The Order: 1886-utvecklare rasande över dåliga betyg

Medlem

Jag gillar spelet av flera anledningar och genomspelningen var en kul upplevelse hela vägen så tummen upp!

Och tumme upp från mig betyder stabil 4/5.

Lite mer av allt, några gameplay-element till samt aningen fler miljöer att springa runt och utforska i så hade jag utan att tveka landat på en solklar 5:a.

Men det hoppas jag kommer i en uppföljare.

Edit: mitt betyg gäller genomspelning på hard-nivå. Jag testade de lättare nivåerna vid något tillfälle men började genast gäspa under striderna. Så ni som tänkt spela det, ett tips: hard

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Pholiage:

Vad trodde dom att spelet skulle få? 9?

Att släppa ett spel som är knappt 5 timmar långt och ingen multiplayer är tabu numera. Ännu mera så på en next gen konsol som det knappt finns spel till och ska vara konsolexklusivt.

Bra där att skjuta sig i foten med median som extra bonus. Spelare lyssnar och minns faktiskt vad utvecklare må tro annars.

5-timmar är bullshit..det vet alla som lirat spelet.
The order har fått oförtjänt mycket hat av media...medans spelarna verka älska det.

Skit vissa spelare älskar är fortfarande skit.

Medlem

Dom skulle gjort spelet till PC istället, och slängt in multiplayer coop och längre kampanj då kanske det skulle varit något, och ofc inte låst till den låga upplösningen. Jag skulle gett dom mina pengar för spelet då ialla fall.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag spelade precis klart spelet, och jag kan förstå var folk kommer ifrån när de inte gillar spelet fullt ut. Samtidigt kan jag tycka att det har blivit en hel del tunnelseende på vissa punkter - exempelvis gällande spelets längd.

Istället för att gnälla över att folk har fel åsikter borde utvecklarna istället ta kritiken till sig. Spel kanske inte borde vara en cinematisk upplevelse trots allt?

Bra inlägg. Eller så kanske man ska skapa en sub-gengre som heter cinematisk interaktion. Och där kanske "spelet" hade fått 10/10. För människor verkar ändå ta ganska skilda perspektiv. Som det här med grafiken. För mig som vill spela bra spel så bryr jag mig inte så hårt om att håret svajar. Det blir inte roligare för det. Grafik har sedan länge blivit tillräckligt bra för att göra spelet så roligt som möjligt. Eller det finns i alla fall inte så mycket mer att hämta där längre för att förbättra hur roligt det blir att spela. Men det finns ändå många som fascineras av ännu bättre grafik och det är inte konstigare än någon annan fascination. Men det har börjat bli på teknisk-framställning-förståsigpåare-nivå nu för att se skillnad på spelgrafik, och det är av mindre betydelse för hur roligt det är att spela.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

En recension som jag tyckte gav allt jag behövde se

Medlem
Skrivet av Natrium:

Dom skulle gjort spelet till PC istället, och slängt in multiplayer coop och längre kampanj då kanske det skulle varit något, och ofc inte låst till den låga upplösningen. Jag skulle gett dom mina pengar för spelet då ialla fall.

finns ingen marknad på pc för exklusiva AAA-spel.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Försök vara trevliga! Finns ingen anledning att förminska andra medmänniskor bara för att ni inte instämmer om en viss åsikt!


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av WarpGuN:

du vet inte vad du pratar om pojke.

https://www.youtube.com/embed/CZ3N2kLKdX0

Ironiskt. Du klagar på hans klagomål om 30 fps, och länkar en video där spelet körs i just... 30 fps.

Det går ju inte att neka, The Order 1886 är ett snyggt spel. Men det är knappast en perfekt titel. Tycker att betyget på 6/10 känns ganska rättvis. Spellängden spelar säkert roll det med. Kan ju inte maskera ett dåligt spel enbart med snygg grafik.

Ja! Herregud det är ju helt ospelbart på 30...
Sluta

Medlem
Skrivet av AxxT:

Ja! Herregud det är ju helt ospelbart på 30...
Sluta

Sa inte att det är ospelbart. Men det är förbannat stor skillnad på att spela ett spel i 30 fps jämtemot att spela ett spel i 60 fps. Ser du ingen skillnad mellan 30 och 60 fps, så är du rent utsagt blind.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av AxxT:

Ja! Herregud det är ju helt ospelbart på 30...
Sluta

Sa inte att det är ospelbart. Men det är förbannat stor skillnad på att spela ett spel i 30 fps jämtemot att spela ett spel i 60 fps. Ser du ingen skillnad mellan 30 och 60 fps, så är du rent utsagt blind.

men det blir inte snyggare spel i 60fps


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

men det blir inte snyggare spel i 60fps

Har jag inte sagt heller. Men det finns mer till att göra ett bra spel, än att det ska vara snyggt. Spel får gärna se ut som gamla hederliga DOS spel, om själva gameplay:n är grymt som satan.

Du verkar vara väldigt fäst till just grafiken i spel. Är det fult, så är det plötsligt dåligt?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av WarpGuN:

men det blir inte snyggare spel i 60fps

Har jag inte sagt heller. Men det finns mer till att göra ett bra spel, än att det ska vara snyggt. Spel får gärna se ut som gamla hederliga DOS spel, om själva gameplay:n är grymt som satan.

Du verkar vara väldigt fäst till just grafiken i spel. Är det fult, så är det plötsligt dåligt?

nej grafik och fps är inte allt.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Han erkänner att det inte är det bästa spelet, han säger ändå att det är ett bra spel,för att sedan klaga på 6 av 10 i betyg?!? 5 av 10 är ett okey spel, vilket betydet att spelet fått snäppet bättre än okey i betyg. Geez, funddrade på att köpa det, men efter han blivit arg eftet ett okey betyg så blir det ett no buy för mig

Medlem

Fattar verkligen inte diskussion om 30 vs 60 FPS.
Och om flera inte märker av att det 30fps så är man blind?
Jag är nöjd, och inte lagt ut tusentals kronor på CPU, grafikkort för få en FPS som ligger runt 60fps.
BTW har en pc med i5 4670K samt GTX 960.

Det är skillnad på sitta framför PC med 30fps och 30fps på PS4.
Det märks inte av lika mycket på PS4/One. Jag har inte blivit stört av det, inte som när jag hade PS3.

För mig spelar det inte ngn roll om det är 30/60 så länge det är stabila 30. Som det är på en konsol.
PC så kan du ha en FPS på 40-70, sen helt plötsligt dyker det ner till till 20-30. Det är ej spelbart.
För det är mycket mer störande när det hoppar allt mellan 20-60. Fast du har lagt 20-40k på en datorn.

Därför tröttnade jag på att uppgraderade PC och valde PS4. Grafiken är vacker på PS4, det kan man inte säga någonting annat om. Och 30 stabila FPS. Och man inte är inte blind för man spelar på 30.

Låter som dessa "blinda 60 FPS" männsikor har noll koll, eller så FPS viktigare än allt annat.

123
Skriv svar