Så undviker du huvudvärk och trötta ögon när du spelar

Robot
Så undviker du huvudvärk och trötta ögon när du spelar
Medlem
Så undviker du huvudvärk och trötta ögon när du spelar

Sova funkar fint för mig eller ta en promenad om man vill bli lite piggare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Eller drick löjligt mycket vatten. Förebygger i alla fall huvudvärk av min erfarenhet, fast sedan har jag inte haft huvudvärk på säkert 10 år heller så det kan ju bero på vad som helst.

Medlem

Halvrelaterat, men jag rekommenderar verkligen flux. Den vet när det blir mörkt ute och tonar ner skärmen med lite varmare ljussättning. Behagligt för ögonen och har förbättrat nattsömnen för min del.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Själv knaprar jag ibuprofen.

Jag röker också, så därför kommer jag från datorn.
Inget jag rekommenderar naturligtvis.

Inaktiv

Det enklaste ar ju att anvanda Gunnars glasogon som ar till for langa sittningar framfor dator och tvspel,

har ofta fatt huvudvark och torra ogon, men inte nu langre,
dom kostade 700 kr och det var det vart for langa sittningar ar inga problem langre.

Medlem

Knarka Ipren och Treo samtidigt, fungerar perfekt för mig.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Heroin funkar bra!

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Halvrelaterat, men jag rekommenderar verkligen flux. Den vet när det blir mörkt ute och tonar ner skärmen med lite varmare ljussättning. Behagligt för ögonen och har förbättrat nattsömnen för min del.

Använder det också! Väldigt smidigt och jag känner själv att det faktiskt hjälper. Ljuset från skärmen är menat att till viss del "imitera" dagsljus och menat för ljus omgivning. F.lux ställer ner ljuset och fixar en behagligare ljuston för kvällsanvändning av datorn.

Känns som jag skriver ett reklamblad men jag tycker faktiskt att det är väldigt skönt och det sköter sig själv.

Edit: På dagen när det är ljust är alltså allt som vanligt men när solen går ner ställer programmet automatiskt ner ljuset och färgtonerna

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Halvrelaterat, men jag rekommenderar verkligen flux. Den vet när det blir mörkt ute och tonar ner skärmen med lite varmare ljussättning. Behagligt för ögonen och har förbättrat nattsömnen för min del.

O ja. Flux är en fantastisk liten uppfinning. Det har verkligen hjälpt mig sova bättre om nätterna

Jag kan ibland komma på mig själv med att sitta och undra när skärmen äntligen ska bli så där behagligt varm och gul, haha. Då har man lyckats med en produkt.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

Får prova Flux

Medlem

Rätt värdelös "Guide", den nämner inte ens att man ska ha rätt upplösning på skärmen för att minska "brus" på text etc, ju skarpare text = mindre behöver ögonen korrigera = mindre problem med ögonen.
Vilket är anledningen att jag inte kör med DSR. DSR = Grynig text.

Medlem

Äger ett par Gunnar, och kan säga att för mig personligen gjorde det att jag kunde uppfatta rörelser bättre(te x fiender i bf4 som inte var mitt i skärmen). Sen har de en lätt uppförstorning så allt blir lite större vilket är ju ganska trevligt.

Men för mig så vart det bara jobbigare för ögonen efter ett tag så använder dem aldrig idag.

Medlem

Jag har alltid min bordslampa påslagen. Den står bakom skärmarna så det blir ett softat bakgrundsljus. Kan inte sitta i direkt mörker, då får jag besvär ^^

Medlem

Bästa botemedlet/sättet att förebygga är väl ändå att ha en hög framerate, 60+ eller mer om din skärm stöder det.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Under hela min tid som jag har spenderat framför datorn, har jag extremt sällan fått huvudvärk, och tror att dom få gångerna jag har fått det, så beror det på för lite sömn...

Får vara nöjd medans det varar

Medlem

Hatar att erkänna det, men träning av rygg och nacke har hjälpt mig, räcker med att träna en gång i veckan har jag märkt

Medlem
Skrivet av Zerics:

Hatar att erkänna det, men träning av rygg och nacke har hjälpt mig, räcker med att träna en gång i veckan har jag märkt

Träning? Men det e ju jobbigt...

Medlem

Fysisk aktivitet är the bomb. Varje laddtid resa sig upp och röra armar, axlar och nacke tex.
är det ett spel med långa laddtider kan några snabba armhävningar klämmas in.

får extrem huvudvärk av total war spel, när jag suttit 12 timmar i streck .. men huvudvärken kommer nästa dag .. precis som man blir bakfull.

Medlem
Skrivet av humancentipede:

får extrem huvudvärk av total war spel, när jag suttit 12 timmar i streck .. men huvudvärken kommer nästa dag .. precis som man blir bakfull.

Jag hade också GRYMT mycket problem med detta. Sen fixade jag en bett-skena som man kan fixa hos tandläkaren när man sover.Pga att frugan tyckte jag gnisslade tänder lite väl mycket på nätterna.
99% av huvudvärken försvann över en natt

EDIT: Skenan kan vara ganska dyr, men om du har ett tandläkar-avtal så ingår den i avtalet.

Medlem

Sova hjälper, det är ingen nyhet att sitta vaken dygnet runt är inte alls bra för kroppen, speciellt hjärtat så den risken tar jag inte för att få spela någon timme extra.

Men om det är så att man ska hålla sig vaken ett tag så brukar det hjälpa om jag kör lite extra kolsyrat vatten i soda streamen sen lite is i vattnet så det blir kyligt, då klarar jag mig i någon timme till!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

1
Skriv svar