Därför sålde Notch Minecraft till Microsoft för 2,5 miljarder dollar

Robot
Därför sålde Notch Minecraft till Microsoft för 2,5 miljarder dollar

Marcus "Notch" Persson i unik intervju med ansedda amerikanska affärstidningen Forbes.


Medlem
Därför sålde Notch Minecraft till Microsoft för 2,5 miljarder dollar

Förmodligen för att han fick 2.5 miljarder dollar. Jag skulle sälja min mor för det priset.


signatur

Videomupp

Medlem

Jag är inte glad för snubben - men anser inte att det var fel gjort av honom. Om det inte är livsstilen han orkade med längre så är det dags för förändring.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Förmodligen för att han fick 2.5 miljarder dollar. Jag skulle sälja min mor för det priset.

Huvaligen!

Jag skulle köpa tillbaka min mor för det priset, om jag hade pengarna.


signatur

Have a good time!

FM-guru
F.d. Sisyr

Hade sålt utan att blinka. Ekonomiskt oberoende för resten av livet på bekostnad av att några fans kallar en för "sell out". Svårt val osv.

Medlem

Tråååååååååååååååkiga pengar.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Nu har han i alla fall råd med jättemycket öl på Systembolaget.
Samt en fin whiskey med tillhörande cigarr på fredag kväll.

Medlem

De enda som kan förneka att de också hade "sålt sig" för 2.5 miljarder dollar är antingen idioter eller lögnare.

Medlem
Skrivet av svartlock:

Nu har han i alla fall råd med jättemycket öl på Systembolaget.
Samt en fin whiskey med tillhörande cigarr på fredag kväll.

Med dom pengarna i plånboken hade jag öppnat ett eget bryggeri.

Medlem

Fan att man inte var polare med en duktig programmerare. Då hade vi kommit på den här skiten med ett digitalt lego.

Man får försöka sätta sig ner och fundera på något. Brainstorma lite.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av s3ng:
Skrivet av svartlock:

Nu har han i alla fall råd med jättemycket öl på Systembolaget.
Samt en fin whiskey med tillhörande cigarr på fredag kväll.

Med dom pengarna i plånboken hade jag öppnat ett eget bryggeri.

Jag har redan börjat!

http://bryggbolaget.se/sv/utrustning/utrustning-ovrigt/elgryt...

Medlem
Skrivet av Remus:

Fan att man inte var polare med en duktig programmerare. Då hade vi kommit på den här skiten med ett digitalt lego.

Man får försöka sätta sig ner och fundera på något. Brainstorma lite.

"Fan att jag inte känner någon som kan göra mig rik" såg det ut som du skrev, ja?...

Medlem

Lägg ner det där "sälja ut sig"-tugget. Hade ni förlikat er med att han gjort sig en rejäl hacka om han vunnit pengarna på lotto?

Jag tycker han verkar ha en skön tillvaro. Jag har ett bra jobb idag men hade gärna bytt och levt drömmen ännu mer.

Medlem

Så den här skickar han till sina haters. Det är ju för roligt

Medlem

Hallå Notch, lovade inte du att investera i ett Psychonauts 2 när du blev rikare?

Inaktiv

Självklart gjorde han rätt i att göra som han vill men det är tråkigt att han sålde rättigheterna och bara la av. Lite som partiledare, går till val på sin politik och avgår första året.. G. H. pfff


signatur

Macintosh, grunden till PC gaming!

Medlem

Affären påminner mig alltid om Gudfadern citatet, " I'm Gonna Make Him An Offer He Can't Refuse." Han har så mycket pengar så han skulle kunna konkurrera med Nasa.

Medlem

Innan jag läste intervjun hade jag inga större betänkligheter kring honom. Men efter att ha läst igenom den så framstår han som en douchebag i absoluta toppklass.

Sellout eller inte, men han uppvisar en arrogans jag finner ganska tråkig.


signatur

Här skulle det vara skrivet något vettigt, men jag har egentligen inget vettigt att säga, så det blev ingenting...

Medlem

Länken därnere till Forbes funkar inte. Kommer till något quote och när jag trycker Continue to Site så vägrar den lyda.

Länken till intervjun i sig i texten funkar dock.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Hade sålt utan att blinka. Ekonomiskt oberoende för resten av livet på bekostnad av att några fans kallar en för "sell out". Svårt val osv.

Inte bara du, utan troligtvis dina kommande generationer också.

Medlem
Skrivet av Davisx3m:
Skrivet av Sisyr:

Hade sålt utan att blinka. Ekonomiskt oberoende för resten av livet på bekostnad av att några fans kallar en för "sell out". Svårt val osv.

Inte bara du, utan troligtvis dina kommande generationer också.

Generationer av bortskämda brats som aldrig gjort en dags ärligt arbete? Tror inte det. De hade fått fixa sitt ekonomiska oberoende på eget vis.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Förmodligen för att han fick 2.5 miljarder dollar. Jag skulle sälja min mor för det priset.

jag hade också sålt din mor!

Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:
Skrivet av Davisx3m:
Skrivet av Sisyr:

Hade sålt utan att blinka. Ekonomiskt oberoende för resten av livet på bekostnad av att några fans kallar en för "sell out". Svårt val osv.

Inte bara du, utan troligtvis dina kommande generationer också.

Generationer av bortskämda brats som aldrig gjort en dags ärligt arbete? Tror inte det. De hade fått fixa sitt ekonomiska oberoende på eget vis.

Haha

Medlem
Skrivet av MilkBoy:
Skrivet av WildThing:

Förmodligen för att han fick 2.5 miljarder dollar. Jag skulle sälja min mor för det priset.

jag hade också sålt din mor!

Men inte till vem som helst! Hon är en kvinna med standarder. Hon förtjänar den bästa köparen!


signatur

Videomupp

Inaktiv

Ingick det någon detalj att han va "tvungen" att köpa de dära huset..?

Måste va svårt att trivas där, måste finnas bättre köp än så.
nä, köp ett hus där det finns mycket syre istället, så skallen ditt kan skapa något nytt.

Medlem
Skrivet av Mabec:

Hallå Notch, lovade inte du att investera i ett Psychonauts 2 när du blev rikare?

Han skrev ju i sin bok att Mojang aldrig skulle investera i spel som de inte trodde kunde gå med vinst. Därför valde de bort Psychonauts 2 för att investera i mer lovande spel. Det visade sig att Psychonauts 2 skulle kosta mer att utveckla än han trodde från början skrev han också minns jag.

Tycker inte han gjorde en sell out. Han sålde ju bara ett av alla sina spel han gjort. Han kan mycket väl göra fler spel om han skulle känna för det. Det är ju så sjukt mycket pengar och livet är kort så det var väl inget att tveka på!

Medlem

Det låter inte som att han är då lycklig direkt, han kommer från en familj med missbruk och festar loss som en galning. Ge det några år till så är det Celebrity Rehab nästa.
Att han sålt Minecraft / Mojang ser jag dock inte som något konstigt.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Vill han sälja är det väl upp till honom, jag är inget fan av minecraft men det har ju onekligen gett många speltimmar för en hel drös spelare.

Jag vill även framförhålla att varje intervju är unik.

Inaktiv

"Därför sålde Notch Minecraft till Microsoft för 2,5 miljarder dollar"

Svaret finns ju redan i den meningen

1
Skriv svar