Super Mario Galaxy

Medlem
Super Mario Galaxy

Fick idag, helt underbart spel. Som en mix av SMB3 och Mario 64, och minst lika bra!
Verkar som att det som visats av Nintendo på E3 m.m bara är från början av spelet, många överraskningar som väntar längre fram
Någon mer som har spelat det än? Vad tycker ni?


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Väntar på morgondagen. Kommer på mig själv att gå in på webhallen för att kolla på paketet som är på väg... >.<


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Ah det ser ju askul:). Wii är bästa maskinen pga spelen. Galaxy lär ju bli årets spel. Då wii haft två årets spel i rad (twillight princess förra året.:)

Medlem

Lirat detta i ren njutelse idag. Förklaringen SMB3 och SM64 kunde nog inte passat bättre.
Underbart spel, so far. Har du minsta tvekan emot spelet, dunka skallen i väggen för att du så gör, läs John's recension, och köp spelet.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Köpte spelet idag fy fan vad kul det är!!!!!!! Lät det bästa mario spelet. Har fått 11 stjärnor själv då?

Inaktiv

Hej har en fråga till alla som spelar det här spelet !!!!!!!!!!!!!!!!

Nån av er som också har sett att det finns en ruta som i vänstra hörnet- uppe

Som man kan se ibland på lite halvmörka partier..

synns jätte bra för mig när man går in i huset på första spökhuset..

har nån också sett det skriv gära till mig då

//RRR

Medlem
Skrivet av ragnarsson69:

Hej har en fråga till alla som spelar det här spelet !!!!!!!!!!!!!!!!

Nån av er som också har sett att det finns en ruta som i vänstra hörnet- uppe

Som man kan se ibland på lite halvmörka partier..

synns jätte bra för mig när man går in i huset på första spökhuset..

har nån också sett det skriv gära till mig då

//RRR

Inte vad jag har sett! kanse nåt buggfel.

Inaktiv

Ragnarsson: en bild vore inte helt fel.

Tycker för övrigt att detta e ett riktigt trevligt plattformsspel. Har precis rätt dos av allt och jag kan inte låta bli att le när jag upplever total spelglädje i de flesta av spelets alla nivåer.

Att de fått in en sorts co-op är som löken på laxen på något sätt - raffinering av det renaste i plattformsgenren. Kan ju inte vara något annat än det bästa plattformsspelet hittills, vad?


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Det bästa jag kört på många år. Har hittils fått 101 stjärnor. Gotta catch them all.

Medlem

Är det någon som har klarat spelet och fått veta om Mario får ligga? För det är väl därför man kämpar sig igenom detta lir, feta rörmockare behöver oxå kärlek!

(ironi, humor och flamesuit på)


signatur

Tempus fugit.

Inaktiv
Skrivet av Nocturne:

Är det någon som har klarat spelet och fått veta om Mario får ligga? För det är väl därför man kämpar sig igenom detta lir, feta rörmockare behöver oxå kärlek!

(ironi, humor och flamesuit på)

haha.

Men, ngn som vet om de kommer släppa typ ett soundtrack eller något liknande? måste ha musiken. DET E ETT MÄSTERVERK

Medlem

^Det finns ett soundtrack med Galaxymusiken. En god samling av 40 låtar.
Jag vill inte på något som helst vis uppmana till olaglig tankning, men det finns. För att svara på din fråga.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv
Medlem

Hör bara fler och fler bra saker om detta spel. Blir nog till att köpa det inom en snar framtid.

Inaktiv
Skrivet av Zerpent:

Hör bara fler och fler bra saker om detta spel. Blir nog till att köpa det inom en snar framtid.

började spela innan och ligger på en 100stjärnor nu. Riktigt roligt spel. klart köp imo

Medlem

Själv blev jag lite besviken på super mario galaxy..
Det är för enkelt , har inte fastnat i nån bana och man spelar igenom dom för snabbt. har för tillfället 95 stjärnor.

Sista spelet som jag spelade innan super mario var metroid prime och där fick man tänka till lite i vissa ställen för att komma framåt men super mario så har inget hinder tagit mer liv än man har fått för att vid lite svårare ställen så finns det alltid en massa extraliv bara för att man ska komma igenom..

Svårast hittils var nog surfa andra gången på fisken i full fart..

Medlem

^Låt oss inte glömma att Mario faktiskt är riktat till den yngre skaran. Fast jag ser var du kommer ifrån (talsätt.)
En del punkter är ändå lite frustrerande måste jag väl säga och rynkar till ens panna lite, och utmaningar kommer (valfritt iofs) med kometerna som ändå kan vara knepiga om man inte sätter sig upp på sängkanten.
Förvisso så ligger min tumvana i att hamra space mer än analog styrning, så jag har väl viss svårighet däri som bringar mer frustration än möjligen tänkt hos en van.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

super mario galaxy är de bästa wii spelet på länge hur många stjärnor har ni ja har ja har 80 st

Inaktiv
Skrivet av simket:

super mario galaxy är de bästa wii spelet på länge hur många stjärnor har ni ja har ja har 80 st

Uj har bara 38 st

Håller med om att det är det bästa spelet det ända spelet jag har oxå

Medlem

Har nu fått 120 stjärnor. En del banor, framförallt vissa purplecoin banor var djävulskt svåra.
Får se om jag orkar köra om spelet för att få 121 stjärnor..

Medlem

hur många stjärnor finns det totalt, 121 eller ?

PaZ
Medlem

Det finns 120 stjärnor första gången du spelar, men om du spelar om alla banor en gång till efteråt så kan du få den 121:a.

Inaktiv

Jag har klarat bowser bossen, men tjejen säger om jag samlar ihopp ytterligare så kommer vi till en annan värld?

Medlem

vad är det som är så speciellt med den 121:a stjärnan då, en ny galax eller ? känns ju som det måste vara ett jävla projekt för att på tag i den.. någon som lyckats med den bedriften ?

Inaktiv
Skrivet av WIZZY365:

Själv blev jag lite besviken på super mario galaxy..
Det är för enkelt , har inte fastnat i nån bana och man spelar igenom dom för snabbt. har för tillfället 95 stjärnor.

Sista spelet som jag spelade innan super mario var metroid prime och där fick man tänka till lite i vissa ställen för att komma framåt men super mario så har inget hinder tagit mer liv än man har fått för att vid lite svårare ställen så finns det alltid en massa extraliv bara för att man ska komma igenom..

Svårast hittils var nog surfa andra gången på fisken i full fart..

Om du skulle vilja ha ett spel som man måste tänka i ska du skaffa Zelda Twilight Princess

1
Skriv svar