Dayz-skaparen skapar drömspel med ny teknik

Robot
Dayz-skaparen skapar drömspel med ny teknik
Medlem
Dayz-skaparen skapar drömspel med ny teknik

Så det är där. alla pengarna gick för Beta köp av alla dom där DayZ kopiorna gick... I knew it.

Medlem

Dean Hall är så jävla full av skit, målar upp mål som aldrig uppnås, lovar nytt skit hela tiden och skyller på sina fans för att klaga om något går snett till. Kyss mitt arsle Dean

Medlem

Kanske ett spel han gör ihop med Peter Molyneux?

Medlem
Skrivet av MarkeMarke:

Så det är där. alla pengarna gick för Beta köp av alla dom där DayZ kopiorna gick... I knew it.

Jag förstår inte vad du säger.

Medlem
Skrivet av penne:

Kanske ett spel han gör ihop med Peter Molyneux?

Vart är gilla-knappen i mobila versionen? Hade varit perfekt för detta inlägg.

Medlem

Ser ut som en dyr fjäll jacka han har, undra vart han fick dom pengarna ifrån :P.

en omgång stryk, och bli fastkedjad i en mörk källare med en dator, tills dayz är färdigt, och inga pengar från early access finns kvar är vad han förtjänar.

Inaktiv

Spelet han planerar nu lär väl kräva pengar av andra och en tidig alpha kommer tidigast bli tillgänglig 2035.

Medlem

Men vad gnäller folk över???? Han vill göra något nytt?? är folk så rädda för nytänkande? det är skrämande hur folk avfärdar nytänkade kreativa utvecklare utan att ens veta något om dom...

Han har startat hela survival vågen som börjar dra över oss nu. H1z1 hadde nog aldrig varit på g om det inte vore för honom.
Nu vill han starta något nytt igen som andra sen kan fortsätta med. Är ju precis fler sånna som honom denna trångsynta industrin behöver.

Om man inte är intresserad av honom så kan man vell fortsätta spela sitt COD 524 Och sen "variera" sig med ett par omgångar Assasins creed 83.... SUCK PÅ ER!!

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Men vad gnäller folk över???? Han vill göra något nytt?? är folk så rädda för nytänkande? det är skrämande hur folk avfärdar nytänkade kreativa utvecklare utan att ens veta något om dom...

Han har startat hela survival vågen som börjar dra över oss nu. H1z1 hadde nog aldrig varit på g om det inte vore för honom.
Nu vill han starta något nytt igen som andra sen kan fortsätta med. Är ju precis fler sånna som honom denna trångsynta industrin behöver.

Om man inte är intresserad av honom så kan man vell fortsätta spela sitt COD 524 Och sen "variera" sig med ett par omgångar Assasins creed 83.... SUCK PÅ ER!!

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Men vad gnäller folk över???? Han vill göra något nytt?? är folk så rädda för nytänkande? det är skrämande hur folk avfärdar nytänkade kreativa utvecklare utan att ens veta något om dom...

Han har startat hela survival vågen som börjar dra över oss nu. H1z1 hadde nog aldrig varit på g om det inte vore för honom.
Nu vill han starta något nytt igen som andra sen kan fortsätta med. Är ju precis fler sånna som honom denna trångsynta industrin behöver.

Om man inte är intresserad av honom så kan man vell fortsätta spela sitt COD 524 Och sen "variera" sig med ett par omgångar Assasins creed 83.... SUCK PÅ ER!!

Folk är trångsynta och på nått sätt tror att andra människor enbart ska syssla med det som behagar dom.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Men vad gnäller folk över???? Han vill göra något nytt?? är folk så rädda för nytänkande?

Ingen är rädd för nytänkande, alla är rädda för ytterligare ett spel som aldrig blir färdigt för att visionerna och drömmarna inte stämmer överens med den faktiska verkligheten.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Dean Hall är så jävla full av skit, målar upp mål som aldrig uppnås, lovar nytt skit hela tiden och skyller på sina fans för att klaga om något går snett till. Kyss mitt arsle Dean

Du vet att han inte har jobbat med DayZ på typ ett halvår väl? "Åh nej, det här spelet som jag köpte som Early Access är inte ett färdigt spel!!!!"


signatur

"When there is no more room in hell, the dead will walk the earth."

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:
Skrivet av Saurfange:

Men vad gnäller folk över???? Han vill göra något nytt?? är folk så rädda för nytänkande?

Ingen är rädd för nytänkande, alla är rädda för ytterligare ett spel som aldrig blir färdigt för att visionerna och drömmarna inte stämmer överens med den faktiska verkligheten.

Jag är mer rädd för att folk ska sluta ha visioner och drömmar. Ska man sluta forska för att hitta ett botemedel för cancer bara för att det bara blir massa misslyckade experiment hela tiden? Dean Hall ror ju mot framtidens spelindustri, han kommer på någon ny ide å sedan när iden håller på å skapas då finns det inte mer för honom att göra än att hitta en ny ide. Presis som en manus författare som skriver åt en kommande film. när han är klar börjar han med ett nytt manus men filmen börjar spelas in och är långt ifrån färdig.

Varje misslyckande är ett steg till framgång, eller hur säger man?

Medlem
Skrivet av Glaran:
Skrivet av vuze2143:

Dean Hall är så jävla full av skit, målar upp mål som aldrig uppnås, lovar nytt skit hela tiden och skyller på sina fans för att klaga om något går snett till. Kyss mitt arsle Dean

Du vet att han inte har jobbat med DayZ på typ ett halvår väl? "Åh nej, det här spelet som jag köpte som Early Access är inte ett färdigt spel!!!!"

Du hade då ett trött argument.... Snackar inte om early access, utan att jokern har lovat skit på forumet i flera år nu, sen får någon "stress" chock o drar i väg i x antal veckor och sprättar pengar istället!

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Glaran:
Skrivet av vuze2143:

Dean Hall är så jävla full av skit, målar upp mål som aldrig uppnås, lovar nytt skit hela tiden och skyller på sina fans för att klaga om något går snett till. Kyss mitt arsle Dean

Du vet att han inte har jobbat med DayZ på typ ett halvår väl? "Åh nej, det här spelet som jag köpte som Early Access är inte ett färdigt spel!!!!"

Du hade då ett trött argument.... Snackar inte om early access, utan att jokern har lovat skit på forumet i flera år nu, sen får någon "stress" chock o drar i väg i x antal veckor och sprättar pengar istället!

Och det skiljer sig hur från alla andra spelutvecklare? Spelutveckling är en snårig process och spel blir sällan exakt som utlovat. Sen så tycker jag det är helt befängt att klaga på vad han gör på sin fritid. Vad har du med att göra vad han gör för sina pengar? Fy fan för att han vågar ta ut semester som vilken annan person som helst, och inte spenderar all sin vakna tid vid skrivbordet med att behaga gnällande snorungar.


signatur

"When there is no more room in hell, the dead will walk the earth."

Inaktiv
Skrivet av Glaran:
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Glaran:
Skrivet av vuze2143:

Dean Hall är så jävla full av skit, målar upp mål som aldrig uppnås, lovar nytt skit hela tiden och skyller på sina fans för att klaga om något går snett till. Kyss mitt arsle Dean

Du vet att han inte har jobbat med DayZ på typ ett halvår väl? "Åh nej, det här spelet som jag köpte som Early Access är inte ett färdigt spel!!!!"

Du hade då ett trött argument.... Snackar inte om early access, utan att jokern har lovat skit på forumet i flera år nu, sen får någon "stress" chock o drar i väg i x antal veckor och sprättar pengar istället!

Och det skiljer sig hur från alla andra spelutvecklare? Spelutveckling är en snårig process och spel blir sällan exakt som utlovat. Sen så tycker jag det är helt befängt att klaga på vad han gör på sin fritid. Vad har du med att göra vad han gör för sina pengar? Fy fan för att han vågar ta ut semester som vilken annan person som helst, och inte spenderar all sin vakna tid vid skrivbordet med att behaga gnällande snorungar.

Jag har träffat en av utvecklarna, och enligt denne så blev ju Hall tvungen att bestiga lite berg och göra allt möjligt annat, det är heller inte troligt att dayz går guld inom den närmaste tiden. Det var visserligen för 1-2 år sedan, men iaf. Hall verkar helt enkelt ha cashat ut. Vi får väll se om han cashar in igen så att säga

Medlem

Undrar om DayZ någonsin kommer bli klart. Är ju lite trist om spelmotorn kommer anses vara utdaterad när spelet väl släpps.

Medlem
Skrivet av neocon:

Killen gjorde en mod som blev jävligt uppskattad och fastnade sen alldeles för länge i ett projekt som började som hobby. Hobbyn blev till tungt ansvar. Han var olycklig och hade hemlängtan. Förstår inte alls hatet mot honom. Han är hemma nu, med pengar på fickan, och har startat en studio där han äntligen kan göra precis det HAN vill. Är bara glad för honom och hoppas han visar upp något riktigt häftigt i framtiden.

Hade en hobby. tjänade ÄCKLIGT med pengar. och helt plötsligt ville folk ha nåt för sina miljoner dom gett han. Då ger han upp och gör nåt annat och bara sviker alla som köpte hans "visioner" on dayz. Tack Dean. Kan jag få tillbaks mina pengar?

Medlem

Dean Hall borde läsa mer om vad som finns på marknaden. Tekniken finns för att göra storskaliga spel, bara att spelindustrin inte har anammat den ännu.

Medlem
Skrivet av nils45:

Ser ut som en dyr fjäll jacka han har, undra vart han fick dom pengarna ifrån :P.

Armén, bilden är tagen innan han börjad ejobba på Bohemia.

1
Skriv svar