Aschberg konfronterar spelnäthatare i Trolljägarna

Medlem
Skrivet av sweclockern:
Skrivet av clappen:

Varför får man inte hata för? Varför försöker media sätta bojor på folks tyckande och tänkande? Vad är skillnaden mellan att hata i tankarna och att skriva ut hat?

Jag vet inte om du är ironisk. Men att tänka och säga är två helt skilda saker där säga kan ge konsekvenser för både en själv och andra.
Bara för att jag kanske tycker illa om en person så kommer jag aldrig dödshota elle rkränka den personen, och absolut inte om jag inte ens känner människan eller varken vet om jag gillar eller ogillar denne.
Låter jag istället mina tankar och tyckande om personen omvandlas till ord mot denne så kan det resultera i att personen mår dåligt och att jag gör mig skyldig till brott som kan leda till böter och i värsta fall fängelse för mig egen del.

Håller jag däremot mina idéer om personen för mig själv eller framför kritik på ett konstruktivt sätt så ska du se att jag varken gör mig skyldig till brott eller får personen att må dåligt.
Där har du skillnaden.

Skrivet av AHTF:
Skrivet av clappen:

Varför får man inte hata för? Varför försöker media sätta bojor på folks tyckande och tänkande? Vad är skillnaden mellan att hata i tankarna och att skriva ut hat?

Det får man, men man får också hänga ut folk som hatar.

Det har jag inga problem med. Men när man sticker ut sin identitet i cyberrymden, eller för massmedierna, då ska man tåla kritik och "hat". Vi är människor och vi bär på hat. Alla har vi känt hat någongång och vissa känner hat mer än andra.

Jag kan tycka exempelvis tycka att alla ISIS anhängare förtjänar den vidrigaste döden dom någonsin kan få och det står jag för. Det är hat. Jag känner avsky och hat. Varför ska jag inte få tycka det utan att jag ska bli uthängd för det?

Vissa hatar Zlatan för att dom tycker han är en dryg idiot och att han suger. Vissa hatar Hitler och vissa hatar bloggare. Klassas det som hat? Varför ska inte jag få uttrycka mitt hat mot saker och ting?

Eller handlar det om att man inte får "hata" fel saker? Ah, då förstår jag. Freedom of Speech strikes again in DDR Sverige.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av jooster:
Skrivet av Kane:

Aschberg ska inte vara polis, domare och jury.

Lika lite som Expressen och Aftonbladet ska vara det.

Detta. Om personerna gör sig skyldiga till brott är det polisens uppgift, och ingen annans, att utreda detta. Därefter skall en åklagare och domare hantera fallet. Aschberg är inget av dessa.

Problemet är väl att polisen inte gör något, så det är väl bra att någon gör något kanske?

Så lösningen är att civila tar tag i polisiära ärende? Det brukar ju fungera bra...

Skägg.
10 Chambers

Seså, håll diskussionen på en nivå utan personliga påhopp. Tänkte gå och lägga mig nu, vill inte börja fredagen med massa varningar och avstängningar.


signatur
Medlem
Skrivet av Shinsen:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Shinsen:

Men det finns många kvinnor som streamar och visar brösten, de är bara ute efter att tjäna pengar och är inte intresserade av spel på riktigt. Många stör sig på det. .

Man får ofta höra hur personer (ofta tjejer) som blir utsatta för näthat bara ska strunta i det. En annan intressant vinkel vore ju om de som stör sig på streamare bara skulle strunta i dem och inte ge dem några tittare.

So what om vissa inte gillar spel eller har en fet urringning framför webcamen - det borde stå dem fritt att göra så om de vill. Nu säger jag absolut inte att det var din poäng, utan jag lyfte bara ut ditt citat för att skapa en diskussion kring just detta.

Om jag skulle streama, så skulle jag vara beredd på haters, och troll. Det är ju därför man har effektiva moderatorer. Sen är det bara att ignorera. Men jag tror inte att jag som person skulle klara det ändå. Jag är inte mentalt stark nog att stå emot det. Så jag kommer nog aldrig att streama.

Sen det här med att många kvinnor visar brösten för att få tittare. Twitch hade ju stora problem med det och ändrade i reglerna, och förbjuder streamare att ha just lätt klädsel. P.g.a dessa kvinnor som bara är ute efter pengar. Jag tycker att det är självklart att folk stör sig på det. För att det finns liksom ingen själ i streamen.

Men som sagt, man kan inte säga åt idioter att sköta sig och strunta i att hata på nätet, för de lär sig inte, det finns mycket avskum runtom i världen. Det är bara att banna och gå vidare.

Du säger emot dig själv lite i ditt inlägg, först säger du att man måste vara förberedd på det om man streamar, men sedan säger du att du personligen inte skulle klara av det, för att du inte är tillräckligt stark mentalt.
Är det bara de som är mentalt starka som ska få streama eller ska folk inte kunna bete sig som folk?

Jag tror inte det är själva streamchatten (vet ej vad som sägs i klippet, då jag en kan se på det) som åsyftas.
Det är väldigt enkelt att skapa en ny användare på twitch och skriva mail efter mail efter mail och säga vilken värdelös människa (i det här fallet Swebliss) är.

Skulle en människa kalla dig för idiot stup i ett så tror jag att även du skulle bli ganska trött på att höra detta och till slut ha rätt svårt att sortera bort denna personen bland allt annat.
Första gångerna skulle vara rätt enkla att bara ignorera, men kanske femte eller sjätte gången skulle du kanske börja störa dig på detta.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så är det knappast de som någon gång ibland kallat någon för hora eller luder som de tar upp i detta programmet, utan det är de som inte verkar göra annat än att säga till vissa personer om hur värdelösa de är.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hencive:

Jag är med i gruppen Butthurt som han talar om, pongo delade sin oklippta version av videon och Aschberg har klippt bort ca 10 minuter av viktiga saker....

Haha, utveckla gärna. Jag har så väldigt svårt att tro att en sådan person har något viktigt att säga.

Hur ser du förresten på hans verksamhet?


signatur
Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av jooster:
Skrivet av Kane:

Aschberg ska inte vara polis, domare och jury.

Lika lite som Expressen och Aftonbladet ska vara det.

Detta. Om personerna gör sig skyldiga till brott är det polisens uppgift, och ingen annans, att utreda detta. Därefter skall en åklagare och domare hantera fallet. Aschberg är inget av dessa.

Problemet är väl att polisen inte gör något, så det är väl bra att någon gör något kanske?

Så lösningen är att civila tar tag i polisiära ärende? Det brukar ju fungera bra...

Självklart inte, jag vet vad du menar om det går för långt så är det illa (lynchmobbar etc). Men i en sådan här stor fråga är det bra att det skapas opinion iaf, kanske det jag menade.


signatur

IDKFA

Inaktiv

Tycker synd om alla troll som dras över en kam i samhället, då artister som Aschberg väljer att utnyttja ordet troll till näthatare.
Är det fel att säga Aschberg är en rasist då han drar alla troll över en kam?


signatur

Macintosh, grunden till PC gaming!

Medlem

Jag har alltid undrat svaret på den stora frågan...

Varför hatar så många nät?

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av jooster:
Skrivet av Kane:

Aschberg ska inte vara polis, domare och jury.

Lika lite som Expressen och Aftonbladet ska vara det.

Detta. Om personerna gör sig skyldiga till brott är det polisens uppgift, och ingen annans, att utreda detta. Därefter skall en åklagare och domare hantera fallet. Aschberg är inget av dessa.

Problemet är väl att polisen inte gör något, så det är väl bra att någon gör något kanske?

"Någon" ska inte göra det jobb andra har att göra. I flertalet fall kallas det medborgargarden om man "gör något" som polisen inte gör. Du har helt fel inställning till problemet och försöker lösa det från fel håll.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av jooster:
Skrivet av Kane:

Aschberg ska inte vara polis, domare och jury.

Lika lite som Expressen och Aftonbladet ska vara det.

Detta. Om personerna gör sig skyldiga till brott är det polisens uppgift, och ingen annans, att utreda detta. Därefter skall en åklagare och domare hantera fallet. Aschberg är inget av dessa.

Problemet är väl att polisen inte gör något, så det är väl bra att någon gör något kanske?

"Någon" ska inte göra det jobb andra har att göra. I flertalet fall kallas det medborgargarden om man "gör något" som polisen inte gör. Du har helt fel inställning till problemet och försöker lösa det från fel håll.

Läs ovan svaret till Cane.

OT, Cane Kane, jobbigt!


signatur

IDKFA

Medlem

Jag är ett troll, en joker. Men ingen näthatare. Det är som att ta fel på en vegetarian och en köttätare nästan... Fast Aschberg letar inte reda på dem som sitter och gnagar i sig en riktig stek


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Shinsen:

Men det finns många kvinnor som streamar och visar brösten, de är bara ute efter att tjäna pengar och är inte intresserade av spel på riktigt. Många stör sig på det. .

Man får ofta höra hur personer (ofta tjejer) som blir utsatta för näthat bara ska strunta i det. En annan intressant vinkel vore ju om de som stör sig på streamare bara skulle strunta i dem och inte ge dem några tittare.

So what om vissa inte gillar spel eller har en fet urringning framför webcamen - det borde stå dem fritt att göra så om de vill. Nu säger jag absolut inte att det var din poäng, utan jag lyfte bara ut ditt citat för att skapa en diskussion kring just detta.

"So what"? Det går ju emot twitchs regler?
"Dress...appropriately Nerds are sexy, and you're all magnificent, beautiful creatures, but let's try and keep this about the games, shall we?"
Och nej, det är inte "fritt att göra som de vill". Twitch har strikta regler ang sådant här.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Som några har varit inne på tidigare så skall inte herr Aschelberg leka moralpolis, han själv har ganska många skelett i garderoben, bl a när an autistisk person begått självmord efter i ett program hängts ut som kriminell ledare, han sitter i styrelsen för Expo, som är en underrättelse organisation att kartlägga folk som inte följer den politiska konformismen, listan kan göras lång.

Citat:

Det var inför dokumentärserien ”Svensk maffia” som Robert Aschberg och hans TV-team lurade en 21-årig man med svår ADHD och begåvningshandikapp att ställa upp på en intervju med namn och bild. Mannen trodde att han skulle få vara med i en actionfilm men blev istället uthängd som kriminell gängledare i TV4.

Innan programmet sändes vädjade 21-åringens familj till Robert Aschberg om att pojkens identitet skulle maskeras. Men det struntade TV4 i och hängde ut den unge mannen ändå.

– Han förstod inte, utifrån sin grava ADHD och utvecklingsstörning, vad han var utsatt för, sade pojkens fosterpappa till Aftonbladet efter självmordet som ägde rum kort efter att programmet sänts.

Gör om, gör rätt, byt programledare och namn på programmet! Jag tycker nästan det blir lyteskomik i programmet när offren läser upp de grova påhoppen och stirrar sedan uppgivet in i kameran på beställning. Sedan är det otroligt smaklösa kommentarer från de flesta som blir uthängda eller beteenden, inget jag försvarar men att bli uthängd av pravda-TV gör inte det bättre.

Sedan är det viktigt att påpeka meningen med programmet från första börjans mål var att hänga ut invandringskritiker som huvudgrupp för att skrämma folk till tystnad för att de har varit ägare till en annorlunda åsikt angående massinvandringen och alla dess konsekvenser och effekt. Sedan när det inte gick tog man resten... Vad som bör anmärkas är givetvis att ingen som står för det goda hatet, hängs ut, dvs är du ägare av vänstersympatiserade åsikter så blir du inte granskad om t ex en "feminist" skriver att denne hatar alla vita heterosexuella män och anser att det borde vara skottpengar på dem, så kommer det inte rubriceras som näthat. Eller som i detta tragiska fallet:

Citat:

20-årige Lucas Hertzman från Stockholm tog under helgen sitt liv efter att en längre tid ha utsatts för en hatkampanj från Fi:s ungdomsförbund, Unga feminister.

Lucas var transsexuell och feminist, men i Unga feminister (UF) var han inte välkommen eftersom han var man. Istället engagerade han sig i den konkurrerande feministiska organisationen Queerfeministerna, en organisation som vill förbjuda äktenskap och är motståndare till att det finns två kön, det som med feministiskt språkbruk kallas för "tvåkönssystemet".

Lucas blev därefter under en längre tid utsatt för en smutskastningskampanj och ett hatdrev från framstående feminister inom och knutna till Fi och Socialdemokraternas ungdomsförbund SSU. Bland annat anklagades han för att vara "transofob" och "äcklig". För en vecka sedan skrev han på Twitter att han inte längre orkade med hatet från UF:s medlemmar.

"Jag orkar inte med hatet från UF:s medlemmar samt andra etablerade feminister. Det är jävligt lätt att hata, men det är svårt att ta emot", skrev han då.

Det blir inte granskat, för det tillhör det "fina" hatet och vill man behålla åsiktskorridoren i landet då gäller det att förtrycka de som tycker fel, och hänga ut dem på bästa sändningstid och skulle ens allierade stå för samma brott så mörkläggs det snyggt. Givetvis så är detta inget nytt för de som har varit med i det politiska racet ett tag, gällande hur vänsterradikal & vänsterliberal media arbetar.

Det kommer bli högst intressant i framtiden när maktbalansen skiftats i framtiden, och hur alla dessa konformister kommer vara de första att ansluta sig till "fienden" vars åsikter de har bekämpat hela livet, men när de plötsligt gynnar dem att t ex vara kritisk mot massinvandringen,böglobbyn, den manshatande radikalfeminismen, folkutbytet, upplösningen av kärnfamiljen, oikofobin så likväl kommer de vara de första att hoppa på tåget som de goda självhycklande hyenor de faktiskt är!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av clappen:

Varför får man inte hata för? Varför försöker media sätta bojor på folks tyckande och tänkande? Vad är skillnaden mellan att hata i tankarna och att skriva ut hat?

Hahaha, av alla idiotiska inlägg i denna diskussion...

Medlem

Efter att försökt titta på det här blir jag imponerad av alla som orkar titta på webbtv. Det var ju mer reklam än program, urk.

Medlem

Man ska vara snäll


signatur

Cause i need to watch things die

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Shinsen:

Men det finns många kvinnor som streamar och visar brösten, de är bara ute efter att tjäna pengar och är inte intresserade av spel på riktigt. Många stör sig på det. .

Man får ofta höra hur personer (ofta tjejer) som blir utsatta för näthat bara ska strunta i det. En annan intressant vinkel vore ju om de som stör sig på streamare bara skulle strunta i dem och inte ge dem några tittare.

So what om vissa inte gillar spel eller har en fet urringning framför webcamen - det borde stå dem fritt att göra så om de vill. Nu säger jag absolut inte att det var din poäng, utan jag lyfte bara ut ditt citat för att skapa en diskussion kring just detta.

"So what"? Det går ju emot twitchs regler?
"Dress...appropriately Nerds are sexy, and you're all magnificent, beautiful creatures, but let's try and keep this about the games, shall we?"
Och nej, det är inte "fritt att göra som de vill". Twitch har strikta regler ang sådant här.

Missförstå mig rätt. De ska såklart följa uppsatta regler men att säga att de får skylla sig själva när de får vidriga kommentarer blir skevt. Gillar man inte en stream är det bara att gå vidare. Det ger en ingen rätt att attackera skaparen verbalt. Jag tror vi är ense där.


signatur
Medlem
Skrivet av clappen:

Varför får man inte hata för? Varför försöker media sätta bojor på folks tyckande och tänkande? Vad är skillnaden mellan att hata i tankarna och att skriva ut hat?

Trollar du nu eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

NuZ
Testpilot

Med så tydliga bevis för Grooming. Varför grep inte Aschberg den lågt begåvade pongo? Grooming har ju fängelse på straffskalan då gäller ju envarsgripande.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Henkik:

Blir så trött på att man använder ordet Trolling helt fel. Detta är näthat och har inget med Trolling att göra.

Det är dock inte fel att kalla dessa vidriga avarter för troll, även om de inte ägnar sig åt trollning.

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:
Skrivet av Henkik:

Blir så trött på att man använder ordet Trolling helt fel. Detta är näthat och har inget med Trolling att göra.

Det är dock inte fel att kalla dessa vidriga avarter för troll, även om de inte ägnar sig åt trollning.

Vet du vad ett skämt är?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Å nej Aschberg är med i Expo, mot yttrandefrihet! Ja yttrandefrihet för de som vill utan sig nedsättande om andra kanske, helst pga ras, kön eller sexuell läggning. De tillhör väl den där 13% stora majoriteten...

MEG
Medlem

Mobbing är helt fel och de som sysslar med detta, speciellt på nätet går oftast fri, tyvärr. Om man inte vet så mycket om Mobbing eller inte själv varit utsatt för detta så kan det vara svårt att förstå hur stor skada det kan göra för den som är utsatt.
Om man kan komma åt några få av dessa med ett program med Aschberg så är det ok enligt mitt tycke.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Le Erik:
Skrivet av dmn:

Det aschberg gör är lika vidrigt som de han söker upp.

Så du menar att tvinga 14 åriga flickor att visa upp sig själva och upprepat skicka meddelanden som hora och slampa är lika vidrigt som att söka upp de som gör det och säga att dom är idioter som behöver tänka om sitt liv????? ....ok

Det han gör är att profitera på de 14-åriga flickorna du nämner. Det vore en helt annan sak om han i det tysta jagade rätt på dom och hjälpte till att få dem dömda för de brott de gjort sig skyldiga till, men istället gör han sensations-tv av det...

Å andra sidan så kan man ju se det som upplysning. Ifall man skulle känna igen sitt beteende och se handfasta reaktioner på det så kanske man tillslut kan få in i sin tröga skalle att det man gör kanske inte är så jäkla coolt iallafall?
Jag är allt annat än förtjust av sensations tv, men att hantera sådan här skit i "det tysta" kommer ju knappast att få folk att ändra attityd och skärpa till sig på nätet.

Medlem
Skrivet av D01tY:

Med så tydliga bevis för Grooming. Varför grep inte Aschberg den lågt begåvade pongo? Grooming har ju fängelse på straffskalan då gäller ju envarsgripande.

Därför att Aschberg inte är polis. Däremot kan man ju hoppas på att 3'an samarbetar med polisen...efter de gjort tv-spektakel av det vill säga.

Medlem
Skrivet av Fl3xus:

Som några har varit inne på tidigare så skall inte herr Aschelberg leka moralpolis, han själv har ganska många skelett i garderoben, bl a när an autistisk person begått självmord efter i ett program hängts ut som kriminell ledare, han sitter i styrelsen för Expo, som är en underrättelse organisation att kartlägga folk som inte följer den politiska konformismen, listan kan göras lång.

Citat:

Det var inför dokumentärserien ”Svensk maffia” som Robert Aschberg och hans TV-team lurade en 21-årig man med svår ADHD och begåvningshandikapp att ställa upp på en intervju med namn och bild. Mannen trodde att han skulle få vara med i en actionfilm men blev istället uthängd som kriminell gängledare i TV4.

Innan programmet sändes vädjade 21-åringens familj till Robert Aschberg om att pojkens identitet skulle maskeras. Men det struntade TV4 i och hängde ut den unge mannen ändå.

– Han förstod inte, utifrån sin grava ADHD och utvecklingsstörning, vad han var utsatt för, sade pojkens fosterpappa till Aftonbladet efter självmordet som ägde rum kort efter att programmet sänts.

Gör om, gör rätt, byt programledare och namn på programmet! Jag tycker nästan det blir lyteskomik i programmet när offren läser upp de grova påhoppen och stirrar sedan uppgivet in i kameran på beställning. Sedan är det otroligt smaklösa kommentarer från de flesta som blir uthängda eller beteenden, inget jag försvarar men att bli uthängd av pravda-TV gör inte det bättre.

Sedan är det viktigt att påpeka meningen med programmet från första börjans mål var att hänga ut invandringskritiker som huvudgrupp för att skrämma folk till tystnad för att de har varit ägare till en annorlunda åsikt angående massinvandringen och alla dess konsekvenser och effekt. Sedan när det inte gick tog man resten... Vad som bör anmärkas är givetvis att ingen som står för det goda hatet, hängs ut, dvs är du ägare av vänstersympatiserade åsikter så blir du inte granskad om t ex en "feminist" skriver att denne hatar alla vita heterosexuella män och anser att det borde vara skottpengar på dem, så kommer det inte rubriceras som näthat. Eller som i detta tragiska fallet:

Citat:

20-årige Lucas Hertzman från Stockholm tog under helgen sitt liv efter att en längre tid ha utsatts för en hatkampanj från Fi:s ungdomsförbund, Unga feminister.

Lucas var transsexuell och feminist, men i Unga feminister (UF) var han inte välkommen eftersom han var man. Istället engagerade han sig i den konkurrerande feministiska organisationen Queerfeministerna, en organisation som vill förbjuda äktenskap och är motståndare till att det finns två kön, det som med feministiskt språkbruk kallas för "tvåkönssystemet".

Lucas blev därefter under en längre tid utsatt för en smutskastningskampanj och ett hatdrev från framstående feminister inom och knutna till Fi och Socialdemokraternas ungdomsförbund SSU. Bland annat anklagades han för att vara "transofob" och "äcklig". För en vecka sedan skrev han på Twitter att han inte längre orkade med hatet från UF:s medlemmar.

"Jag orkar inte med hatet från UF:s medlemmar samt andra etablerade feminister. Det är jävligt lätt att hata, men det är svårt att ta emot", skrev han då.

Det blir inte granskat, för det tillhör det "fina" hatet och vill man behålla åsiktskorridoren i landet då gäller det att förtrycka de som tycker fel, och hänga ut dem på bästa sändningstid och skulle ens allierade stå för samma brott så mörkläggs det snyggt. Givetvis så är detta inget nytt för de som har varit med i det politiska racet ett tag, gällande hur vänsterradikal & vänsterliberal media arbetar.

Det kommer bli högst intressant i framtiden när maktbalansen skiftats i framtiden, och hur alla dessa konformister kommer vara de första att ansluta sig till "fienden" vars åsikter de har bekämpat hela livet, men när de plötsligt gynnar dem att t ex vara kritisk mot massinvandringen,böglobbyn, den manshatande radikalfeminismen, folkutbytet, upplösningen av kärnfamiljen, oikofobin så likväl kommer de vara de första att hoppa på tåget som de goda självhycklande hyenor de faktiskt är!

Oj, är det extremvänstern som är i farten nu igen? Säg mig, nu när du raljerar så fint, vilken politisk ideologi är det du vurmar för? Något speciellt väderstreck som valkompassen drar lite extra åt?
Vet inte om det finns något mer ointressant när "talespersoner" från extrem -höger/vänster går loss med sina konspirationsteorier.

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av jooster:
Skrivet av Kane:

Aschberg ska inte vara polis, domare och jury.

Lika lite som Expressen och Aftonbladet ska vara det.

Detta. Om personerna gör sig skyldiga till brott är det polisens uppgift, och ingen annans, att utreda detta. Därefter skall en åklagare och domare hantera fallet. Aschberg är inget av dessa.

Problemet är väl att polisen inte gör något, så det är väl bra att någon gör något kanske?

"Någon" ska inte göra det jobb andra har att göra. I flertalet fall kallas det medborgargarden om man "gör något" som polisen inte gör. Du har helt fel inställning till problemet och försöker lösa det från fel håll.

Är det olagligt att konfrontera någon? Är det polisens jobb att konfrontera personer? Ifall en lärare ser någon bli mobbad i skolan, ska denna då ringa polis och åklagare istället?
Säg mig, är du en sådan person som vill fördubbla antalet poliser och utöka deras befogenheter för att kunna spåra upp t ex näthatare, eller är du mer en sådan person som tycker att man faktiskt har rätt att gömma sig bakom sin anonymitet och hata/hota folk hur mycket man vill?

Medlem
Skrivet av Hencive:

Jag är med i gruppen Butthurt som han talar om, pongo delade sin oklippta version av videon och Aschberg har klippt bort ca 10 minuter av viktiga saker....

Om du syftar på denna video:

Där han för övrigt inte pratar sammanhängande överhuvudtaget utan bara pratar om att det är feministernas fel och vårt jävla PK-samhälle som gör att man inte får ha kontroversiell humor. Jag tycker synd om Pongo och de som följer honom. Såg hans stream för någon dag sen (har sett den flera gånger tidigare också) och det enda han satt och skrek om var att allt är feministernas fel och tjejer alltid blir trodda på över en man och om det var en 14-åring som hade lagt upp en bild på sin snopp (gentemot en 14-årig tjej som lade upp en bröstbild) så hade ingen brytt sig. Det är väldigt tydligt att Pongo inte ens förstår att det har noll med genus att göra. Enligt Sveriges lag så är det barnpornografi oavsett vilket kön man har om personen är under 15.

Om man vill ha kontroversiell humor och skoja om sånt som kanske inte anses "okej" i samhället så är det väl en sak men det Pongo har gjort är ju mer än bara skoja. Han har ju hängt ut personer otaliga gånger med telefonnummer/adress och skickat sin "Pongoarmé" på dem och det som kanske började som något oskyldigt skoj har ju gått långt överstyr. Det var lite som när Pongo skulle börja bråka med Lady Dahmer och skrev en massa skit till henne och fick sina anhängare att göra likadant, men när han själv fick tillbaka med samma medicin då var det minsann så synd om Pongo.

Jag förstår inte vad som är roligt med Pongos streams för det enda han gör är att sitta och supa skallen av sig och säga diverse könsord då och då. Det är så skrämmande för mig att se hur en 30-årig man beter sig på det här viset och samtidigt har följare beståendes av unga pojkar/män som ser upp till honom och tycker han är cool. Detta kommer tyvärr inte vara de sista man ser av Pongo, han har redan skapat en ny "hemlig" Butthurt grupp där de förmodligen sitter och diskuterar hur synd det är om honom och att allt är vårt jävla PK-samhälles och feministernas fel.


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem
Skrivet av CarniFlex:

Aschberg och Judge Judy, personer som orkar ta sig an småkonflikter som resten av samhällssystemet inte klarar av.

Det här ser jag personligen inte som småkonflikter. Det råder ingen tvekan om att spelcommunityt online ofta är under all kritik.
Yngre män (och även vissa som helt klart låter äldre) beter sig rent utsagt bedrövligt åt och man skäms fasen ibland som man i hur de här snackar, eller beter sig på diverse forum.

Mer än en gång har jag sett "tuffa" pojkar/män hoppa på tjejer/kvinnor i forumtrådar på diverse spelsajter ute på nätet, enbart för att de tar upp saker de upplever som problematiska i vissa spel--ex hur de upplever sitt kön återspeglas i många spel--och istället för att kunna ha en sansad dialog kring det så kaxar pojkarna till sig och skriver den ena dumma kommentaren efter den andra.

Läste en artikel skriven från en tjej för inte så längesedan där hon skrev att hon och hennes vänner låtsas vara killar när de spelar spel online, för att minimera trakasserierna.
Det är inget annat än bedrövligt när någon ska behöva känna att de måste göra så för att få bli sedda som likvärdiga individer.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Le Erik:
Skrivet av dmn:

Det aschberg gör är lika vidrigt som de han söker upp.

Så du menar att tvinga 14 åriga flickor att visa upp sig själva och upprepat skicka meddelanden som hora och slampa är lika vidrigt som att söka upp de som gör det och säga att dom är idioter som behöver tänka om sitt liv????? ....ok

Yup, det är olagligt

Skriv svar