Skyrim får större moddar via Steam Workshop

Robot
Medlem
Skyrim får större moddar via Steam Workshop

Bra initiativ

MEG
Medlem

Nice, ser fram emot fler bra moddar...


signatur

Death is only the beginning

Bra. Jag har inte ens hunnit spela ut det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

tnn
Medlem

Tveklöst bra men det känns väl som att Nexus är bättre och smidigare ändå?

Medlem
Skrivet av tnn:

Tveklöst bra men det känns väl som att Nexus är bättre och smidigare ändå?

Workshop är nog smidigt om man inte använder sig av massvis med mods. För min del hade nog Workshoppen inte fungerat så värst länge.

Medlem

Själv så kör jag nästan uteslutet med Nexus.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Steam Workshop? Meh. Nexus for the win!

Medlem

Bra för de som använder Workshop till Skyrim.
Själv kör jag Nexus, då det känns mer kontrollerat när man gör det "manuellt".


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Gött för workshops användare. Kör också med Nexus själv dock.

Medlem

Hur ska det fungera? Grejen med att installera moddar för Skyrim är att det är in i helsike komplicerat... Olika moddar har olika beroenden och är startordningen fel så sabbar man grejer. Dessutom behövs en handfull inofficiella verktyg som ska köras på olika sätt i olika ordning samt mixtrande i flera olika konfigurationsfiler och i bland länkande från en konfigurationsfil till en annan...

Jättekul när man får det som man vill, men jag har gjort det en gång (har 20-30 moddar installerade plus alla konstiga verktyg) och jag vet inte om jag skulle orka göra om allt igen.

Medlem

Nexus is the only way to fly.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Namm:

Hur ska det fungera? Grejen med att installera moddar för Skyrim är att det är in i helsike komplicerat... Olika moddar har olika beroenden och är startordningen fel så sabbar man grejer. Dessutom behövs en handfull inofficiella verktyg som ska köras på olika sätt i olika ordning samt mixtrande i flera olika konfigurationsfiler och i bland länkande från en konfigurationsfil till en annan...

Jättekul när man får det som man vill, men jag har gjort det en gång (har 20-30 moddar installerade plus alla konstiga verktyg) och jag vet inte om jag skulle orka göra om allt igen.

Nu överdriver du allt lite. Jag brukar ha i genomsnitt 50-60 moddar installerade när jag kör valfritt Bethesda spel. Installera via modmanager och kör sorting tool så är det i regel klart.
Väldigt sällan du behöver pilla mer än så.

Oh wow, moddar över 100mb? Det är ju nästan imponerande!


signatur

HELL BOB! DU DEN ALLSMÄKTIGE! DU ÄR EN!
Tjock nörd i Dublin

Medlem
Skrivet av axelmonster:
Skrivet av Namm:

Hur ska det fungera? Grejen med att installera moddar för Skyrim är att det är in i helsike komplicerat... Olika moddar har olika beroenden och är startordningen fel så sabbar man grejer. Dessutom behövs en handfull inofficiella verktyg som ska köras på olika sätt i olika ordning samt mixtrande i flera olika konfigurationsfiler och i bland länkande från en konfigurationsfil till en annan...

Jättekul när man får det som man vill, men jag har gjort det en gång (har 20-30 moddar installerade plus alla konstiga verktyg) och jag vet inte om jag skulle orka göra om allt igen.

Nu överdriver du allt lite. Jag brukar ha i genomsnitt 50-60 moddar installerade när jag kör valfritt Bethesda spel. Installera via modmanager och kör sorting tool så är det i regel klart.
Väldigt sällan du behöver pilla mer än så.

Oh wow, moddar över 100mb? Det är ju nästan imponerande!

Det imponerande är väl snarare att någon tycker det är komplicerat. Mellan mod managers och detaljerade instruktioner så går det knappt att göra fel längre.

Medlem

Då måste jag vara korkad, för jag var nära på att ge upp flera gånger. Sjukt komplicerat bitvis. Inte blev det enklare av att guiderna och anvisningarna ofta var dåligt skrivna och utgick från diverse "självklarheter" som dom redan invigda så klart kunde utan och innan. Jag avskyr förresten verkligen alla som ska ha videoguider på YouTube för allt förbannat. 10-15 minuters stirrande och pausande för nån simpel grej.... Suck.

Aja, färdig-whinat för i kväll.

1
Skriv svar