Homeworld Remastered Collection

Robot
Homeworld Remastered Collection

Gränslöst vackra rymdscener och episka strider väntar när Gearbox återupplivar två klassiska strategispel.

#homeworld, #homeworld-2, #homeworld-remastered-collection, #gearbox-software, #homeworld-cataclysm, #relic


Inaktiv
Homeworld Remastered Collection

Spelet är underbart, men jag saknar funktionen att kunna ändra hastigheten på spelet...

Medlem

Underbara spel på sin tid, men jag väntar på en rea.


signatur

I drank what?

Medlem

Gearbox har faktiskt lyckats. En klar 5a enligt mig.


signatur

| i7 i3770 3.5GHz | Corsair 8GB CL7 | Asus P8P77-V Pro | GTX 670 2GB | Corsair Vertex 4 SSD | Samsung 275T+ 27" 5ms | G19 | G3 | PC-360 |

Medlem

Homeworld Cataclysm ägs visst inte av Gearbox. Det ingick inte i köpet av Homeworld. Därav inget Cataclysm i Remake

Medlem

Toppbetyg! Detta lär sluka många timmar.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Givet köp lite längre fram.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Mirage:

Underbara spel på sin tid, men jag väntar på en rea.

270kr nypris och du väntar på rea...


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Bara den majestätiska stämmingen tillsammans med musiken är närvarande är det en klar 4a. resten är bara bonus.


signatur

#PCMR

Medlem

För dom som bara sitter på ett Ps4 elr Xbox One elr ännu inte köpt spelet men ändå vill se gameplay så gör jag en playthrough av Homeworld 2 campaign.

1an är här:

2an finns på youtube sidan

3an kommer strax

Medlem

Nu tycker jag dock att spelet HAr kopierats (om man nu inte kallar det för en kopia av föregångarna), men det gör ju inget eftersom det är en relativt torftig spelgenre som ändå kan vara riktigt kul ibland.

Medlem
Skrivet av toern:

Nu tycker jag dock att spelet HAr kopierats (om man nu inte kallar det för en kopia av föregångarna), men det gör ju inget eftersom det är en relativt torftig spelgenre som ändå kan vara riktigt kul ibland.

Tja. med tanke på att ingen utav spelen går köpa på lätt väg vare sig digitalt eller via fysisk kopia så kan man inte klandra Gearbox för att göra denna "kopia".


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Synd att det inte är samma röster som i Homeworld 2. Det var skön stämning i det spelet. Avslappnat och mysigt. Dessa röster verkar vara lite för tuffa för att vara Homeworld..:P

Medlem

Sjukligt bra spel. Jag som blivit lite äldre nu har lite svårt med singleplayer spel men detta fastnade jag fan för direkt, precis som back in the day.

Medlem
Skrivet av klarahall:

Synd att det inte är samma röster som i Homeworld 2. Det var skön stämning i det spelet. Avslappnat och mysigt. Dessa röster verkar vara lite för tuffa för att vara Homeworld..:P

Inte samma? Vad jag har hört/läst så har dom använt samma sound assets för rösterna som i orginalet, bara att dom e tillputsade med högre bitrate osv.

trailern här är dock en helt
annan sak...


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv
Skrivet av Pholiage:

Homeworld Cataclysm ägs visst inte av Gearbox. Det ingick inte i köpet av Homeworld. Därav inget Cataclysm i Remake

Du ägde precis FZ...

Medlem

"Perfekt designat"?

Geeks Gaming

"...men var är Cataclysm? " Har med att source koden är borta.

Medlem

Homeworld och Total Annihilation är för mig de bästa strategispelen som någonsin har gjorts och av dem är Homeworld det klart mest stämningsfulla.

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av klarahall:

Synd att det inte är samma röster som i Homeworld 2. Det var skön stämning i det spelet. Avslappnat och mysigt. Dessa röster verkar vara lite för tuffa för att vara Homeworld..:P

Inte samma? Vad jag har hört/läst så har dom använt samma sound assets för rösterna som i orginalet, bara att dom e tillputsade med högre bitrate osv.

trailern här är dock en helt
annan sak...

Var har du hört/läst om det då?

Medlem
Skrivet av toern:

Nu tycker jag dock att spelet HAr kopierats (om man nu inte kallar det för en kopia av föregångarna), men det gör ju inget eftersom det är en relativt torftig spelgenre som ändå kan vara riktigt kul ibland.

Nej man kan inte kalla det en kopia, en remaster innebär att man restaurerar och förbättrar ytan utan att påverka innehållet. Det här ÄR alltså 'föregångarna' i ett modernare skal.

jag fattar inte storheten..tycker det är ett svårspelet rörigt spel


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av klarahall:
Skrivet av Zymac:
Skrivet av klarahall:

Synd att det inte är samma röster som i Homeworld 2. Det var skön stämning i det spelet. Avslappnat och mysigt. Dessa röster verkar vara lite för tuffa för att vara Homeworld..:P

Inte samma? Vad jag har hört/läst så har dom använt samma sound assets för rösterna som i orginalet, bara att dom e tillputsade med högre bitrate osv.

trailern här är dock en helt
annan sak...

Var har du hört/läst om det då?

My bad, det var nya remasters av musiken och nyinspelningar av rösterna, fast med orginalskådisarna.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

jag fattar inte storheten..tycker det är ett svårspelet rörigt spel

Japp, förr i tiden tyckte man att strategispel skulle kräva att spelaren var strategisk. Som tur är avskaffade man senare det elementet så i de flesta moderna varianter räcker det med att titta på bilderna.

Medlem

Har testat multiplayer med 2 andra nu och det är tyvärr massa buggar i betan än. Så av 10-12 försök fick vi i gång det en gång. Man får hoppas de jobbar på betan så de blir en riktig release på det.


signatur

| i7 i3770 3.5GHz | Corsair 8GB CL7 | Asus P8P77-V Pro | GTX 670 2GB | Corsair Vertex 4 SSD | Samsung 275T+ 27" 5ms | G19 | G3 | PC-360 |

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Homeworld Cataclysm ägs visst inte av Gearbox. Det ingick inte i köpet av Homeworld. Därav inget Cataclysm i Remake

Källkoden till spelet är förlorad så det finns inget att utgå ifrån, det finns helt enkelt inget som kunde ingått i köpet förutom rättigheter vilket ju är synd.

Medlem

Galet bra spel, längtat till denna releasen.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Mirage:

Underbara spel på sin tid, men jag väntar på en rea.

270kr nypris och du väntar på rea...

Ja? Vad är problemet med det?


signatur

I drank what?

Inaktiv
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Mirage:

Underbara spel på sin tid, men jag väntar på en rea.

270kr nypris och du väntar på rea...

Varför inte, alla är kanske inte födda med guldsked i arslet.

Medlem

Älskar spelet, har aldrig spelat originalet, bara tvåan. Så satte igång kampanjen igår, och jag klarar inte ens andra nivån på originalkampanjen, svårt!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

12
Skriv svar