Här är Guild Wars 2:s förstapersonskamera!

Robot
Här är Guild Wars 2:s förstapersonskamera!

Vi har hört om den, men inte sett den. Förrän nu.


Medlem
Här är Guild Wars 2:s förstapersonskamera!

Ja, så länge man inte pysslar med PvP så är det väl bra och TB lär väl bli nöjd när det finns en FoV-slider

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Ja, så länge man inte pysslar med PvP så är det väl bra och TB lär väl bli nöjd när det finns en FoV-slider

Varför skulle det inte vara bra även i PvP med t.ex. förbättrad kollisionsdetektering och justerbar FOV?

Ser helt OK ut.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Härligt med mer FOV

Medlem

Jaha.. att bara se från fps-vinkel är väl inget märkvärdigt?
Trodde man skulle kunna slåss från den synen xd


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av skogsvilden:

Ja, så länge man inte pysslar med PvP så är det väl bra och TB lär väl bli nöjd när det finns en FoV-slider

Varför skulle det inte vara bra även i PvP med t.ex. förbättrad kollisionsdetektering och justerbar FOV?

Det är ett enkelt svar! Du ser mer när kameran är bakom dig, inklusive det som sker bakom dig. Som en bonus kan du spionera på andra bakom väggar och hinder.

Är man tävlingsinriktad så är fördelarna helt enkelt för stora.

Jag förstår att 1'a-person är bra för inlevelse däremot!

http://oi41.tinypic.com/2zs2yz5.jpg

http://www.bigdamnheroes.org/wp-content/uploads/2013/08/14jm0...

Medlem

Neeej! Jag som hoppades på riktig Förstapersonsvy där man ser vapen, händer osv... Nu blev man smått besviken :/

Aja, roligt spel iallafall!

Inaktiv

Så förstapersonsvyn är alltså sämre än vad den är i Counter-Strike (som är svinbra förstapersonsvy)? Åh jösses -.- De har mycket att lära sig...

Bra kameraplacering, när man har tredjepersonsvyn dock

Medlem
Skrivet av nhagyavi:

Så förstapersonsvyn är alltså sämre än vad den är i Counter-Strike (som är svinbra förstapersonsvy)? Åh jösses -.- De har mycket att lära sig...

Bra kameraplacering, när man har tredjepersonsvyn dock

Märklig inställning du har. Som förklarat i videon, är poängen med den nya kamerateknologin att främst förbättra den 3'e-personskamera som redan existerar.

T.ex. att få kameran att sluta hoppa, när ett objekt hamnar mellan kameran och karaktären. Samt möjligheten att koppla loss kameran från karaktären när en ability/spell utförs.

Att man kan zooma in och sätta kameran i förstapersonsläge är ju bara en bonus. Inget som är till för att jämföras med Counter-Strike?

Medlem

Ju mer jag hör om GW2 desto mer sugen blir jag på att återvända... Uppgraderad kollision på kameran har verkligen behövts, kan tänka mig att mycket utav frustationen med jumping puzzles försvinner tack vare det.

Dock hoppades jag när jag hörde ordet "kollisionsystem" att de hade ordnat så att spelare inte kan gå igenom varandra. Hade lett till en mycket trivsammare upplevelse då zerging inte hade varit lika lätt, särskilt i WvW. Kollision är dock tungt att beräkna, så jag kan väl ändå förstå de praktiska och tekniska anledningarna till varför spelare inte kan kollidera med varandra.

Medlem

För lite, för sent.

Spelet är fortfarande inte kul, tar för mycket tid att göra någon progression som är någorlunda "värd" och dialogen/story är så plågsamt dåligt skriven att det är löjligt.

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Neeej! Jag som hoppades på riktig Förstapersonsvy där man ser vapen, händer osv... Nu blev man smått besviken :/

Aja, roligt spel iallafall!

Det är tyvärr i linje med vad man vid detta lag förväntar sig från GW2, billiga lösningar :c

Medlem

Jaha - trodde de syftade på ett ordentligt förstapersonsläge... där försvann min nyfikenhet fullkomligt.

Medlem

Jag hade hoppats på att man skulle kunna se sina vapen som i tex skyrim eller eso. Men detta är bättre än inget imo.

FoV kommer bli kul att köra i wvwvw åtminstone, och spvp. Om jag är en node holder på guardian så kan det vara kul att stå på main punkten och se ut över kartan och se hur det går i striderna


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Det är ett enkelt svar! Du ser mer när kameran är bakom dig, inklusive det som sker bakom dig. Som en bonus kan du spionera på andra bakom väggar och hinder.

Är man tävlingsinriktad så är fördelarna helt enkelt för stora.

Kameran kan redan idag kan gå ut väldigt långt bak, så spelaren blir en liten pixie på skärmen som ser allt runt sig. Alla får dessutom tillgång till samma kamera, så det är ingen enskild spelare som får en fördel.

Möjligt att förutsättningarna ändras, men de ändras lika mycket för alla.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Chiefen:

Det är ett enkelt svar! Du ser mer när kameran är bakom dig, inklusive det som sker bakom dig. Som en bonus kan du spionera på andra bakom väggar och hinder.

Är man tävlingsinriktad så är fördelarna helt enkelt för stora.

Kameran kan redan idag kan gå ut väldigt långt bak, så spelaren blir en liten pixie på skärmen som ser allt runt sig. Alla får dessutom tillgång till samma kamera, så det är ingen enskild spelare som får en fördel.

Möjligt att förutsättningarna ändras, men de ändras lika mycket för alla.

Jag tror du missat att vi diskuterade skillnaden mellan 1'a och 3'e-personskamera.

Inaktiv
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av nhagyavi:

Så förstapersonsvyn är alltså sämre än vad den är i Counter-Strike (som är svinbra förstapersonsvy)? Åh jösses -.- De har mycket att lära sig...

Bra kameraplacering, när man har tredjepersonsvyn dock

Märklig inställning du har. Som förklarat i videon, är poängen med den nya kamerateknologin att främst förbättra den 3'e-personskamera som redan existerar.

T.ex. att få kameran att sluta hoppa, när ett objekt hamnar mellan kameran och karaktären. Samt möjligheten att koppla loss kameran från karaktären när en ability/spell utförs.

Att man kan zooma in och sätta kameran i förstapersonsläge är ju bara en bonus. Inget som är till för att jämföras med Counter-Strike?

Såklart de lägger mer fokus på tredjepersonsvyn, men jag tycker i alla fall att de skulle satsa mer på förstapersonsvyn när de ändå håller på med den. Man vill ju se om man gör något, eller hur? Så som förstapersonsvyn är nu (den i videon), så ser man bara det man "avfyrar" och absolut inge mer än så. Svinbra för skärmdumpar, men uruselt för själva spelandet!

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Jag tror du missat att vi diskuterade skillnaden mellan 1'a och 3'e-personskamera.

Gjorde vi? Hur kan man se bakom en om man kör första persons kamera? Oavsett så¨är det ändå samma förutsättningar för alla vilket du missade.

RmK
Medlem

Underbar uppdatering, en smidigare kamera är mycket välkommen i röriga strider!

MEG
Medlem

Det blir till att dra igång det igen och ta sig en titt på detta, tur att det inte är någon månadskostnad som behöver betalas in.


signatur

Death is only the beginning

1
Skriv svar