Valve avslöjade sin VR-lösning redan idag

Robot
Valve avslöjade sin VR-lösning redan idag

Samarbetar med mobiltillverkare för att skapa "helt nya verkligheter" - låt spekulationerna kring Half-Life VR börja!

#nyhetstips


Medlem
Valve avslöjade sin VR-lösning redan idag

NICE! Jag är hardcore Oculus fan...men jag tar den modellen som blir mest prisvärd


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

När man har blivit äldre så har julafton-känslan aldrig återkommit i den formen som den kom i när man var barn. Men nu fyller den hela min kropp!


signatur

Burn in the light.

Medlem

Nyheten har 3 stora kolumner med text. Half-Life 3 confirmed!

(jag börjar bli paranoid av half-life)

Medlem
Skrivet av redruM:

När man har blivit äldre så har julafton-känslan aldrig återkommit i den formen som den i kom när man var barn. Men nu fyller den hela min kropp!

Exakt så jag känner det Min sambo sa "LUGN!" relativt hög när jag såg artikeln haha kom känner mig


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skribent

2015, när framtiden kom till stan.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

1080p, 90fps. Hel nöjd. Fast jag skulle hellre vilja ha Valve loggan

Medlem
Skrivet av MasterKJK:

Nyheten har 3 stora kolumner med text. Half-Life 3 confirmed!

(jag börjar bli paranoid av half-life)

För att göra det hela ännu värre kommer Valve att ha ett event den 3/3 kl 3...
http://www.reddit.com/r/DotA2/comments/2xhzy2/valve_has_sched...

Medlem

Nu kanske Oculus får lite eld i röven och också släpper sitt headset lagom till jul

Inaktiv

Pang. Fragmentering av apier.
Min prediction blir
1. Vive tack vare Steam/PC
2. Hololens på One, kanske även på PC
3. Oculus PC
4. Morpheus PS4 ( om den alls hinner bli relevant)
5. Gear?

Skägg.
10 Chambers

My body is ready!


signatur
Medlem
Skrivet av redruM:

När man har blivit äldre så har julafton-känslan aldrig återkommit i den formen som den kom i när man var barn. Men nu fyller den hela min kropp!

Eller hur? Jag fick fjärilar i magen av att läsa om "VR game controllers". Jag förväntar mig en framtid där spelen kan styras så här:


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av nils45:

1080p, 90fps. Hel nöjd. Fast jag skulle hellre vilja ha Valve loggan

Var tvungen att testa hur det såg ut med Valve loggan

Medlem

Vi som haft DK2 ett tag nu vet att det är för låg upplösning.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av marcus8958:

Vi som haft DK2 ett tag nu vet att det är för låg upplösning.

Är något högre här, och Oculus har snackat en del om att det går att komma runt en del av screendoor-effekterna genom nya linser.


signatur
Medlem
Skrivet av marcus8958:

Vi som haft DK2 ett tag nu vet att det är för låg upplösning.

Borde inte den effektiva upplösningen får en rejäl skjuts iom att det är ganska mycket överlappning i DK2 medan du inte borde ha någon överlappning alls med två separata skärmar.

Sedan kan man ju hoppas på RGB Stripe istället för Pentile.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av marcus8958:

Vi som haft DK2 ett tag nu vet att det är för låg upplösning.

Är något högre här, och Oculus har snackat en del om att det går att komma runt en del av screendoor-effekterna genom nya linser.

Hoppas det men avståndet mellan pixlarna är för stort. Vet inte riktigt hur dom ska lyckas lösa det.
Sony HMZ som inte är VR men använder sig av dubbla skärmar med liknande antal pixlar men bilden är på längre avstånd med hjälp av optik. Där är det inget problem men då duger den mest bara till 3D film och 3D spel men inte VR.

Men man får ju se hur det blir med den färdiga produkten så man kanske inte ska klaga allt för mycket.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

nej tack pass har inte tid att hypa vr

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av redruM:

När man har blivit äldre så har julafton-känslan aldrig återkommit i den formen som den kom i när man var barn. Men nu fyller den hela min kropp!

Eller hur? Jag fick fjärilar i magen av att läsa om "VR game controllers". Jag förväntar mig en framtid där spelen kan styras så här:

https://www.youtube.com/embed/-RehCTRrWM0

Eller hur! riktigt coolt sättet han laddar om revolvern på i klippet

Gillar också att det känns som Valve faktiskt försöker pusha tekniken framåt lite med högre fps och upplösning, och inte bara gör så lite som möjligt för att vara på samma nivå som konkurrenterna.

Medlem
Skrivet av Wattem:

Eller hur! riktigt coolt sättet han laddar om revolvern på i klippet

Gillar också att det känns som Valve faktiskt försöker pusha tekniken framåt lite med högre fps och upplösning, och inte bara gör så lite som möjligt för att vara på samma nivå som konkurrenterna.

Revolvern, granaterna och kikarsiktet är absolut häftigast!

Sen har Valve aldrig varit ett företag som följt strömmen. De bryter ny mark och får folk att följa dem istället.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

H = Half-life
T = Three
C = Confirmd


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av redruM:

När man har blivit äldre så har julafton-känslan aldrig återkommit i den formen som den kom i när man var barn. Men nu fyller den hela min kropp!

Eller hur? Jag fick fjärilar i magen av att läsa om "VR game controllers". Jag förväntar mig en framtid där spelen kan styras så här:

https://www.youtube.com/embed/-RehCTRrWM0

Precis vad jag tänkte på.

Mumma!

Medlem

Synd att den följer HTC's design filosofi med att vara ful som stryk. Kratrar är verkligen inte något man ska lägga i en design i dagsläget.

Medlem

Efter att provat OR DK2 är jag skeptisk till VR den här generationen också. Jäklar vilken besvikelse det var med eftersläpning och låg upplösning.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Efter att provat OR DK2 är jag skeptisk till VR den här generationen också. Jäklar vilken besvikelse det var med eftersläpning och låg upplösning.

Det behövs lite förenklingar med bla direct to hmd och extended, och att man verkligen klarar och driver det i 75Fps.
Exempelvis windlands och Minecraft är fantastiskt att lira när det flyter på, och den låga upplösningen är inte så påfallande i den sortens grafik

Medlem

Det var ett jäkla gnäll på saker som inte finns på marknaden än - har testat både DK1 och DK2 från Oculus, och gameplayvinsterna i vissa speltyper är otroligt märkbara. (Den låga upplösningen i framförallt DK1an är dock en stor nackdel.) Att köra valfri flygsimulator (War Thunder, Simulator, ex.) får sig en enorm boost av ett VR-set, man får lätt överblick över instrument och flygplanets exteriör, och kontrollerna du använder för att få överblicken (precis manövrering av ditt eget huvud, alltså), kontra de mer traditionella (PoV-hatt på joystick alt. obskyra tgb+mus-kombinationer) är nästintill bortom jämförelse.

Nu får man hoppas på att ett vettigt SW->HW-API standardiseras, så mjukvaru-(/spel-)utvecklare slipper anpassa sina produkter för ett halvdussin olika VR-lösningar. Då sitter man som konsument lite lagom i skiten, om man vill använda den lösning man valt till mer än något enstaka spel.

VR-lösningar som spelkontroller (till vissa speltyper, framförallt - att köra ex. ett RTS med en Oculus kanske inte är lika häftigt) är dock grymma.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Det är lika hypat som det här var http://youtu.be/7pVcaDMbH-s
Och resultatet kommer säkert bli detsamma en tid framöver. Man skall nog inte räkna med att den första generationen VR kommer vara magiskt bra.

edit:
Tydligen är det enklare att också tillverka ett VR-headset med alla funktioner som man kan tänkas vilja ha än att få ut "Steam Machine" och "Steam Controller" där man ändå har försökt jobba nära utvecklare och spelare. Tur att VR är enkelt!

Medlem

Man kan ju undra vad för killer app HTC Vive kommer att skeppas med?
Jag tvivlar på att Valve har utvecklat HL3 för VR alla dessa år.

1
Skriv svar