Ikväll börjar Game Developers Conference: Vad vill du se på mässan?

Robot
Ikväll börjar Game Developers Conference: Vad vill du se på mässan?
Geeks Gaming
Ikväll börjar Game Developers Conference: Vad vill du se på mässan?

3 saker jag vill se men antagligen inte kommer hända.
1. Half life 3
2. Fallout 4 +ett coop läge
3. Att alla speltillverkare säger "vi skiter i dlc's och enbart kommer köra med expansioner istället"

Medlem
Medlem

AMD R9 390x och resten av 300-serien. Sen hoppas jag HL3 kommer så vi alla kan lägga denna serie till historien, bra för sin tid men överskattat. imo var SIN bättre.

Medlem

Well, som spelprogrammeringsstudent och spenderar större tiden med DirectX så blir nog DirectX12 föreläsningen ett krav för mig. Mycket annat kul i listan också såg jag.

Medlem
Skrivet av Jaxz:

AMD R9 390x och resten av 300-serien. Sen hoppas jag HL3 kommer så vi alla kan lägga denna serie till historien, bra för sin tid men överskattat. imo var SIN bättre.

OMG, SIN 2 confirmed!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hullken:
Skrivet av Jaxz:

AMD R9 390x och resten av 300-serien. Sen hoppas jag HL3 kommer så vi alla kan lägga denna serie till historien, bra för sin tid men överskattat. imo var SIN bättre.

OMG, SIN 2 confirmed!

Sin var grymt! Synd att de inte fick ordning på finanserna för uppföljarna.


signatur
Ase
Medlem

HL3(det som var stort med halflife (vilket är ovanligt än idag) var att det hade en handling & att det körde allt i grafikmotorn inga filmer som mellanspel)
Nya spelmotorer ,steam & DX12 & NYA spel bara man slipper konsollerna & bärbart fjoll så e jag nöjd.
Men det blir väl mest telefoner & VR
(att vara datornörd är idag som att ställa upp i formel 1 med en handdriven gräsklippare(en sån som man styr på för hand ,fast man har en jetraket i garaget)
P.S Star Citizen inga konsoller där inte

Inaktiv

Team Fortress 2 i Source 2

Medlem

Ricochet 2 eller så blir ja riktigt förbannad! spelat 1an nu sedan det kom!

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Team Fortress 2 i Source 2

Ge mig Tf3 utan alla dessa hattar och så vidare. Vanilla Tf2 när det släpptes är nog det roligaste MP-spelet jag har spelat. Sen började alla dessa unlocks och drops osv som förstörde spelet för min del...

eld
Medlem

Några bra paneler!

Skrivet av jonfjaerd:

Source 2.

Hade varit fantastiskt att se

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Raklödder:

Team Fortress 2 i Source 2

Ge mig Tf3 utan alla dessa hattar och så vidare. Vanilla Tf2 när det släpptes är nog det roligaste MP-spelet jag har spelat. Sen började alla dessa unlocks och drops osv som förstörde spelet för min del...

Låsa upp alla nya vapen till klasserna med achievements var det allra roligaste!

Medlem

finns det nån stream liknande man kan se på ellor ?

Medlem
Skrivet av McNord:
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Raklödder:

Team Fortress 2 i Source 2

Ge mig Tf3 utan alla dessa hattar och så vidare. Vanilla Tf2 när det släpptes är nog det roligaste MP-spelet jag har spelat. Sen började alla dessa unlocks och drops osv som förstörde spelet för min del...

Låsa upp alla nya vapen till klasserna med achievements var det allra roligaste!

Jo, det var ett väldigt smart sätt att låsa upp saker.Tyvärr så var många av de nya vapnen väldigt obalanserade så att det inte fanns någon fördel alls att använda de första. Ta t.ex Backburner till Pyro, när den kom så hade den inga nackdelar alls, utan gav en väldig boost i crits om man kom bakifrån. Likadant var det med Übersaw, KGB och så vidare.

Medlem

Ett nytt Mass Effect vore sweet!

Medlem
Skrivet av Traxad:
Skrivet av posyko:

finns det nån stream liknande man kan se på ellor ?

Google streamar på Youtube och Gamespot på hitbox. Några andra kan jag ej hitta.

hittade ej nåt av värde tänkte mera om det danns nån som visar live hela kvällen eller nåt

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

3 saker jag vill se men antagligen inte kommer hända.
1. Half life 3
2. Fallout 4 +ett coop läge
3. Att alla speltillverkare säger "vi skiter i dlc's och enbart kommer köra med expansioner istället"

Avskyr spelmarknaden idag, kanske därför jag tröttnat så på spel också..
DLC, Early Access, inga demos, halvtaskiga portar utan support och uppföljning. De skäms ju inte ens!
Finns ingen stolthet eller kreativitet kvar i yrket..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Allt som har med VR att göra intresserar mig, inklusive kontroller och spel designade för en helhetsupplevelse.

Geeks Gaming
Skrivet av dotque:
Skrivet av Jinxswe:

3 saker jag vill se men antagligen inte kommer hända.
1. Half life 3
2. Fallout 4 +ett coop läge
3. Att alla speltillverkare säger "vi skiter i dlc's och enbart kommer köra med expansioner istället"

Avskyr spelmarknaden idag, kanske därför jag tröttnat så på spel också..
DLC, Early Access, inga demos, halvtaskiga portar utan support och uppföljning. De skäms ju inte ens!
Finns ingen stolthet eller kreativitet kvar i yrket..

Exakt. De är därför jag inte vill att verken Dice/EA eller Activition ska göra ett nytt ww2 spel... kommer förstöra allt.

Medlem

Det blir nog mest Tech och inte så mycket spel. Självklart ser jag gärna HL3 men tror inte det kommer hända.

Men för utvecklare utannonserades det nyss att Unreal Engine 4 blir gratis med 5% revenue share.

Imorgon har Unity en presentation där man antagligen säger att Unity 5 släpps effective immediately samt att dom också ändrar sin betalningsmodell (den är ganska luddig).


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

stream liva någon ?? som hittat ?

Medlem

3/3 kl.3 är ju typiskt dem kan man säga


signatur

K9
:.:

Medlem

Intrigen börjar bli tätare än en neutronstjärna....

http://www.bbc.com/news/technology-31692995


signatur

#PCMR

Medlem

Source 2 med ett spel i spetsen, ni kan nog gissa vilket.

Samt mer info om directx 12 och kanske någon ny grafik kort!

Medlem

Hold the Mayo....

do it...


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Source 2 med hl 3 som kommer bundlas med amds nya 390x xD men det blir händer aldrigxD

Medlem
Skrivet av posyko:

stream liva någon ?? som hittat ?

https://www.youtube.com/watch?v=_HhFex1RVVc


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Inaktiv

HL 3 med 60-tals kakel i korridor blandat med deras visioner.

12
Skriv svar