Spelen som gör oss till skitstövlar

Medlem
Spelen som gör oss till skitstövlar

I det första Fable hade jag som ung väldigt svårt att ta de lite ondare besluten, då jag inte ville känna mig taskig. Så nästan samtliga av mina karaktärer bar gloria

Medlem

Tycker fortfarande Spec Ops: The Line hade ett av de grymmare (negativ bemärkelse) scenerna när man använder en vit fosfor för att döda en grupp människor...

Medlem

GTA IV, roligt att peppra in i framrutan på en kommande bil så den sladdar och kör rakt in i en stolpe så föraren flyger iväg flera hundra meter. Entertainment value

Ase
Medlem

För att inte tala om alla krigsspel men där är verkligheten värre döda på order.

Medlem

Ingenting får fram min road rage som GTA IV. För helvete vilka idioter förarna där är... Händer många gånger per sittning att jag går ut bilen och kallblodigt mördar de som sitter i den. Och givetvis ger detta upphov till ännu mer kaos på vägen vilket gör att jag behöver döda ännu fler.

Och jag som vanligtvis är en lugn människa som hellre släpper ut spindlar istället för att döda dem!

Inaktiv

Äh, Postal får väl det mesta att blekna?

Medlem

Frustrationen över Hl3 som aldrig kommer gör mig till en skitstövel!

Skämt åsido... så är det lätt att bli lite douchebag i Dayz. Kallblodigt mörda eller mördas är det oftast som gäller. Sistnämnda i mitt fall..

Medlem

The Sims, "råkar" plocka bort stegen när de badar.

Medlem
Skrivet av FeGro:

Tycker fortfarande Spec Ops: The Line hade ett av de grymmare (negativ bemärkelse) scenerna när man använder en vit fosfor för att döda en grupp människor...

Har inte spelat spelet men sett den scenen, riktigt välgjord och faktiskt ganska otrevlig.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av FeGro:

Tycker fortfarande Spec Ops: The Line hade ett av de grymmare (negativ bemärkelse) scenerna när man använder en vit fosfor för att döda en grupp människor...

Har inte spelat spelet men sett den scenen, riktigt välgjord och faktiskt ganska otrevlig.

Det finns många obehagliga scener i det spelet. Storyn var riktigt bra och rörande. Rekommenderar starkt att du spelar ut spelet, lovar att du kommer uppleva känslor du aldrig tidigare upplevt i ett krigspel.

Själv kommer jag aldrig glömma bort storyn


signatur

Game long and prosper

Testpilot

Bland de elakaste tycker jag Manhunt var , att ta kål på fiender med en plastpåse eller med glasskärvor fick en att verkligen haja till.

Medlem

Minns i Fallout 2 där man kunde få reputation som både grave digger och child killer.

Medlem

Black & white 1/2 var väl inte direkt en moralhörjare när man var i behov av att smiska tigern för att han sket så befolkningen dog. Eller när man fick lov att kasta stenblock och skapa kaos för att bli en ond gud

Skägg.
10 Chambers

Brukade mörda varenda vakt i Dishonored. Lugnt och metodiskt tills korridorerna och gränderna var tomma. Tror det började i Hitman 2 faktiskt.

Sen GTA, såklart. Folkmord delux.


signatur
Medlem

Fast det är ju inte på riktigt i spel.

Vad går schack ut på nu igen?


signatur

autograph

Medlem

Jag har aldrig med flit mördat några civila i GTA (eller andra spel), och då har jag ändå spelat GTA III, Vice City, San Andreas och GTA V.

Medlem

Hur var det med Grand Theft Auto då? Gta1 och Gta2 var bäst med gänget som joggar runt på ett led. När man hörde deras ramsa så började jakten.

Medlem

Vad är det här för trams? Spel som gör oss till skitstövlar ser jag mer som League of Legends, Counter Strike, World of Tanks, DOTA m.fl. Alla dödshot och hopp om att man ska drabbas av cancer och andra åkommor.

Medlem

Min första tanke är Call of Duty: Modern Warfare 2 när man skjuter ner ett stort antal civila resenärer på en flygplats.

En av de få gångerna som jag har känt en klump i halsen från ett spel. Då kände jag mig som ett riktigt rövhål.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Någon som minns Star Wars: KotOR? (xbox år 2003 och finns ju på steam osv nu också).Där kan man ju få paragon eller renegade poäng beroende på om man gör goda eller onda gärningar.
Jag är alltid god i såna spel. Jag vill ju liksom leva upp till en Jedi. Jag läser igenom alla val noggrant för att vara säker på att jag är snäll mot allt och alla.

Hursomhelst finns där ett ställe där man får valet "put lasersword into locker?". Jag valde att göra det mest av nyfikenhet och att frestelsen var alltför stor. Det visade sig finnas en människa i skåpet som jag då dödade. Mina renegade skjöt i höjden. Då kände jag mig riktigt ond. Jag har inte återhämtat mig sedan dess. Tänk er själv, det skulle vara som att Obi-Wan Kenobi går runt och dödar civila.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

"Spelen som gör oss till skitstövlar"

Spel som CS och Call of Duty är mycket bättre på att göra oss till rövhål än något singleplayer spel någonsin kommer kunna vara.

Dock får jag säga jag fick lite dåligt samvete på grund av mitt övervåld när jag utfärdade ljuv hämd på en fiende i Max Payne 3 efter en särskilt svår sektion som jag spelat om och om igen genom att peppra honom sönder och samman, ungefär samtidigt kom någon in på rummet irl och tittade konstigt på mig, det spelet är hyffsat grafiskt.

KoP
Medlem

Spelar aldrig som ond i spel där man har ett val att göra så. Så nej, finns inget spel som fått mig att känna mig som en skitstövel.

Medlem

Jag kommer ihåg Persian gulf och Commando libya
Det är vad man kan kalla klassiker om man nu skall använda det uttrycket, härligare tider då man blåste terrorister åt helvete får man leta efter.

Rainbow Six då det gäller taktisk fps!

Sleeping dogs ger dock mkt tillfredsställelse att leka polis och triad-medlem.

Jag är svensk, i was born an asshole!

Medlem
Skrivet av Freddan:

Någon som minns Star Wars: KotOR? (xbox år 2003 och finns ju på steam osv nu också).Där kan man ju få paragon eller renegade poäng beroende på om man gör goda eller onda gärningar.
Jag är alltid god i såna spel. Jag vill ju liksom leva upp till en Jedi. Jag läser igenom alla val noggrant för att vara säker på att jag är snäll mot allt och alla.

Hursomhelst finns där ett ställe där man får valet "put lasersword into locker?". Jag valde att göra det mest av nyfikenhet och att frestelsen var alltför stor. Det visade sig finnas en människa i skåpet som jag då dödade. Mina renegade skjöt i höjden. Då kände jag mig riktigt ond. Jag har inte återhämtat mig sedan dess. Tänk er själv, det skulle vara som att Obi-Wan Kenobi går runt och dödar civila.

KOTOR 2 leker ju ännu mer med hela konceptet med ont och gott. Jag minns fortfarande en scen där jag gav några mynt till en hemlös man, bara för att ens mentor i spelet visade mig hur det gjorde honom till en "rik" måltavla i slummen han levde i, vilket i sin tur ledde till att han blev rånad och ihjälhuggen så fort jag lämnade området.

Medlem

Lemmings.

Jäklars vilket blodbad det var :'(

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Hur var det med Grand Theft Auto då? Gta1 och Gta2 var bäst med gänget som joggar runt på ett led. När man hörde deras ramsa så började jakten.

Tror det var typ Hare Krishna eller nåt?

1
Skriv svar