Laddstation till handkontroll

Medlem
Laddstation till handkontroll

Tänkte köpa en eller flera laddstationer för mina fyra Wii-kontroller. Hittade ett antal varianter på Webhallen och jag vill inte köpa grisen i säcken så jag tänkte kolla här om nån har några tips och råd.

Är det nån här som har köpt nån? Nöjd, missnöjd?
Finns det nån variant som har plats för fyra kontroller?
Av de modeller jag hittat så verkar man vara tvungen att ta loss det medföljande batteriet och sen fungerar stationen som en hållare för kontrollen och batteriet laddas separat. Finns det ingen modell som kan ladda batteriet när det sitter i kontrollen, eller kontakten på kontrollen kanske inte stöder det?
Det verkar som laddningsstationerna ansluts till USB-kontakterna, köper man då två st av nån modell så är ju genast alla portar upptagna och jag har en lan-adapter som ska vara inkopplad också...med andra ord: Går det att koppla USB-hubbar till Wii?

Känns ju som att två st såna här är vettigast, men frågan är hur det är med leveranstiden.
Läste två recensioner, den ansluts tydligen till Wiin:s egen ström-kontakt så frågan är om den klarar att driva två st. Alternativet är ju att köpa adaptrar till laddstationerna...

Medlem
Medlem
Skrivet av peter_lovgren:

Känns ju som att två st såna här är vettigast, men frågan är hur det är med leveranstiden.
Läste två recensioner, den ansluts tydligen till Wiin:s egen ström-kontakt så frågan är om den klarar att driva två st. Alternativet är ju att köpa adaptrar till laddstationerna...

De där får du nog vänta länge på: "Produkten är slut och tillverkas ej längre. Produkten går därför ej att beställa!"
En USB-hub borde fungera utan problem. Men behöver du verkligen ha plats för alla fyra kontroller samtidigt?


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Ja de ändrade statusen på produkten efter att jag skrivit inlägget...
Känns ju rätt dumt att bara ha två laddade kontroller om fyra pers ska spela.

Medlem

Men varför måste du ladda alla fyra samtidigt? Tar du slut på batterierna på en enda spelsession?


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Nej det kanske jag inte gör. Men om kontrollerna blir liggande ett tag så tappar ju batterierna kraft och har man då bara en laddstation så kommer ju bara ett par kontroller att vara uppladdade OM man inte kommer ihåg att skifta dem då och då.
Vill/orkar inte bry mig om att hålla koll på sånt, jag vill hellre ha alla kontrollerna inkopplade för uppladdning konstant så vet man att oavsett om det blir 2,3 eller 4 pers som ska spela så har man alla kontrollerna uppladdade o redo.

Inaktiv

jag har haft just den laddarn som du länkat till och den var hur bra som helst,

och vad jag minns så laddade den batterierna genom att man hade nån anslutning så att både laddarn och Wii fick ström genom samma strömsladd nåt sånt.

fattar inte varför den slutat tillverkas för den var grymt bra.

Medlem

Är inte helt övertygad om att den inte tillverkas längre. Webhallen har satt den statusen på artiklar innan men lik förbaskat har dem dykt upp i deras sortiment igen vid ett senare tillfälle.
Undrar om de kanske har nån slags automatik i systemet; om de inte får några nya leveranser på si eller så lång tid så blir det automatiskt den statusen på produkten till den eventuellt dyker upp igen.
Joytech har dessutom fortf kvar produkten på sin sida. Vet inte hur duktiga de är på att uppdatera men kan ju tycka att webben är ett av de första ställen man tar bort produkten ifrån om den inte tillverkas längre.

Inaktiv

Den som söker finner....Snygg laddare till Remotarna:

Laddare till Remotearna

Medlem
Skrivet av peter_lovgren:

Är inte helt övertygad om att den inte tillverkas längre. Webhallen har satt den statusen på artiklar innan men lik förbaskat har dem dykt upp i deras sortiment igen vid ett senare tillfälle.
Undrar om de kanske har nån slags automatik i systemet; om de inte får några nya leveranser på si eller så lång tid så blir det automatiskt den statusen på produkten till den eventuellt dyker upp igen.
Joytech har dessutom fortf kvar produkten på sin sida. Vet inte hur duktiga de är på att uppdatera men kan ju tycka att webben är ett av de första ställen man tar bort produkten ifrån om den inte tillverkas längre.

Så var det då med Razer Barracuda stod att den inte tillverkades o.s.v men nu säljer dom den likförbannat!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Jepp och nu går det bevisligen att köpa laddstationen igen...men jag har till slut bestämt för att hålla mig till en GP-laddare och en hel hög med batterier...

1
Skriv svar