Twilight Princess - Nån borde kunna lösa denna!

Medlem
Twilight Princess - Nån borde kunna lösa denna!

Tja FZ-Forumiter..

Ibland fastnar även en berest Zelda-nörd.

Om man går ut igenom södra entrén ifrån Hyrule City Town, kommer man till en trappa. Nedanför brukar ju Agetha samla kryp.
Där finns en väg, blockerad av ett stenras leder till Hyrule Field.
Vid stenraset står en Goron. Han säger att han kunde få bort stenarna om han drack "Hot Springwater". Lättare sagt än gjort.
Känns som om det borde vara det lättaste i hela spelet. Jag har försökt ge vattnet till honom, men då tömmer Link bara ut det, har prövat sprängning osv.
En lösning skulle uppskattas. Har nämligen kollat igenom en drös hemmagjorda walkthroughs.

// Tack på förhand


signatur

/ Shuburn

Medlem

har inte kommit så långt.. är bara vid mountain of death eller vafan den heter. Men där finns ju en varm källa, säkert därifrån du tagit vattnet.
Har du kollat www.gamefaqs.com? Det finns även forum till varje spel där så frågan bör bli besvarad där om du inte får svar här.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Löste det slutligen själv. Det var en miss ifrån min sida. Och det var alldeles för enkel lösning. Tack sno0zer i alla fall, du var den enda som svarade.


signatur

/ Shuburn

Medlem

Vänligen berätta hur du gjorde ifall någon annan stöter på samma problem.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

man skulle inte ge herr goron vattnet, man skulle prata medans man hade vattnet på sig, då känner han lukten själv och frågar om han ska smaka så att han blir stoor å jättestark Promlemet löst, rätt irriterande.. känns lite som en bugg. Men det var ju som jag trodde, jag gjorde det för svårt för mig.


signatur

/ Shuburn

Inaktiv

Haha jag har själv stött på det problemet, men nu gav du ju äntligen svaret till mig. Tackar!


signatur

Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer.

Medlem

Se där! någon som fick hjälp


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

Jag har också fastnat på en liten pinsam grej!

I det här skogstemplet man skall in i när man precis fått sin gröna dräkt skall man ju befria massa apor från fångenskap. Jag har fastat på den apa som sitter inlåst i det rummet där det är en massa plattor som någon sorts vatten odjur lurar under. Man måste få tag på nyckeln till buren men jag kan inte hitta den. Antar att den är i den kistan som är bakom de trappor man kan få upp om man tänder eld på de resterande 2 av 4 facklor som finns i rummet. Hur sänker jag trappstegen?

Sedan en kistfråga till.
Den kistan som hänger i ett spindelnät alldeles i början av templet, hur får man ner den?

Hoppas någon vet:D

Medlem

Det var ett tag sen jag spela zelda men har för mig att bumerangen skall användas vid båda grejorna..

vi första ska du plocka bomber från blommer med bumerangen och andra var att du tar ner kista med bumerangen..

Inaktiv

Jag har inte fått någon bomberang än. Det är en apa med röd röv som har den och för att komma till han måste jag låsa upp buren till den sista apan. Jag måste bara hitta nyckeln som jag antar finns i kistan i under trapan där apan finns.

Någon som vet?

Medlem

Alltså är det någon som har klarat ut detta spel? Själv så har jag spelat strax över 50 timmar och är i temple of time men då räknas ju tiden då man pausar så där har det ju gått ett ex. antal timmar.

När jag hörde i gametrailers video review att tog två fulla arbetsveckor att klara ut spelet trodde jag inte en sekund på det.

Någon som har klarat ut det som kan ge en vink om hur länge det tog?

Medlem

Tror det tog mig ca 50 h... tror de flesta låg på 40-50 h... kan minnas fel


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv

tackar har grublat as länge på de heh men nu kom ja igenom tackar för tipset

1
Skriv svar