Vad man gör kontra vad man borde göra

Medlem
Vad man gör kontra vad man borde göra

I morgon har jag tenta i ekonomisk engelska. På torsdag har jag tenta i ekonomisk tyska. Klart man spelar Hearthstone istället för att plugga. Jag fick precis ett riktigt elakt hunter-deck kompletterat och vann fyra matcher på raken.

Jäklar, vad kul det är när man är mitt i en intensiv match och motståndaren bara ger upp.

Just idag väljer jag att motivera min lättja med att jag är bra på engelska. Jag tar det på talang. Jag låg inom de bästa fem procentenheterna i Finland när jag skrev det i studenten för några år sedan. Tyskan kommer däremot att skita sig kapitalt. Jag vet att "Bewerbung" betyder "ansökan", fast det skulle lika gärna kunna betyda "bäverarsle".

Nej, nu blir det ett par matcher till och en mugg kaffe.

#blogg


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Vad man gör kontra vad man borde göra

haha, känner igen det där.

Fast, ibland har jag blivit mer motiverad efter en hel helg med spel istället för plugg. Allt blir dubbelt så effektivt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

haha, känner igen det där.

Fast, ibland har jag blivit mer motiverad efter en hel helg med spel istället för plugg. Allt blir dubbelt så effektivt.

Det har du rätt i. Jag känner mig som en kalv på grönbete nu när jag fått spela ett par timmar. Känns som att jag kommer att få mycket mer skolarbete uträttat imorgon istället.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av magma:

haha, känner igen det där.

Fast, ibland har jag blivit mer motiverad efter en hel helg med spel istället för plugg. Allt blir dubbelt så effektivt.

Det har du rätt i. Jag känner mig som en kalv på grönbete nu när jag fått spela ett par timmar. Känns som att jag kommer att få mycket mer skolarbete uträttat imorgon istället.

hehe, bättre det än att få ångest i alla fall


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Gör inte idag det du kan göra i morgon, ty då kanske du slipper.

Skägg.
10 Chambers

Ekonomisk tyska låter... vidrigt.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ekonomisk tyska låter... vidrigt.

Det är en sån där obligatorisk språkkurs där man konstant frågar sig själv: "När kommer jag egentligen att behöva veta detta?"

Ordförrådet är en sak, men pronominaladverb, relativpronomen och adjektiv och adverb som kräver bestämda prepositioner är nåt i hästväg.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ekonomisk tyska låter... vidrigt.

Det är en sån där obligatorisk språkkurs där man konstant frågar sig själv: "När kommer jag egentligen att behöva veta detta?"

Ordförrådet är en sak, men pronominaladverb, relativpronomen och adjektiv och adverb som kräver bestämda prepositioner är nåt i hästväg.

Jag kräktes lite i munnen.


signatur
Medlem

Ahhh aldrig var mitt studentrum så städat som inför en tenta

1
Skriv svar