Undersökning avslöjar: Därför köpte du din PS4, Xbox One eller Wii U

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av disinfect:
Medlem
Skrivet av bopp:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av marcus8958:

På vilket sätt är ps3 bättre än ps4 när det gäller blåstråle?

Kanske är det därför PS4:an saknar 3D-stöd? Och att den saknar 3D-stöd är också något som gör den sämre som Blu-ray spelare.

Det är lite vanskligt att kolla på gamla uppgifter, speciellt nu när konsolerna uppdateras regelbundet. PS4 har kunnat spela 3D Bluray sedan sommaren 2014:
http://www.engadget.com/2014/07/29/playstation-4-blu-ray-3d/

Det hade jag helt missat. Är problemen med interlacing också löst då eller bara 3D?

Medlem

Sportspel med polarna, det var min anledning. Alltid roligt att fajtas över en öl dessutom.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Därför köpte jag min PC: Hårdvarukåt.

Medlem

Köpte min PS4 för jag alltid gillat Sony och Playstation bättre.
XB1 fick jag, men skulle aldrig köpt för egna pengar.
Och Wii U komemr jag köpa för Spelen.

Så jag antar att det finns en dos sanning

Medlem
Skrivet av bopp:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av marcus8958:

På vilket sätt är ps3 bättre än ps4 när det gäller blåstråle?

Kanske är det därför PS4:an saknar 3D-stöd? Och att den saknar 3D-stöd är också något som gör den sämre som Blu-ray spelare.

Det är lite vanskligt att kolla på gamla uppgifter, speciellt nu när konsolerna uppdateras regelbundet. PS4 har kunnat spela 3D Bluray sedan sommaren 2014:
http://www.engadget.com/2014/07/29/playstation-4-blu-ray-3d/

Själv spelar jag på pc, men har precis faktiskt precis skaffat en PS4 som står nyanländ och ouppackad, och skälen ovan till köpet stämmer in ganska väl på mig. Körde tidigare bluray på datorn, men sedan Arcsoft övergav sin spelare TMT tänkte jag testa en separat spelare, och kombinationen för mig intressantare exklusiva spel, lite mer kraft, samt just 3D Bluray-stödet och ett tillfälligt bra kampanjpris gjorde att jag valde en PS4. Har annars aldrig sett mig köpa en konsol...

Inte många dyra PS4-spel kommer dock att landa där, t ex blir det GTA V till pc, och vill jag spela på tv är det bara att koppla in över hdmi. Bryr mig inte om ev förseningar, har inget emot att vänta tills priser sjunker, och tack vare all Steamreor och Humble Bundle finns det åtskilliga spel att fylla tiden med. I 60Hz@1080p. Och pengarna jag sparar använder jag till att uppgradera datorn.

60hz på en pc får mina ögon att blöda när det kommer till spel iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Äger de flesta konsolerna och tycker den här "undersökningen" är helt åt hel%%#vete!

Ett bra spel är bra på oavsett på vilken platform det är på. "Fun-factor"?? ala WiiU....jag är mållös. Finns roliga spel till den konsolen men att kalla det en faktor som avgör ett konsolköp är fel. Finns "Fun-factor" på alla konsoler!

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det hade jag helt missat. Är problemen med interlacing också löst då eller bara 3D?

Jag vet tyvärr inte, och har själv inte hunnit testa något, men det har ju kommit en hel del patchar sedan artikeln skrevs, och det står inte alltid klart vad som åtgärdats. Bäst vore såklart om HDTVtest kunde göra en uppföljande artikel och se om de har löst problemen.

Tyvärr verkar inte bluray har varit prioriterat att döma av kommentarer som Sony gett tidigare, vilket jag anser vara ett misstag. Det är uppenbarligen viktigt för konsumenten, som undersökningen visar. För mig kommer PS4 att fungera främst som en 3d bluray-spelare, som jag hoppas uppdateras under sin livslängd - med bonusen att det går att spela exklusiva spel som t ex The Last of Us på om man skulle vilja. Det motiverar då ett lite högre pris.

PS4 (eller Xbox One) kostar trots allt inte så väldigt mycket mer än vad man brukar få ge för ett grafikkort av senaste snitt, och om man som jag inte tänkt sig betala för att spela online är det ju en engångskostnad som man kan slå ut över tiden.

Inaktiv

Köpte xbone pga. sunset overdrive, när jag spelat ut det byter jag maskinen mot en ps4 (har en kompis som vill byta)

Medlem

Har inte PS4 fler exklusiva spel eller fler exklusiva i görningen än Xbox? Så var det på PS3 vs 360 iafa.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Bojkott:

Tragiskt att fun-factor inte ens finns med på PS4 och hamnar längst ner på XO. Anledningen till att jag äger samtliga konsoler är för de exklusiva spelen och inget annat. Skiter fullständigt i vilken upplösning, hur många polygoner och shader-effekter ett spel har. Så läge det finns tillräckligt många bra spel som motiverar ett köp av en konsol så är jag nöjd.

Och Blu-ray player på andra plats? Komigen. Blu-ray spelaren i PS3 är bättre än den i PS4.

Edit: Och jag tror ni har hittat väldigt gamla bilder på kontrollerna för både PS4 och Wii U

Använder min ps3 till blåstråle men endast av orsaken att jag har en fjärrkontroll och går lasern sönder är det billigare att köpa ny konsol.

På vilket sätt är ps3 bättre än ps4 när det gäller blåstråle?

Länkade till en artikel som tar upp det, men den syntes ganska dåligt.

Här är den i full URL-form
http://www.hdtvtest.co.uk/news/ps4-201312173519.htm

PS4:an har problem med interlacing. Inget problem för det flesta då i stort sätt alla Blu-ray filmer kodas i 1080p, men det är ett stort problem för vissa, framför allt alla som fortfarande har många DVD-filmer och bor i PAL-regionen. Detta ställer inte bara till besvär för DVD, utan även för de som har en passiv 3DTV. Kanske är det därför PS4:an saknar 3D-stöd? Och att den saknar 3D-stöd är också något som gör den sämre som Blu-ray spelare.

Är man ute efter en bra Blu-ray spelare så skulle jag hellre titta på en riktig spelare, eller PS3 Superslim om man vill ha en duglig spelkonsol också. Sen blir jag lite förvånad över att Blu-ray hamnade så högt upp på PS4:ans lista då BR-spelaren i XO är bättre med bland annat stöd för 3D, och hela konsolen i sig är ett bättre mediacenter.

Du är lite för dåligt påläst. PS4:an har haft 3D-stöd i över ett halvår..

Så när det gäller Blu-Ray filmer är skillnaden obefintlig.

Medlem
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Bojkott:

Tragiskt att fun-factor inte ens finns med på PS4 och hamnar längst ner på XO. Anledningen till att jag äger samtliga konsoler är för de exklusiva spelen och inget annat. Skiter fullständigt i vilken upplösning, hur många polygoner och shader-effekter ett spel har. Så läge det finns tillräckligt många bra spel som motiverar ett köp av en konsol så är jag nöjd.

Och Blu-ray player på andra plats? Komigen. Blu-ray spelaren i PS3 är bättre än den i PS4.

Edit: Och jag tror ni har hittat väldigt gamla bilder på kontrollerna för både PS4 och Wii U

Använder min ps3 till blåstråle men endast av orsaken att jag har en fjärrkontroll och går lasern sönder är det billigare att köpa ny konsol.

På vilket sätt är ps3 bättre än ps4 när det gäller blåstråle?

Länkade till en artikel som tar upp det, men den syntes ganska dåligt.

Här är den i full URL-form
http://www.hdtvtest.co.uk/news/ps4-201312173519.htm

PS4:an har problem med interlacing. Inget problem för det flesta då i stort sätt alla Blu-ray filmer kodas i 1080p, men det är ett stort problem för vissa, framför allt alla som fortfarande har många DVD-filmer och bor i PAL-regionen. Detta ställer inte bara till besvär för DVD, utan även för de som har en passiv 3DTV. Kanske är det därför PS4:an saknar 3D-stöd? Och att den saknar 3D-stöd är också något som gör den sämre som Blu-ray spelare.

Är man ute efter en bra Blu-ray spelare så skulle jag hellre titta på en riktig spelare, eller PS3 Superslim om man vill ha en duglig spelkonsol också. Sen blir jag lite förvånad över att Blu-ray hamnade så högt upp på PS4:ans lista då BR-spelaren i XO är bättre med bland annat stöd för 3D, och hela konsolen i sig är ett bättre mediacenter.

Du är lite för dåligt påläst. PS4:an har haft 3D-stöd i över ett halvår..

Så när det gäller Blu-Ray filmer är skillnaden obefintlig.

Jag har redan fått det förklarat. Men tack för påminnelsen!

Medlem

En av de största anledningarna till att jag köpte ett PS4 är PS+ och det finns inte med i listan.
PS+ är en skitbra deal för mig som har ps3, psv och ps4. Det var när jag skaffade PS+ som jag typ slutade använda mitt 360


signatur

// Bacon <3

12
Skriv svar