Wasteland 2 kommer till Xbox One

Robot
Medlem
Wasteland 2 kommer till Xbox One

Inte ps4?

Medlem

Grattis till er på XB1!

You are in for a treat!

Koleny - det är en liten studio..så att det kommer på xb1 är ju en bra början för er konsolspelare!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Ase
Medlem

Ja lycka till med handkontroll i detta spel (turnbased) känns som att det är gjort för TB & mus

Medlem

Det här är intressant. Wasteland 2 är verkligen inte ett spel som jag någonsin kunde tro skulle komma till konsoler, med tanke på hur många knappar man behöver, men om InXile lyckas föra över det på ett bra sätt skulle det kunna öppna upp så väldigt mycket. Tänk om de kunde bana vägen för fler komplexa pc-rollspel som inte tror att de fungerar på en handkontroll? Jag älskar att det finns en massa indieutvecklare som gör pc-rollspel, men om även de större spelarna kunde se att den typen av spel inte bara behöver säljas till en ganska nichad marknad kan det öppna upp ny möjligheter.

Hoppas, hoppas.

phi
Medlem
Skrivet av Ercarret:

Det här är intressant. Wasteland 2 är verkligen inte ett spel som jag någonsin kunde tro skulle komma till konsoler, med tanke på hur många knappar man behöver, men om InXile lyckas föra över det på ett bra sätt skulle det kunna öppna upp så väldigt mycket. Tänk om de kunde bana vägen för fler komplexa pc-rollspel som inte tror att de fungerar på en handkontroll? Jag älskar att det finns en massa indieutvecklare som gör pc-rollspel, men om även de större spelarna kunde se att den typen av spel inte bara behöver säljas till en ganska nichad marknad kan det öppna upp ny möjligheter.

Hoppas, hoppas.

Wasteland 2 behöver exakt två knappar för att kunna spelas. Att vi däremot använder femtioelva hotkeys på PC/Mac är en helt annan sak.

phi
Medlem
Skrivet av Ase:

Ja lycka till med handkontroll i detta spel (turnbased) känns som att det är gjort för TB &amp; mus

Eh va? Varför i hela friden skulle ett spel med turordningsbaserade strider inte fungera med en handkontroll?

Känns som att du inte alls tänkte överhuvudtaget när du skrev det.

Ase
Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Ase:

Ja lycka till med handkontroll i detta spel (turnbased) känns som att det är gjort för TB &amp;amp; mus

Eh va? Varför i hela friden skulle ett spel med turordningsbaserade strider inte fungera med en handkontroll?

Känns som att du inte alls tänkte överhuvudtaget när du skrev det.

Hat testat med konsol (har en nedpackad i sin låda sämsta köpet någonsin) RTS & FPS funkar helt enkelt bättre med mus &Tb. sidoscrollande spel & typ fotboll /hockey funkar med handkontroll

Medlem
Skrivet av Ase:
Skrivet av phi:
Skrivet av Ase:

Ja lycka till med handkontroll i detta spel (turnbased) känns som att det är gjort för TB &amp;amp;amp; mus

Eh va? Varför i hela friden skulle ett spel med turordningsbaserade strider inte fungera med en handkontroll?

Känns som att du inte alls tänkte överhuvudtaget när du skrev det.

Hat testat med konsol (har en nedpackad i sin låda sämsta köpet någonsin) RTS &amp; FPS funkar helt enkelt bättre med mus &amp;Tb. sidoscrollande spel &amp; typ fotboll /hockey funkar med handkontroll

jag har lirat xcom på xbox. Funkar bra.

Medlem

Förstår inte varför du blandar in fps och rts när spelet är ett tbs.

Avstängd

Wasteland 2 kommer funka hur rba som helst med en kontroll. Förstår inte varför det inte skulle göra det. Det är ju turnbased så man behöver ju inte vara "snabb" med knapparna...

Medlem
Skrivet av koleny:

Inte ps4?

Jodå, denna droppade in på facebook för en timme sen drygt http://blog.us.playstation.com/2015/03/04/wasteland-2-game-of...

Flakmonkey
Skrivet av koleny:

Inte ps4?

Det verkar ju komma till PS4 också

http://blog.eu.playstation.com/2015/03/04/wasteland-2-coming-...

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av koleny:

Inte ps4?

Det verkar ju komma till PS4 också

http://blog.eu.playstation.com/2015/03/04/wasteland-2-coming-...

Yaaaaaay!

KoP
Medlem
Skrivet av Ase:
Skrivet av phi:
Skrivet av Ase:

Ja lycka till med handkontroll i detta spel (turnbased) känns som att det är gjort för TB &amp;amp;amp; mus

Eh va? Varför i hela friden skulle ett spel med turordningsbaserade strider inte fungera med en handkontroll?

Känns som att du inte alls tänkte överhuvudtaget när du skrev det.

Hat testat med konsol (har en nedpackad i sin låda sämsta köpet någonsin) RTS &amp; FPS funkar helt enkelt bättre med mus &amp;Tb. sidoscrollande spel &amp; typ fotboll /hockey funkar med handkontroll

Sidoscrollande spel i 2D alltså? Jeez, har du inte spelat på konsol sedan NES eller? Skulle nog påstå att majoriteten av konsol spelen är fps och 3rd person. Det är ingen som sitter och lirar sidoscrollande plattformsspel på sin moderna konsol idag.

Medlem

Det kommer till ps4an med så var lugn:)
The Game of the Year Edition will feature numerous upgrades over the original, including more realistic light and shadowing, new visual effects and some brand new voiceovers. Changes also apply to the gameplay with players having the ability to customize squads with Perks and Quirks traits, as well as take advantage of the Precision Strike system, which allows you to (Fallout-style) “target individual body parts”.

quote="koleny"]Inte ps4? :([/quote]

Medlem

bra trailer... Bara en massa text!

Medlem

Det är kanske en dum fråga, men visst borde GOTY-versionen släppas till PC också?


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

1
Skriv svar