Counter-Strike – varför är Dust2 så populär?

Robot
Counter-Strike – varför är Dust2 så populär?
Medlem
Counter-Strike – varför är Dust2 så populär?

Dust2 är by far en av dem bäst balanserade kartorna i CS.

Medlem

Alltså, det är ju en skitbra map men finns ingen map som är så slutkörd.

Skyr denhär kartan numera, det är liksom ett par år för många den har vart mest populär.

Medlem

Mirage är min nya favorit, fan världens bästa bana

Medlem

Världens mest tok överspelade bana.

Hoppas de släpper en ny operation snart med 5 nya banor. Nuvarande operation tröttnade man på fort av någon anledning.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Dust2 är så fruktansvärt tråkig. Jag tycker Operation Vanguard har dem bästa kartorna.

Medlem

Det finns jättemånga banor som är roliga, Dust2 är inte bland dessa i min lista.. Banan är riktigt överhypad och den har en tråkig men balanserad layout.

De ändrade Cobblestone rejält i en ganska ny uppdatering. Nu är detta en utav mina favoritbanor

Medlem

Office var min favorit i CS 1.6.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skägg.
10 Chambers

Gillade alltid Cbble - kanske för att den var så stor och rörig.


signatur
Medlem

Alla banor kör mer eller mindre efter länder som exempelvis

Dust > Mena
Cashe> Ryssland
Inferno> Italien
Overpass>Tyskland

Lite roligt eller hur? Sen är dessa banorna lätta att lära sig och man känner sig hemma på dom.

Själv föredrar jag Inferno.

Medlem
Medlem

Min favoritbana är Militia. Så mysig på något vis. Synd bara att den inte är precis så som den var i 1.6. Gamla CS.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Cache is king!

Medlem

Dust 2, Nuke, Inferno är väldigt bra... men bäst tycker ändå jag är Fy_pool_day! inte för att det är en "search and destroy" bana men ändå.

Medlem

Det är den enda jag hittar på.....

phi
Medlem

Bitch please, cs_mansion.

Medlem

cs_office ftw!

Att den är så populär är att det är den bäst balanserade kartorna i spelet, enligt steam så är det nästan exakt 50% T/CT win rate på den.

Skägg.
10 Chambers

Det läskiga är att jag skulle kunna hitta på alla banor från 1.6-tiden utan att titta.


signatur
Medlem
Medlem
Skrivet av phi:

Bitch please, cs_mansion.

Skrivet av Ostbit:

cs_747 !!!

Två rätt av två möjliga.

Medlem
Skrivet av Ostbit:

cs_747 !!!

Den gamla godingen hade jag glömt!

Medlem

jag och mina kompisar körde alltid buzzkill i 1.6 vet dock inte om det är någon officiell bana kanske är mer ett modtillägg

Medlem
Skrivet av phi:

Bitch please, cs_mansion.

Haha! Det var länge sedan... Jag och några polare brukade spendera fredagarna på cs_mansion på det lokala internetcaféet ca år 2000.

Usch. Tiden går.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

En anledning kan vara att dust2 är så pass balanserad att man som ensamvarg kan göra stor nytta när man spelar i en competitive match. Den har minimalt med chokepoints vilket gör det svårt för båda lagen att stå emot en rush. Många andra banor som nuke och inferno är mer gjorda för att spelas med polare där alla vet sina roller och där CT-sidan är OP. Detta gör det svårt för ett mix-lag att göra stor påverkan som T.

Medlem

Tycker Dust och Dust2 är fruktansvärt tråkiga.
Militia, Compound och Nuke är fina grejer.

Medlem

Jag förväntade mig den här videon.

Medlem

Jag gillar Inferno mest. Dust2 är en bra karta, däremot så har jag spelat Dust2 så mycket på senaste tiden. Nu har jag börjat spela mer Inferno, Mirage och några andra kartor.

Medlem

Nuke är nog den mest obalanserade mappen jag kört


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
12
Skriv svar