Game of Thrones möter Eve Online i Crowfall

Robot
Medlem
Game of Thrones möter Eve Online i Crowfall

Target attack
or
Hack and slash?

Medlem

Jag gillar idén!

Jag kan se hur dem menar att det är inspirerat av Game of Thrones, men Eve Online?! Var kommer det in i bilden?

Medlem
Skrivet av Honken:

Jag gillar idén!

Jag kan se hur dem menar att det är inspirerat av Game of Thrones, men Eve Online?! Var kommer det in i bilden?

Skummade igenom lite på Kickstartersidan och det står att spelarna styr världen typ, antar att det är det de menar.

RmK
Medlem

Känns lite spontant som en mix mellan ett traditionellt MMORPG och travian (MMORTS). Verkar spännande men det känns som att det kan bli rätt så tidskrävande.

Medlem

Undra om det blir vuxen stämning eller om det blir Kalle Anka. Saknas spel i klass med Age of Conan med en mer vuxen attityd.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Det hade varit ballt om man som "lord" hade npc-arméer som man kommenderar på slagfältet (kampanjerna). Så bygger/rekryterar man sina arméer i sitt egna kingdom.

Medlem

FZ, går det möjligen att lägga till fullskärmsläge till era kickstarter filmklipp?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Det är ett ganska så originellt spelkoncept, absolut, men jag ser inte kopplingen till Game of Thrones... När jag tänker Game of Thrones tänker jag typ "gritty realism". Inte Zelda 3 i 3D:

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Namm:

Det är ett ganska så originellt spelkoncept, absolut, men jag ser inte kopplingen till Game of Thrones... När jag tänker Game of Thrones tänker jag typ "gritty realism". Inte Zelda 3 i 3D:

https://ksr-ugc.imgix.net/assets/003/329/088/0dbadb6059e109ee...

Tips från coachen; det är inte striderna som hämtat inspiration från GoT.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Tips från coachen; det är inte striderna som hämtat inspiration från GoT.

De verkar inte heller ha hämtat permanent death från Games of Thrones, vilket är typ hela poängen med det!!!

Överhuvud taget verkar inget alls vara hämtat från GoT annat än namnet samt att de försöker göra pengar på konceptet :/

Medlem

coolt concept... men ett mmo för 800000$? Lycka till!
Det krävs flera miljoner $ för att göra ett någorlunda ok mmo där det finns saker att göra och inte bara en tom värld

och dec 2016? hahahah

Allt pekar på fail kring detta

Medlem
Skrivet av Karmak:

coolt concept... men ett mmo för 800000$? Lycka till!
Det krävs flera miljoner $ för att göra ett någorlunda ok mmo där det finns saker att göra och inte bara en tom värld

och dec 2016? hahahah

Allt pekar på fail kring detta

DU vet ingenting om hur mycket pengar dom redan har. Eller hur långt dom utvecklat.

Medlem
Skrivet av Karmak:

coolt concept... men ett mmo för 800000$? Lycka till!
Det krävs flera miljoner $ för att göra ett någorlunda ok mmo där det finns saker att göra och inte bara en tom värld

och dec 2016? hahahah

Allt pekar på fail kring detta

Märks att du inte har en aning om vad du pratar om.

Medlem

Verkar rikta sig mot samma målgrupp som Darkfall online gjorde, känner till ett par communities som skulle älska ett sådant spel om man på huvudkontinenten kan ta över andras fort osv. Kampanj läget verkar förvisso erbjuda total förstörelse, intressant framtidsnamn

Högst hypade MMOet på mmorpg sen en tid tillbaka:

http://www.mmorpg.com/


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem
Skrivet av zobino:
Skrivet av Karmak:

coolt concept... men ett mmo för 800000$? Lycka till!
Det krävs flera miljoner $ för att göra ett någorlunda ok mmo där det finns saker att göra och inte bara en tom värld

och dec 2016? hahahah

Allt pekar på fail kring detta

DU vet ingenting om hur mycket pengar dom redan har. Eller hur långt dom utvecklat.

Vet inte om du ens såg kickstarter filmen men dom sa ju att dom hade utomstående investerare plus att dom lagt pengar själva.

Jag gillar idéen till spelet men jag tror det kommer falla platt som alla andra mmo, det låter bra på papperet men sen är det exakt samma sak varje spel, tråkiga quest, comic grafik, och för att ens vara i topplagret så lär man lägga ner 25 timmar om dygnet för att komma någonstans. Jag har spelat de flesta "stora" mmo och jag har varken tid eller ork att få vara den som som gör alla stora 80 manna raids osv. Hur kommer det bli i detta spel när det är några vissa som kommer styra över pvp regler osv. Jag kommer definitivt aldrig ens komma i närheten av det i spelet. Men idéen är som sagt cool. Men känner att MMO är lite överskattat överhuvudtaget just nu.

Medlem
Skrivet av Prixm:
Skrivet av Karmak:

coolt concept... men ett mmo för 800000$? Lycka till!
Det krävs flera miljoner $ för att göra ett någorlunda ok mmo där det finns saker att göra och inte bara en tom värld

och dec 2016? hahahah

Allt pekar på fail kring detta

Märks att du inte har en aning om vad du pratar om.

Inte? har jag fel någonstans?

Medlem
Skrivet av Karmak:
Skrivet av Prixm:
Skrivet av Karmak:

coolt concept... men ett mmo för 800000$? Lycka till!
Det krävs flera miljoner $ för att göra ett någorlunda ok mmo där det finns saker att göra och inte bara en tom värld

och dec 2016? hahahah

Allt pekar på fail kring detta

Märks att du inte har en aning om vad du pratar om.

Inte? har jag fel någonstans?

Ja, vilket förklarades av de två svar till dig du underlåtit dig att besvara. Främst gällde dessa att utvecklarna har resurser med källor andra än Kickstarter vilket du antydde inte är fallet samt att de redan har delar av projektet färdiga vilket gör att releasedatumet inte ser orimligt ut.

Medlem

Fullständigt vidrig art style. Intresse noll.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Undra om det blir vuxen stämning eller om det blir Kalle Anka. Saknas spel i klass med Age of Conan med en mer vuxen attityd.

testa Mortal online

Medlem
Skrivet av raxogox:
Skrivet av marcus8958:

Undra om det blir vuxen stämning eller om det blir Kalle Anka. Saknas spel i klass med Age of Conan med en mer vuxen attityd.

testa Mortal online

Undvik det spelet till varje pris. Innan de fått ordning på alla buggar, dåliga designval, övergripande brist på grafisk kvalitet, griefing & trolling, kollisioner, nätkod m.m. så är detta spel bara ett stort frustrationsmoment.

MEN om du verkligen är desperat... kör ba' kör.

EDIT: Jag inser att videon jag länkat är baserad på en gammal version av spelet och att en del har hänt sedan dess. Kan vara intressant att ladda ner och prova det nu när det kommit lite uppdateringar, men jag misstänker att många av de problem jag nämnt ovan finns kvar.

Medlem
Skrivet av Xzander:
Skrivet av raxogox:
Skrivet av marcus8958:

Undra om det blir vuxen stämning eller om det blir Kalle Anka. Saknas spel i klass med Age of Conan med en mer vuxen attityd.

testa Mortal online

https://www.youtube.com/embed/wF4BjtaDfRI

Undvik det spelet till varje pris. Innan de fått ordning på alla buggar, dåliga designval, övergripande brist på grafisk kvalitet, griefing & trolling, kollisioner, nätkod m.m. så är detta spel bara ett stort frustrationsmoment.

MEN om du verkligen är desperat... kör ba' kör.

EDIT: Jag inser att videon jag länkat är baserad på en gammal version av spelet och att en del har hänt sedan dess. Kan vara intressant att ladda ner och prova det nu när det kommit lite uppdateringar, men jag misstänker att många av de problem jag nämnt ovan finns kvar.

Det är ett hardcore Sandbox MMO, vilket kommer med mycket frihet, så det är klart griefing och trolling finns i spelet, detta är inget spel för en themepark-mmoare. Grafiken är mycket bra, speciellt jämnfört med alla Cartoon liknande mmos som kommer ut nu, detta ser mer ut som Age of Conan vilken han sökte.

Videon du linkade är alltså en parodi-video av en hater, väldigt biased.

Testa spelet istället.

Medlem
Skrivet av raxogox:
Skrivet av Xzander:
Skrivet av raxogox:
Skrivet av marcus8958:

Undra om det blir vuxen stämning eller om det blir Kalle Anka. Saknas spel i klass med Age of Conan med en mer vuxen attityd.

testa Mortal online

https://www.youtube.com/embed/wF4BjtaDfRI

Undvik det spelet till varje pris. Innan de fått ordning på alla buggar, dåliga designval, övergripande brist på grafisk kvalitet, griefing & trolling, kollisioner, nätkod m.m. så är detta spel bara ett stort frustrationsmoment.

MEN om du verkligen är desperat... kör ba' kör.

EDIT: Jag inser att videon jag länkat är baserad på en gammal version av spelet och att en del har hänt sedan dess. Kan vara intressant att ladda ner och prova det nu när det kommit lite uppdateringar, men jag misstänker att många av de problem jag nämnt ovan finns kvar.

Det är ett hardcore Sandbox MMO, vilket kommer med mycket frihet, så det är klart griefing och trolling finns i spelet, detta är inget spel för en themepark-mmoare. Grafiken är mycket bra, speciellt jämnfört med alla Cartoon liknande mmos som kommer ut nu, detta ser mer ut som Age of Conan vilken han sökte.

Videon du linkade är alltså en parodi-video av en hater, väldigt biased.

Testa spelet istället.

1.) Alla som kritiserar spelet är inte automatiskt haters.
2.) Jag har spelat spelet. Det är min egen erfarenhet av det som jag baserar min kritik på.
3.) P.g.a. förnämnda anledning är jag mycket väl medveten om vilken typ av mmo Mortal online är. Tanken är fin, utförandet sämre.

Let's just agree to disagree, shall we?

1
Skriv svar