Champions Online i september

Medlem
Champions Online i september

Hej! Ville bara påminna er om att MMORPG spelet Champions Online släpps i början av septemer och utav det jag har sett/läst så verkar det bli ett riktigt bra superhjältsmmorpg!

Varför tycker jag att Champions Online verkar så bra då?

* Anpassningsbarhet - Du bestämmer allt från din hjältes utseende till hur superkrafterna fungerar. Det här är ett stort steg framåt från hjältarna i City of Heroes/City of Villains och det är byggt så att de tecknade fyrfärgsserierna verkligen väcks till liv. Vilken sorts hjälte du än drömmer om är det deras mål att göra den möjlig i Champions-världen. Utav det jag har sett så verkar dom ha rätt! Man kan göra vilken slags karaktär man vill helt enkelt.

* Nemesis - På samma sätt som du kan göra verklighet av dina hjältedrömmar kan du skapa en ärkefiende - en Nemesis. För att göra fienden använder du samma verktyg som när du skapar din hjälte. Och de skapar inte bara utseende och övergripande krafter, de påverkar personligheten och beteendet. Den ultimata utmaningen är den du skapar åt dig själv

Om ni undrar hur grindingen/xpen fungerar så är karaktärsutvecklingen väldigt uppdragsbaserad, vilket betyder att det krävs lite eller ingen grinding för att nå level-taket. Med mer än 900 tillgängliga upppdrag vid premiären finns det enormt mycket story och uppelvelser tillhands. Även om striderna är actionorienterade ger Cryptic Studios en djup och rik MMO-upplevelse.

Den stora skillnaden mellan COH/COVär väl att man kan skapar sin hjälte genom att använda alla tillgängliga krafter istället för att vara bunden till en specifik klass. Man kan t.om välja vart kraften ska stråla ut, Det behöver inte komma ut eld från hjältens händer, det kan komma från bröstet eller benen osv. Dom har försökt bygga upp det så att vi som spelare kan skapa precis den superhjälte vi har drömt om ska finnas men som inte har funnits. Jag personligen tror att det är en svårt uppgift att handskas med men efter som dom har erfarenhet av coh så lär dom klara av det.

Sen så har CoH funnits ett bra tag så de flesta vill nog gå över till en helt ny superhjältevärld.

Finns beta footage på youtube, samt massa ingame footage på deras hemsida och gametrailers. Kolla in dom! Det här kommer jag spendera måånga timmar med

Medlem

Är inne i closed beta just nu, riktigt kul spel imo.
Ända dåliga jag hunnit uppleva nu är att servrarna endast är uppe Onsdag och Fredag pga betan.

Jag kan säga att man kan lätt spendera den första timmen av spelet med att skapa sin karaktär.

Sen så startar Open Beta den 15:e.

Medlem

open beta är väl bara för fileplanet subscribers?


signatur

Bara gör det.

Medlem

Helt klart verkar karaktärsskapandet i spelet väldigt intressant. Faktumet att det bygger på ett gammalt bordsrollspel torde väl tala för spelet dessutom.
Man kanske underskattar detta, vill jag mena.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Damn, missat alla beta giveaways! ingen som sitter med en extra nyckel?


signatur

Bara gör det.

Medlem

känns som att city of heroes o detta i princip är samma ide skulle vara kul med en större jämförelse mellan dessa 2 mmorpg .

city of heros är ju skit tråkigt kan detta blir roligare är ju den stora frågan.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

man kmr kunna sitta en stund och göra sin hjälte.kmr lätt börja spela det.

Medlem

Någon som har en key över ? verkar måsta vara betalande kung på Fileplanet för att få vara med i öppna b etan ?

tack på förhand


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Är det någon som fått ner clienten än? har lagt in min nyckel jag fick från fz på deras sida men hittar inte clienten någonstans

Inaktiv

Nej jag hittar inte heller något ställe att ladda ner klienten.

Medlem

Jag hittar inte heller någon nerladdning.

Dessutom när jag loggar in på den vanliga sidan står det att jag inte har någon produkt aktiv, men ändå står det att nyckeln är upptagen om jag försöker skriva in den igen.

Och på tal om att man väljer vart kraften ska finnas
http://ctrlaltdel-online.com/sillies.php?d=20090319

Medlem
Medlem

Står att jag inte har åtkomst till sidan:(

Inaktiv

Har spelat betan nu sen i tisdags. Om man är en easy-mode-wow-spelare så ska man nog hålla sig borta ifrån detta spel. Jag trodde tex att man kunde få regeneration plus defiant. Det är alltså supernatural och might trädets buff skills men tydligen så kan man bara ha en passive skill åt gången. Du kan däremot shifta mellan två olika builds så om man väljer att köra regeneration i ena builden och defiant i den andra så funkar det. Det är även väldigt svårt att hitta en bra kombination av superkrafter där du klarar dig i alla situationer. Antingen är man bra på att döda super villains(som bossarna heter) eller också är man bra emot flera henchmen(trash mobs). Har svårt att bestämma mig om jag ska köpa spelet eller inte.

Inaktiv

Om man förbokar spelet på GAME.se så får man en early start-kod om man följer instruktionerna. Då har man tillgång till spelet redan på fredag(28 Aug)

Medlem

Ingen som köpt via Steam och testat?

Vad driver en i spelet (antar att loot inte har en stor roll)? Är det achivements eller nya powerups när man dödar nån boss etc?

Medlem

Det är roligt att se vad andra har gjort för gubbar (bra och dåliga), och det är att skapa en egen hjälte. Animationerna i striderna är lite spännande efter som de skiljer sig från andra.

Det sämsta måste hittills vara crafting, man fattar inte mycket. Men förhoppningsvis så fixar de det senare nån gång.

Förresten så förbokade jag spelet på GAME, fick det i onsdags

1
Skriv svar