Medlem
Lan adapter

Hej

Har två frågor. Måste man ha ett trådlös router för att det ska funka med lan adaptern räcker det inte med ett vanligt kabel-modem. Kan man ladda ner demos nånstans.

tack på förhand //nikke:)

Medlem

Det finns inga demos eftersom Wii inte har någon plats. Men du kan köpa klassiska spel via VC.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

1. Ta bort en av trådarna, du har lyckats dubbelposta.
2. Har du en Wifi-router/modem så vore det bra. Annars får du dra in en sådan där fiffig Wifi USB-"adapter" i datorn din och dela anslutning, förmodar jag.
Personligen fick jag en WiFi-switch av en polare som hade en över.
3. Demon har det varit tal om för eventuell framtida kanal, men inget är direkt skrivet i sten, skulle jag säga. Med tanke på Wiis lagrins kapacitet så råder där väl vissa tvivel, liksom NH säger. Å andra sidan är väl inte tanken att man ska hamstra på demon heller. Bara de är tillräckligt små, kan man testa lite snabbt inför ett beslut och sedan ta bort.
Undrar om det går att streama ett demo förresten?

Håller med NH även där, beslagta lite Wii-poäng och dra hem några VC-titlar. Borde underhålla som få. Även du som tycks föredra N64-eran har ju åtminstone lite granna att nostalgiduscha i.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Det finns LAN-adaptrar för USB anslutning till Wii:n. Denna kräver inte att du har någon router eller liknande. Bara att du har en kabelanslutning till nätet för din Wii. Har du en internetleverantör som bara ger dig en ip-adress kan det vara en bra idé att kika på en router då du bara kommer kunna köra Wii eller datorn inkopplad åt gången.

Jag kör personligen med LAN-adapter och tycker den funkar väldigt bra.

Inaktiv

LAN adapter finns här:

LAN adapter

1
Skriv svar