Aion ännu ett skit mmo.

Medlem
Aion ännu ett skit mmo.

Hallå. Jag vet att väldigt många är sugna på spelet Aion och jag vet att över hälften kommer att sluta inom ett par månader efter relase.

Spelet har inget som får en att tänka "wooooow det här känns frächst!". Det är ingen nyhet för de som kommit upp i högre levlar eller spelat Lineage spelen som Ncsoft också har gjort att spelet kommer att innehålla massor med grind av den tråkiga sorten.

En sak till som äcklar mig med spelet är hela grejen med att försöka blanda asian stilen med västerländsk mmo stil eftersom det inte passar ihop resultatet blir en kultur soppa. Aion skulle passa bättre som ännu ett F2P mmo bland resten av de asiatiska skit spelen.

Dessutom så är en av deras största "unique features" inte alls unik jag snackar om grejen att alla karaktärer ska kunna flyga. Gratis spelet Perfect World online har också den funktionen och där kan man flyga i hela spelvärlden dessutom så har vi ju spelet FLYFF alltså Fly For Fun.

Mitt tips till er är att ni ska testa att spela Lineage 2 och gillar ni inte det spelet pga av all grind så kan ni skippa Aion men gillar ni det så lär ni få massor med skoj i Aion. Men troligast så kommer majoriteten att tröttna på grinden och lämna spelet.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Har du överhuvudtaget spelat i Aion?

Du missar poängen med Aion, huvudinriktningen är RvR. För ren PvE finns det andra och bättre alternativ. Det unika med Aion är Cryengine1 motorn och den laggfria upplevelsen den erbjuder i öppen mass RvR, vilket är något många PvP spelare längtat efter sedan tidernas begynnelse.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Snake:

Har du överhuvudtaget spelat i Aion?

Du missar poängen med Aion, huvudinriktningen är RvR. För ren PvE finns det andra och bättre alternativ. Det unika med Aion är Cryengine1 motorn och den laggfria upplevelsen den erbjuder i öppen mass RvR, vilket är något många PvP spelare längtat efter sedan tidernas begynnelse.

Tror du att majoriteten kommer att orka spela igenom en massa grind för att sedan kanske få kul ifall om de gillar spelets endgame?


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Nu är det ju så att det är du som anser att det är grindigt. Läser du igenom svenska och internationella forum så inser du att det är en minioritet av de som spelat beta upp till level 25 som delar din åsikt.

Men även om det vore så att du har rätt ang grinden, så är jag övertygad om att folk bortser från det av en enkel anledning. Det finns inget annat MMO på marknaden som kan hantera storskalig RvR laggfritt.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Det finns inget MMO som är helt grindfritt så man får leva med det.

Medlem

Nä det var inte mycket att hurra över, men gillar man wow så kanske det är nått för dem. Vette fan, aldrig gillat wow.

Medlem

Gott folk, har ni ens prövat end game RvR/PvP? Verkar ju underbart <3


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Hallå. Jag vet att väldigt många är sugna på spelet Aion och jag vet att över hälften kommer att sluta inom ett par månader efter relase.

Spelet har inget som får en att tänka "wooooow det här känns frächst!". Det är ingen nyhet för de som kommit upp i högre levlar eller spelat Lineage spelen som Ncsoft också har gjort att spelet kommer att innehålla massor med grind av den tråkiga sorten.

En sak till som äcklar mig med spelet är hela grejen med att försöka blanda asian stilen med västerländsk mmo stil eftersom det inte passar ihop resultatet blir en kultur soppa. Aion skulle passa bättre som ännu ett F2P mmo bland resten av de asiatiska skit spelen.

Dessutom så är en av deras största "unique features" inte alls unik jag snackar om grejen att alla karaktärer ska kunna flyga. Gratis spelet Perfect World online har också den funktionen och där kan man flyga i hela spelvärlden dessutom så har vi ju spelet FLYFF alltså Fly For Fun.

Mitt tips till er är att ni ska testa att spela Lineage 2 och gillar ni inte det spelet pga av all grind så kan ni skippa Aion men gillar ni det så lär ni få massor med skoj i Aion. Men troligast så kommer majoriteten att tröttna på grinden och lämna spelet.

Att tro att dom flesta kommer ogilla ett spel för att just du gör det är ju helt tokigt,
smaken är ju olika och varje spel får ju sin beskärda del av fans.

Medlem

Jag tycker synd om att inte Aion faller dig på läppen. Spelet enligt mig är kanon. Grafiken slår många MMORPG, med gameplay där man kan flyga gör din "grind" roligare, dom quests som finns är kul och PvP verkar ju vara det bästa som jag inte ens har testat än.

En sak är sant, spelet är inte för alla. Så att du försöker säga att allt blir en soppa och att man kan spela Lineage 2 istället? Nej, det är inte alls sant skulle jag tro. Det må va likt Lineage 2 men det är nog inte alls som det (har inte testat det) och soppor kan du laga själv...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Mosoloa, använder du fortfarande ditt beta account eller skulle en aionsuktande gosse som jag kunna få det?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Aion är ju inte ens närheten av gind som i L2. Du kan questa up dig till högsta lvl om du vill i Aion...


signatur

Swedish MMO news site! Updates everyday -> http://mmoart.netai.net/

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Mosoloa, använder du fortfarande ditt beta account eller skulle en aionsuktande gosse som jag kunna få det?

Tyvär. Om den fungerade för alla beta events skulle jag redan vart i spelet. Men man kan ju alltid boka det för att vara med i alla events!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Har beställt det med min pcgamer prenumeration, får ingen beta nyckel med den dock. Tack ändå


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Har lirat ett MMO med namn : Cabal online och lirar just nu World of Warcraft. Aion Online ser verkligen skit grymt ut med en blandning av Cabal och Wow. Jag kommer troligen köpa spelet när dom helt klart fixar problemen till Windows Vista. Man får inge svar på supporten och alla verkar ha samma problem med deras "UAC".

Men man undrar om det faktist får samma öde som Warhammer Online och Age Of Conan. Jag köpte Warhammer Online men när jag blev nivå 10 så slutade jag. Jag träffade inte på nån spelare, men nu har dom stängt och satt ihop flera servrar.

Klart köp! - Om det fungerar att installera!

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Det jag menar det är en sådan sjuk äcklig stil jag menar ALLA asian mmo spel innehåller massor av grind så varför skulle Aion bli annorlunda? Om det inte blir XP grind så kommer det att bli extrem grind på ett eller annat sätt ändå. Spelet kommer troligen att få samma öde som WAR och AoC.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Nja, med tanke på att aion har 3.5 miljoner prenumeranter bara i Asien vilket är mer än WAR, AoC och LOTRO tillsammans över hela världen verkar ju spelet inte alltför dåligt, Ncsoft jobbar även hårt för att anpassa spelet mer till den västerländska publiken. Att spelet är grindigt är FEL enligt de flesta som har spelat betan.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Nja, med tanke på att aion har 3.5 miljoner prenumeranter bara i Asien vilket är mer än WAR, AoC och LOTRO tillsammans över hela världen verkar ju spelet inte alltför dåligt, Ncsoft jobbar även hårt för att anpassa spelet mer till den västerländska publiken. Att spelet är grindigt är FEL enligt de flesta som har spelat betan.

QFT.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Nja, med tanke på att aion har 3.5 miljoner prenumeranter bara i Asien vilket är mer än WAR, AoC och LOTRO tillsammans över hela världen verkar ju spelet inte alltför dåligt, Ncsoft jobbar även hårt för att anpassa spelet mer till den västerländska publiken. Att spelet är grindigt är FEL enligt de flesta som har spelat betan.

3.5 miljoner spelare i asien är lite med tanke på att Perfect World online som är sämst har över 30 miljoner spelare i asien btw det spelet är p2p i asien och f2p i europa.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Jag orkar inte googla att det vare sig är 30miljoner spelare eller att det är p2p, det kan du göra åt mig om du vill övertyga mig. Det kan dock bli svårt då jag skiter högaktningsfullt i ett skitspel som aldrig skulle kunna intressera mig det minsta.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Jag orkar inte googla att det vare sig är 30miljoner spelare eller att det är p2p, det kan du göra åt mig om du vill övertyga mig. Det kan dock bli svårt då jag skiter högaktningsfullt i ett skitspel som aldrig skulle kunna intressera mig det minsta.

Men då du säger att Aion måste vara bra för att det har 3.5 miljoner spelare i Asien så måste det ju betyda att Perfect World är mycket bättre eftersom det har över 30 miljoner spelare i Asien för om inte så förstår jag inte din logik.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

@Hardboiled

1. Perfect World är F2P i Asien så väl som på andra ställen. Länk: [http://games.venturebeat.com/2009/02/10/perfect-world-importi...]

2. Aion har 3.5 miljoner betalande prenumeranter vilket inget annat MMO kommer i närheten av, bortsett från WoW som är överlägset nr1.

Finns många F2P MMOs som har flera miljoner "registrerade" användare, vilket är det antal som tillverkarna räknar. Vilket är en betydande skillnad mot aktiva, betalande spelare.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

@Hardboiled

Jag skrev aldrig att spelarantalet visar hur bra ett spel är, det jag påpekade är att ett spel med en stor spelarbas måste ha någonting som tilltalar den stora massan. Om spelet tilltalar många människor ökar den potenciella risken för att även jag eller du ska tycka om det . Med andra ord upplevs spelet som "bra av fler". Allas spelsmak är unik vilket gör att man kan uppfatta ett spel som dåligt trots att många andra tycker om det. Att försöka övertyga folk om att ett spel är dåligt är med andra ord dumt.

F.Ö är Perfect World f2p precis som snake säger vilket borrar din logik i sank. (Runescape har betydligt fler än 30milj konton.)


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

@Hardboiled

Jag skrev aldrig att spelarantalet visar hur bra ett spel är, det jag påpekade är att ett spel med en stor spelarbas måste ha någonting som tilltalar den stora massan. Om spelet tilltalar många människor ökar den potenciella risken för att även jag eller du ska tycka om det . Med andra ord upplevs spelet som "bra av fler". Allas spelsmak är unik vilket gör att man kan uppfatta ett spel som dåligt trots att många andra tycker om det. Att försöka övertyga folk om att ett spel är dåligt är med andra ord dumt.

F.Ö är Perfect World f2p precis som snake säger vilket borrar din logik i sank. (Runescape har betydligt fler än 30milj konton.)

Aion tilltalar den stora massan i Asien och vad säger det? Att spelet är gjort för asiater alltså så kan jag garantera dig att spelet inte kommer att gå lika bra i europa som i asien.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Men WoW som blev en megasuccé i både öst och väst då? Som jag tidigare skrev jobbar Ncsoft hårt med att göra spelet mer "västerländskt". Detta innefattar bl.a. fler quests än vad den asiatiska releasen hade, bra översättningar, västerländska karaktärsröster osv.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Det är bara att inse att smaken är olika. Därmed kan vi avsluta denna typen av diskussion eftersom den inte leder till något konstruktivt.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Ledsen för trollandet, hade lite mans igår..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

jag kommer nog prova aion men efter vad jag läst verkar det bli ännu ett kalkerpappers-mmo från ncsoft i ny kostym.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Var har du läst det?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Ledsen för trollandet, hade lite mans igår..

Ingen fara, jag menade inte dig specifikt, utan tråden generellt som sådan.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Skriv svar