
SNES
Sega Megadrive
TurboGrafx-16
Neo Geo
N64

Dom kostar från 500 - 1000 wii poäng.

vc-reviews är bra om du vill veta mer.

- Everybody vote channel
Det finns nya polls varje dag.
Du kan även se vad alla andra som har röstat.

- News channel
Du kan läsa nyheter runt om i världen

- Weather channel
Du kan kolla vädret runt om i världen

Sen finns det även tillgång till en webläsare, tror det var opera. Den var gratis förut men sen skulle den kosta 800 poäng. Det finns ingen chat vad jag vet i alla fall.

Spel som har stöd för online spel är väldigt få.

Mario Strikers Charged Football
Super Smash Bros: Brawl
Mario Kart

kan hända att det är några till.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Aok, kommer nog bli ett Wii nästa vecka.

Tack för svaret~


signatur

I am a fanboy.. o_O

Inaktiv

alla Gamecube spel går att köra på Wii, och det går utmärkt att köra med Gamecube handkontrollen,
eller att köpa en classic kontroller till Wii.

det finns ju en del riktigt bra Gamecube spel

Medlem

Medal of Honor: Heroes 2 går att spela online. Har för mig att det var upp till 32 spelare per server också. Det närmsta man kan komma en chattfunktion är att man kan skicka mail till sina vänner.

Medlem

Lånar tråden lite här.

Är också sugen som attan på en Wii, speciellt för Zelda, Mario och Metroid för tillfället.
Har dock ett par frågor.
Hur ser spelen ut om man lirar på en hdtv? Blir bilden stretchad och pixlig eller ser det bra ut?
Sen så till min mest naggande fråga, med risk för att dra igång ett flamewar........
Har trötnat på min 360 och funderar på att sälja den för att köpa en Wii. Jag vill ha en konsol med spel som är roliga att spela och just nu känns 360´n som totalt själslös när det kommer till spelen.
Sen vet jag med mig att jag är en liten "grafikh--a" och där har inte Wii mycket att säga till om jämnfört med en 360.
Har även en ps3 som jag inte tänker byta bort mest pga BD, sen är jag en sucker för Gran Turismo serien så den maskinen byts inte bort.
Är jag dum i huvudet om jag byter min 360 mot en Wii?


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv
Skrivet av Tassel:

Lånar tråden lite här.

Är också sugen som attan på en Wii, speciellt för Zelda, Mario och Metroid för tillfället.
Har dock ett par frågor.
Hur ser spelen ut om man lirar på en hdtv? Blir bilden stretchad och pixlig eller ser det bra ut?
Sen så till min mest naggande fråga, med risk för att dra igång ett flamewar........
Har trötnat på min 360 och funderar på att sälja den för att köpa en Wii. Jag vill ha en konsol med spel som är roliga att spela och just nu känns 360´n som totalt själslös när det kommer till spelen.
Sen vet jag med mig att jag är en liten "grafikh--a" och där har inte Wii mycket att säga till om jämnfört med en 360.
Har även en ps3 som jag inte tänker byta bort mest pga BD, sen är jag en sucker för Gran Turismo serien så den maskinen byts inte bort.
Är jag dum i huvudet om jag byter min 360 mot en Wii?

Nej mycket bra val, räcker ju med en super maskin, du kommer inte ångra dig lovar.

Har bara haft min wii en vecka, men är nöjd än så länge tack vare den nya spel upplevelsen med fjärren

Ska själv köpa en ps3 eller 360 nästa år när grand theft auto kommer.

Medlem
Skrivet av Tassel:

Lånar tråden lite här.

Är också sugen som attan på en Wii, speciellt för Zelda, Mario och Metroid för tillfället.
Har dock ett par frågor.
Hur ser spelen ut om man lirar på en hdtv? Blir bilden stretchad och pixlig eller ser det bra ut?
Sen så till min mest naggande fråga, med risk för att dra igång ett flamewar........
Har trötnat på min 360 och funderar på att sälja den för att köpa en Wii. Jag vill ha en konsol med spel som är roliga att spela och just nu känns 360´n som totalt själslös när det kommer till spelen.
Sen vet jag med mig att jag är en liten "grafikh--a" och där har inte Wii mycket att säga till om jämnfört med en 360.
Har även en ps3 som jag inte tänker byta bort mest pga BD, sen är jag en sucker för Gran Turismo serien så den maskinen byts inte bort.
Är jag dum i huvudet om jag byter min 360 mot en Wii?

Har en 42" HDTV och bilden är väldigt bra och att den inte är stretchad på dom spel som jag har kört.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Tassel:

Lånar tråden lite här.

Är också sugen som attan på en Wii, speciellt för Zelda, Mario och Metroid för tillfället.
Har dock ett par frågor.
Hur ser spelen ut om man lirar på en hdtv? Blir bilden stretchad och pixlig eller ser det bra ut?
Sen så till min mest naggande fråga, med risk för att dra igång ett flamewar........
Har trötnat på min 360 och funderar på att sälja den för att köpa en Wii. Jag vill ha en konsol med spel som är roliga att spela och just nu känns 360´n som totalt själslös när det kommer till spelen.
Sen vet jag med mig att jag är en liten "grafikh--a" och där har inte Wii mycket att säga till om jämnfört med en 360.
Har även en ps3 som jag inte tänker byta bort mest pga BD, sen är jag en sucker för Gran Turismo serien så den maskinen byts inte bort.
Är jag dum i huvudet om jag byter min 360 mot en Wii?

och så blir det ju dyrt att hålla igång med 3 konsoller.
så ska man ha 2 då är det ju bättre med 2 väldigt olika konsoller.

själv så sålde man ps3an och skaffade 360 elite,
och funderar på att skaffa en Wii igen som man haft tidigare.

det är ju inte bara zelda, mario och metriod som är kul på Wii,
faktiskt så är spelet The Godfather som blev lite sågat på ps3 och 360 bra på Wii tack vare kontrollerna.
och så ska du ju inte missa Red Steel och Tom Clancy's Splinter Cell - Double Agent som är goa att styra.
partyspelen däremot är det nog en risk att du blir sönderstressad av för dom kan bli lite jobbiga


signatur

If I tell you I'm good, probably you will say that I'm boasting. But if I tell you I'm not good, you'll know I'm lying

Medlem

Tack för dom svaren.
Ska ta mig en funderare över det hela nu.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Nu är 360´n såld och det står nu en Wii bredvid tv´n istället.
Fick tillräckligt för allt jag hade så jag kunde köpa Mario, Zelda och Metroid.
OH Satan va kul dom är!

Äntligen har jag hittat ett gäng spel som verkligen visar vad spelglädje står för.
Kommer ha många underbara timmar med min Wii. Speciellt Mario är så kul att jag inte ens har startat min ps3 sen jag började lira det.

Var lite skeptisk på hur Wii kontrollerna skulle kännas men kan bara säga att i mitt tycke är dom klockrena. T.o.m Wii Sports är kul som attan när man spelar fler på en gång.
Tycker golf i Wii Sports är riktigt kul så jag undrar om någon spelat Tiger Wood 07 eller 08 till Wii och har något att säga hur bra dom är.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

Har lirat tiger woods 07 på wii, och det är ett bra spel,
enda problemet var att man såg ingen styrkemätare när man skulle slå, så det blev lite svårt.
kan iaf lugnt rekomendera Red steel. ett jäkla fint spel som funkar toppen med kontrollerna.
skjuta bad guys med wiimoten är en höjdare, och emmellanåt slås du med svärd och det känns bra det med.

Medlem

Tiger woods 08 har styrkemätare, ingen höjdargrafik direkt, men ganska kul. Testa först om du har möjlighet.

Mina rekommendationer: Resident Evil 4, Rayman Raving Rabbids 2 (party spel). RE Umbrella Chronicles är oxå bra om du gillar shoot em up/arkad spel.


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Blir nog ett Wii till jul trots allt.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av Nocturne:

Tiger woods 08 har styrkemätare, ingen höjdargrafik direkt, men ganska kul. Testa först om du har möjlighet.

Mina rekommendationer: Resident Evil 4, Rayman Raving Rabbids 2 (party spel). RE Umbrella Chronicles är oxå bra om du gillar shoot em up/arkad spel.

RE 4 lär det bli då jag inte spelat det speciellt mycket.
Men jag har ju ett antal speltimmar framför mig med dom lir jag redan har.
Att jag sen springer o vinner Uncharted till ps3 så måste jag ju lira igenom det också.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Take the feeling into a dildo and make you feel what you want. Not just the game... only the main.

WII FOREVA :D:D:D:D::11onenoneenenenen1124151one


signatur

hejsanhejsanhejsan

MFC
Medlem

jag funderar också på en wii + guitar hero och eventuellt ett spel till (mario galaxy?).. finns det NÅGOT som talar emot mitt val?... förutom grafiken (hdtv mm).


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv
Skrivet av MFC:

jag funderar också på en wii + guitar hero och eventuellt ett spel till (mario galaxy?).. finns det NÅGOT som talar emot mitt val?... förutom grafiken (hdtv mm).

det enda som talar mot ditt val är guitar hero , som är i mono på Wii, men det var ett misstag av tillverkarna,
så dom som köpt guitar hero på Wii ska tydligen få en helt ny dvd skiva där ljudet ska vara stereo, som det var tänkt från början.

Inaktiv
Skrivet av Tassel:

Lånar tråden lite här.

Är också sugen som attan på en Wii, speciellt för Zelda, Mario och Metroid för tillfället.
Har dock ett par frågor.
Hur ser spelen ut om man lirar på en hdtv? Blir bilden stretchad och pixlig eller ser det bra ut?
Sen så till min mest naggande fråga, med risk för att dra igång ett flamewar........
Har trötnat på min 360 och funderar på att sälja den för att köpa en Wii. Jag vill ha en konsol med spel som är roliga att spela och just nu känns 360´n som totalt själslös när det kommer till spelen.
Sen vet jag med mig att jag är en liten "grafikh--a" och där har inte Wii mycket att säga till om jämnfört med en 360.
Har även en ps3 som jag inte tänker byta bort mest pga BD, sen är jag en sucker för Gran Turismo serien så den maskinen byts inte bort.
Är jag dum i huvudet om jag byter min 360 mot en Wii?

är numera i samma läge som du Tassel,
360n är borta, ps3an får stanna kvar, och en Wii kommer snart
och det räcker gott å väl att ha en dundermaskin, ps3, och en party, nöjesmaskin, Wii.

MFC
Medlem
Skrivet av BangBoomBang:
Skrivet av MFC:

jag funderar också på en wii + guitar hero och eventuellt ett spel till (mario galaxy?).. finns det NÅGOT som talar emot mitt val?... förutom grafiken (hdtv mm).

det enda som talar mot ditt val är guitar hero , som är i mono på Wii, men det var ett misstag av tillverkarna,
så dom som köpt guitar hero på Wii ska tydligen få en helt ny dvd skiva där ljudet ska vara stereo, som det var tänkt från början.

ja, det läste jag här på fz för någon dag sedan tror jag. Skulle väl komma en "uppdatering" i början av nästa år..

men det känns inte som om jag kommer ångra mig om jag köper en Wii... det gjorde jag grovt med Xbox...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Kan säga att jag är så grymt nöjd med min Wii. Och precis som BBB säger så kompletterar Wii min ps3´an perfekt.

Uj uj uj, vad jag är insnöad på Zelda just nu.


signatur

“All thinking people are atheists.”

MFC
Medlem

Det enda problemet jag har.. så här INNAN mitt köp av wii är ...

Guitar Hero III
ELLER
Super Mario Galaxy
ELLER
Zelda
ELLER
Metroid Prime..

Guitar Hero III vet jag ju hur det funkar.. SM-Galaxy har jag testat men Zelda o Metroid Prime.. något (vad det nu hette) får ni gärna berätta hur det funkar.. vore kul o veta INNAN jag gör ett slumpat köp


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Zelda på Wii är grymt kul, det är härligt att styra med kontrollerna. och det ser bra ut också

så det är ju ett givet köp.
å om du har lite tur hittar du nog nåt begagnat ex rätt så billigt.

MFC
Medlem

äh.. kör nytt.. för denna gången


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

GH3 skulle jag nog lugna mig med tills de eventuellt ersatt de ex ute med stereo-versionerna. Annars är du ju för övrigt inne på några riktigt säkra kort. Är du Zelda-fan så visst, varför inte, men alla de tre borde du skaffa förr eller senare. I första hand ligger då min röst på Galaxy. Du har väl yngre småttingar dessutom? I så fall gör det sig nog bäst, om man vill ha med de framför TVn vill säga.

Zelda vet jag själv är ett eminent äventyr med klassisk zelda-story. Har du lirat något i serien förut så vet du väl stort sett vad kan vänta dig.
Metroid har jag inte testat, men det likaså är ett säkert kort för lite singleplayer äventyr.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

MFC
Medlem

Zelda I o II på NES is teh shit.. sen har jag inte haft förvånen att lira några andra zelda äventyr dessvärre men det känns som nintendo vet hur mina hjärnceller bäst underhålls.. (och barnens med)..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

MFC
Medlem

Nu äger man Wii.. dock hade dom inte Zelda i butiken så det blev Super Mario Galaxy men det är också najs


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

du vet väl om att alla gamecube spel kan liras på Wii.
och på gamecube finns väl 2 st zelda spel som inte finns på Wii.

Inaktiv

Jo Wii ska man inte gå förbi..

Inaktiv

Fightas på Wii är ju kul.


signatur

If I tell you I'm good, probably you will say that I'm boasting. But if I tell you I'm not good, you'll know I'm lying

12
Skriv svar