Hearthstone – är ett Blackrock Mountain-äventyr på gång?

Robot
Medlem
Hearthstone – är ett Blackrock Mountain-äventyr på gång?

Intressant

Medlem

De får se till att inte göra majoriteten av korten dåliga som i GvG. Är nog max 30 kort från GvG som man spelar i ranked


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Skägg.
10 Chambers

Jag är fortfarande fascinerad över att Blizzard lyckats göra kortspelande sexigt.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag är fortfarande fascinerad över att Blizzard lyckats göra kortspelande sexigt.

Faktiskt, minns när Blizzard kallade på presskonferens för "big reveal" och man var ultra hype. Sedan presenterade dom ett sablans kortspel och man blev besviken och stängde ner streamen.

Jävlar vad man hade fel


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag är fortfarande fascinerad över att Blizzard lyckats göra kortspelande sexigt.

Ligger väl en hel del i att skapa en F2P-modell som faktiskt fungerar.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

De får se till att inte göra majoriteten av korten dåliga som i GvG. Är nog max 30 kort från GvG som man spelar i ranked

Det har inte så mycket med individuella korten att göra dock. Förrutom specifika kort som är bra i vilket deck som helst (tex Dr Boom) så är de individuella kortvalen baserade på ditt deck i övrigt. Anledningen till varför så många kort inte är viable i ranked är för att det inte finns så många decks som är det heller. Det är ett problem som löser sig själv med tiden, då fler och fler decks blir viable ju fler kort som läggs till i spelet överlag.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Kleptoman:

De får se till att inte göra majoriteten av korten dåliga som i GvG. Är nog max 30 kort från GvG som man spelar i ranked

Det har inte så mycket med individuella korten att göra dock. Förrutom specifika kort som är bra i vilket deck som helst (tex Dr Boom) så är de individuella kortvalen baserade på ditt deck i övrigt. Anledningen till varför så många kort inte är viable i ranked är för att det inte finns så många decks som är det heller. Det är ett problem som löser sig själv med tiden, då fler och fler decks blir viable ju fler kort som läggs till i spelet överlag.

En grej som jag tycker de borde göra dock är att nerfa nya kort i tid och inte dröja med det för att boosta sales av en viss expansion...

...Alla hatar Dr.Boom. Han är i alla decks. Alla vet han är imba. Han borde ha patchats i förra patchen, men det sket man i...

1
Skriv svar