Slipp månadsavgiften i World of Warcraft

Robot
Slipp månadsavgiften i World of Warcraft

Snart kan du köpa speltid i guld - eller kränga tokens och istället tjäna en slant. Guldförsäljning har blivit laglig!

#nyhetstips, #blizzard, #world-of-warcraft


Medlem
Slipp månadsavgiften i World of Warcraft

Låter väldigt likt de system som Archeage har?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av mcbura:

Låter väldigt likt de system som Archeage har?

Flera onlinerollspel har liknande system, Wildstar och Eve Online bland annat.


signatur
Inaktiv

Någon som vet ungefärligt pris i guld?

Medlem
Skrivet av neonille:

Någon som vet ungefärligt pris i guld?

Om jag skulle gissa så gissar jag på minst 10k, eller är det för mycket / litet tror ni? Är själv bara i 96 så vet inte hur mycket man tjänar på raids i 100.....

Medlem
Skrivet av salle94:
Skrivet av neonille:

Någon som vet ungefärligt pris i guld?

Om jag skulle gissa så gissar jag på minst 10k, eller är det för mycket / litet tror ni? Är själv bara i 96 så vet inte hur mycket man tjänar på raids i 100.....

Skulle gissa på 5-10k rangen, kanske högre


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv

Det är hemskt att behöva uppleva sina föräldrar i demens och andra sjukdomar som tär deras vardag.. men detta är fan på samma nivå.. 10 år gammalt spel går sakta ner i graven genom uppdateringar >.>


signatur

Macintosh, grunden till PC gaming!

Hmm, det kan nog vara bra så lär det de unga att hushålla med ekonomin bättre (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

5-10k för något som kostar 110ish kroner irl?

Skulle nog gissa på 40k+ ett bra tag framöver

Medlem

Tror det blir en ganska saftig hög guld i början. Finns ju en hel del spelare av mängder med guld som de samlat på sig under åren.

Om man tittar på andra spel med samma möjlighet så brukar det krävas ganska många timmars spelande för den medelmåttiga spelaren att ha råd med sånt här.

Medlem
Skrivet av Kerrai:

5-10k för något som kostar 110ish kroner irl?

Skulle nog gissa på 40k+ ett bra tag framöver

Då ~20k kostar ca 110-120kr på minst 1 sida så skulle jag gissa på ~20k per token.

Dock vet jag inte hur mycket det kommer kosta att köpa tokens från Blizz så det kan givetvis öka/minska.

Medlem

Intressant, då kommer man snart kunna veta hur mycket värd sin tid i spelet är.. Känns fortfarande som att det kommer vara mest tidseffektivt att köpa guld om man har ett jobb, men för studenter, arbetslösa och yngre är det här ett alternativ..
Vidare så skulle man kunna hävda att det här skapar en inlåsningsprocess för de ekonomiskt svagare personerna som måste spela ännu mer för att kunna spela.. anyways.. kanske är fel forum för sådana diskussioner

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av mcbura:

Låter väldigt likt de system som Archeage har?

Flera onlinerollspel har liknande system, Wildstar och Eve Online bland annat.

förutom den här lilla grejen då
"Q: Can I resell a WoW Token after I’ve purchased it for gold?
A: No, each WoW Token can only be sold once. After you purchase a Token for gold, it becomes Soulbound. At that point, it can only be redeemed for game time.
"
Det pajar ju systemet rätt hårt att man inte kan spekulera på det här itemet

Medlem

Spelar inte själv, men förbannat bra utav dem, EVE kör ju med ett mer eller mindre likadant system, och det fungerar klockrent. Perfekt lösning mellan P2P och F2P.

Skägg.
10 Chambers

Har lagt in en omröstning på vad ni tror ett token kommer att kosta.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av mcbura:

Låter väldigt likt de system som Archeage har?

Flera onlinerollspel har liknande system, Wildstar och Eve Online bland annat.

Har endast påträffat de i Archeage, trevligt att de finns i fler spel och hoppas det blir fler!

Medlem
Skrivet av salle94:
Skrivet av neonille:

Någon som vet ungefärligt pris i guld?

Om jag skulle gissa så gissar jag på minst 10k, eller är det för mycket / litet tror ni? Är själv bara i 96 så vet inte hur mycket man tjänar på raids i 100.....

Det går fort att tjäna guld i wow idag...skulle tro på minst 150-200k. Skulle aldrig få för mig att betala mer än 40k eller så ändå.

Medlem

Lite surt ändå, känns ju som att öppna armarna och ta tillbaka alla anledningar till att guldförsäljning varit "fulpengar" de senaste 10 åren. Nu är det väl bara att välkomstönska alla bottar, kontokapare, farmare och bedragare tillbaka då :/

Medlem

Motverkar ju knappast guldförsäljningen ifall de sätter priset för högt.

Det tar längre tid att samla ihop lite guld än vad det gör o köpa det. De som köper guld har inte tid helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av salle94:
Skrivet av neonille:

Någon som vet ungefärligt pris i guld?

Om jag skulle gissa så gissar jag på minst 10k, eller är det för mycket / litet tror ni? Är själv bara i 96 så vet inte hur mycket man tjänar på raids i 100.....

Det går fort att tjäna guld i wow idag...skulle tro på minst 150-200k. Skulle aldrig få för mig att betala mer än 40k eller så ändå.

Har knappt haft 20K... hur sjuttan tjänar man in tusentals per dag?

Medlem

När jag sysslade med guld försäljning så låg priset (sälj priset, köpa låg på 0.6 till icke asiater) på 0.3-0.5 usd per 1k guld, så skulle gissa på minst 48k, men tror det lär landa på runt 100k i början och sedan fastna på 55k.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Ender:
Skrivet av salle94:
Skrivet av neonille:

Någon som vet ungefärligt pris i guld?

Om jag skulle gissa så gissar jag på minst 10k, eller är det för mycket / litet tror ni? Är själv bara i 96 så vet inte hur mycket man tjänar på raids i 100.....

Det går fort att tjäna guld i wow idag...skulle tro på minst 150-200k. Skulle aldrig få för mig att betala mer än 40k eller så ändå.

Har knappt haft 20K... hur sjuttan tjänar man in tusentals per dag?

Du kommer lätt upp i 50k per dag om du lär dig att utnyttja AH ordentligt,men du kommer behöva spendera ca 80-120 guld för att tjäna så mycket. En mycket simpel men tidskrävande process. ☺

Medlem

Detta system finns som sagt i flera spel. Kostnaden för 1 månad, oavsett om man då kallar det PLEX, APEX, eller tokens, brukar ligga på vad en "normal" spelare som spelar ett antal timmar varje dag kan få ihop under en månad om man sätter i stort sett all den tiden åt att samla pengar. Sen hur mycket det är i WoW har jag ingen aning om.
Med normal menas då en helt vanlig casual, någon som spelar på AH har självklart större inkomst och brukar inte ha några problem att ha tillräckligt med pengar.

Vanligtvis är sådana här tokens skitbilliga i början när folk med mycket pengar IRL försöker casha in in-game pengar, priset brukar stadigt gå uppåt efter det allt eftersom tillgången sinar (mindre folk som köper för riktiga pengar, mer folk som vill köpa för ingame pengar) för att efter en tid stabilisera sig på en viss nivå.

WoW's system verkar dock lite annorlunda om jag förstått det rätt, eftersom man inte verkar kunna köpa upp och samla på sig tokens för att sedan sälja dem senare. Det brukar annars leda till en del svinrika personer som hade vett nog att köpa upp så många tokens som möjligt i början.

Medlem
Skrivet av Ankapaplanka:

Det är hemskt att behöva uppleva sina föräldrar i demens och andra sjukdomar som tär deras vardag.. men detta är fan på samma nivå.. 10 år gammalt spel går sakta ner i graven genom uppdateringar >.>

Alltså din jämförelse är så klockren! Alltså varför ska ett 10 år gammalt spel med 10 miljoner spelare försöka tjäna lite pengar med dagens system. HELT SJUKT mannen
Tror du behöver titta över hur du ser på spel och företag.

sitter på 100k+ g mums för mig


signatur

New life, New hope

Medlem

Bättre sent än aldrig.

Medlem

Vad kostar det i dag i kronor i månadsavgift? Det kommer bli motsvarande. Fördelen för dom är att nu kan de smyga upp priset för spelarna. Det är svårare att bedömma hur mycket en fiktiv valuta är än en reell.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av salle94:
Skrivet av neonille:

Någon som vet ungefärligt pris i guld?

Om jag skulle gissa så gissar jag på minst 10k, eller är det för mycket / litet tror ni? Är själv bara i 96 så vet inte hur mycket man tjänar på raids i 100.....

Skulle gissa på 5-10k rangen, kanske högre

Med tanke på att 10k är hur lite som helst Och hur lätt det är att dra in guld på AH så tror jag över 100k lätt. Annars kommer alla kunna köpa game time för guld hur lätt som helst och ingen skulle lägga ut tokens längre


signatur

"It's the decisions you make when you have no time to make them that define who you are." -teh_masterer

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Ender:
Skrivet av salle94:
Skrivet av neonille:

Någon som vet ungefärligt pris i guld?

Om jag skulle gissa så gissar jag på minst 10k, eller är det för mycket / litet tror ni? Är själv bara i 96 så vet inte hur mycket man tjänar på raids i 100.....

Det går fort att tjäna guld i wow idag...skulle tro på minst 150-200k. Skulle aldrig få för mig att betala mer än 40k eller så ändå.

Har knappt haft 20K... hur sjuttan tjänar man in tusentals per dag?

Questing, garrison, crafting och mycket tid. Har dragit in 100k sedan release av WoD, och säkert spenderat lika mycket på mina karaktärer. Kan inte sätta tummen på exakt vad, men det är mycket lättare att dra in pengar i WoD...och jag håller inte ens på med Boosting och sådant där, utan bara spelar och har kul.

Antagligen kommer priset vara högt i början, för att senare normaliseras rejält, men jag misstänker att det kommer vara dyrt. Som det ser ut nu så hostar folk villigt upp 30-50k för lvl3 crafting items eller +680 epic BoEs.

Medlem

Är ju i princip samma sak som att köpa guld av farmare, när Blizzard får sin del av kakan (läs: hela kakan) så var det minsann inte lika negativt för spelets ekonomi längre.

12
Skriv svar