Nvidia lanserar ny mikrokonsol – streamar från "superdator"

Robot
Medlem
Nvidia lanserar ny mikrokonsol – streamar från "superdator"

*gäsp* Var det detta som skulle revolutionera gaming världen?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

ummm ok...Totalt ointressant för min del iaf vill jag streama kan man ju köra steam. Ännu en plattform för utvecklade att porta spel till...

Medlem

Android är ingen ny plattform att porta spel till.

Om miljontals människor köper en Apple-tv så måste det väl finnas en marknad för något som gör cirka tio gånger mer saker och skiter i att processa saker på en långsam tablet eller mobil och framför allt streamar spel till TV:n. Hade jag inte redan datorn vid tv:n skulle jag vara rejält intresserad.

Medlem

Varför inte göra en RIKTIG next-gen konsol, istället för en som "dubbelt så kraftfull som en 10 år gammal konsol". Jag menar, Nvidia om någon skulle ju kunna se till att en sådan blev av. Det hade ju skakat om marknaden bland konsoler rejält! Tyvärr så känns det som att en koalition styr hur kraftfull en konsol får vara.

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Varför inte göra en RIKTIG next-gen consol, istället för en som "dubbelt så kraftfull som en 10 år gammal consol". Jag menar, Nvidia om någon skulle ju kunna se till att en sådan blev av. Det hade ju skakat om marknaden bland consoler rejält! Tyvärr så känns det som att en koalition styr hur kraftfull en consol får vara.

då hade den inte kostat 200 dollar.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Varför inte göra en RIKTIG next-gen consol, istället för en som "dubbelt så kraftfull som en 10 år gammal consol". Jag menar, Nvidia om någon skulle ju kunna se till att en sådan blev av. Det hade ju skakat om marknaden bland consoler rejält! Tyvärr så känns det som att en koalition styr hur kraftfull en consol får vara.

Steam machines tar väl hand om just det problemet. Personligen har jag redan en ganska grym rigg och ser ingen anledning att satsa på en high-end konsoll. Däremot skulle jag säkert gärna satsa på exempelvis uppföljaren till Nintendo WiiU till barnen om ett några år.

Ett Android-mediacenter som kör Kodi flawless och med Nvidia gamestream hade jag dock varit intresserad av om jag haft något större än en trea.

Medlem

Ännu en parentes i spelhistorien... Such a shame...


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av elPresidente:

Varför inte göra en RIKTIG next-gen consol, istället för en som "dubbelt så kraftfull som en 10 år gammal consol". Jag menar, Nvidia om någon skulle ju kunna se till att en sådan blev av. Det hade ju skakat om marknaden bland consoler rejält! Tyvärr så känns det som att en koalition styr hur kraftfull en consol får vara.

då hade den inte kostat 200 dollar.

Det är ju det jag menar. Consoler i budgetklass finns det redan gott om.

Medlem

Vänta, va? Witcher 3 på den här burken?

Medlem
Skrivet av Gurant:

Vänta, va? Witcher 3 på den här burken?

Via Nvidia Grid antar jag. Dvs streamat över internet...

Skribent

Jag lade in lite mer information om själva streamingtjänsten Grid, som kommer streama från "superdatorer" över hela världen.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

den är intressant tycker jag för priset, kunna streama pc spel och spela android spel är väl inte dumt väl ?

Medlem

Jag har gått i tankarna om att köpa en shield då min ipad 2 är i stort sett oanvändbar efter iOS8 uppdateringen. Nu blev det ett givet köp då jag väntat på info om nya shield med nya chippet. 200 dollar för detta är ett rent klipp med tanke på reviews första plattan fick och är en av de bästa android plattorna på marknaden!

Medlem

Jaha, ja det här är väl framtiden antar jag. Streama spel. Ingen piratkopiering. Inga online hacks. Aldrig äga ett spel igen, bara hyra dem (jag vet att vi inte äger spel, vi bara licenserar rättigheterna, men i dagsläget är det iaf svårt för dem att ta rättigheten ifrån oss).

Dåligt för konsumenter, bra för utgivarna.

(Ingen modding av spel, heller.)

Medlem
Skrivet av robbis:

Jag har gått i tankarna om att köpa en shield då min ipad 2 är i stort sett oanvändbar efter iOS8 uppdateringen. Nu blev det ett givet köp då jag väntat på info om nya shield med nya chippet. 200 dollar för detta är ett rent klipp med tanke på reviews första plattan fick och är en av de bästa android plattorna på marknaden!

Fast nu handlar det inte om en platta, artikeln handlar om en android "konsol" utan skärm etc som du kopplar till TVn.

Medlem
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av robbis:

Jag har gått i tankarna om att köpa en shield då min ipad 2 är i stort sett oanvändbar efter iOS8 uppdateringen. Nu blev det ett givet köp då jag väntat på info om nya shield med nya chippet. 200 dollar för detta är ett rent klipp med tanke på reviews första plattan fick och är en av de bästa android plattorna på marknaden!

Fast nu handlar det inte om en platta, artikeln handlar om en android "konsol" utan skärm etc som du kopplar till TVn.

Såg det nu oxå hoppas dom släpper tablet mex X1 chippet oxå. Nån mer konsol behöver jag inte

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av robbis:

Jag har gått i tankarna om att köpa en shield då min ipad 2 är i stort sett oanvändbar efter iOS8 uppdateringen. Nu blev det ett givet köp då jag väntat på info om nya shield med nya chippet. 200 dollar för detta är ett rent klipp med tanke på reviews första plattan fick och är en av de bästa android plattorna på marknaden!

Fast nu handlar det inte om en platta, artikeln handlar om en android "konsol" utan skärm etc som du kopplar till TVn.

Såg det nu oxå hoppas dom släpper tablet mex X1 chippet oxå. Nån mer konsol behöver jag inte

Köp en Samsung platta med OLED-skärm istället.
Är inte snabbast eller flyter bäst i alla lägen men bilden är så pass bra att det känns som i en klass för sig när du ska surfa på nätet, kolla film eller titta på semesterbilder.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

emj
Medlem

Alltså det börjar bli så billigt att köpa datorkraft på nätet så detta är nog en väldigt bra idé, visst det kommer vara väldigt dyrt att köpa datorkraft under 1800-2200 när de flesta spelar, men det innebär att du kan använda den datorn till något annat under dygnets andra 20 timmar.

Inaktiv

Kan inte för mitt liv begripa vem som ska köpa denna maskin. Vill någon ha en billigare konsol med billigare spel? Köp en ps3. Reor varje vecka på psn.

emj
Medlem
Skrivet av anon_98854:

Kan inte för mitt liv begripa vem som ska köpa denna maskin. Vill någon ha en billigare konsol med billigare spel? Köp en ps3. Reor varje vecka på psn.

En snabbkoll i PSN store för PS3 så verkar det vara rätt dyra priser för väldigt gamla spel som väl inte går att sälja vidare sen?

Medlem
Skrivet av emj:
Skrivet av Mjauv:

Kan inte för mitt liv begripa vem som ska köpa denna maskin. Vill någon ha en billigare konsol med billigare spel? Köp en ps3. Reor varje vecka på psn.

En snabbkoll i PSN store för PS3 så verkar det vara rätt dyra priser för väldigt gamla spel som väl inte går att sälja vidare sen?

Det är som Steam, du måste vänta på rea innan det blir billigt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

emj
Medlem
Skrivet av marcus8958:

[PSN] är som Steam, du måste vänta på rea innan det blir billigt.

Naturligtvis menar jag rea priserna är dyra, det är väl bara en åsikt.

Medlem
Skrivet av emj:
Skrivet av marcus8958:

[PSN] är som Steam, du måste vänta på rea innan det blir billigt.

Naturligtvis menar jag rea priserna är dyra, det är väl bara en åsikt.

Humble bundle priser kommer det nog aldrig vara. Men oftast får man ett tiotal skitspel med varje bundle.
Tycker själv det är rätt bra priser på psn och steam reor med undantag för senaste åren på Steam.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

1
Skriv svar