Se första bilden på nya Steam Controller

Robot
Se första bilden på nya Steam Controller

SteamOS-gamepaden är klar och visas på GDC - firas med rea på kompatibla spel.

#nyhetstips


Medlem
Se första bilden på nya Steam Controller

Ser trevlig ut kanske till och med kan få MIG att spela med en handkontroll... vem vet?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Nejtack, fortsätter köra med min Ps4 dosa istället.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Ankh:

Ser trevlig ut kanske till och med kan få MIG att spela med en handkontroll... vem vet?

Den ser väldigt bra ut! Om de haptiska touch-ytorna blir värdiga musersättare kommer det att bli mycket CIv V i vardagsrummet framöver.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Den ser oerhört bra ut faktiskt. Kan definitivt tänka mig att den här blir min ersättare till den trogna Xbox 360-kontrollen jag har haft inkopplad i datorn i jävligt många år nu.

Ase
Medlem

Ser väldigt få spel där man skulle föredra handkontroll framför Mus & tb ,telltale spel & fotboll & hockeyspel ja sidoscrollande spel (men det har jag inte spelat sen 80-90 talet) Vem vet kanske när VR slagit igenom (om det gör det) undrar när dom kommer med lukt skrap lappar, blir väl nästa stora grej känns som glada 80 talet igen

Medlem
Skrivet av Ase:

Ser väldigt få spel där man skulle föredra handkontroll framför Mus &amp; tb ,telltale spel &amp; fotboll &amp; hockeyspel ja sidoscrollande spel (men det har jag inte spelat sen 80-90 talet) Vem vet kanske när VR slagit igenom (om det gör det) undrar när dom kommer med lukt skrap lappar, blir väl nästa stora grej känns som glada 80 talet igen

Tror det till stor del är en vanesak. Jag själv använder kontroll vid datorn i *alla* spel som är third person, och även i vissa first person där det är intuitive att mus + tangentbord är bättre. Nyligen exempelvis Dragon Age: Inquisition samt Dying Light. Tycker konstigt nog det är mycket lättare att slappna av med en kontroll istället. Jag gissar på att det beror på att jag kan sitta lite hur som helst utan att det hindrar styrningen något.

Jag kan samtidigt tänka mig att för någon som inte är van vid att spela med kontroll måste ett spel som Dying Light kännas hemskt med det istället.

Medlem

Här är en bild på kontrollern och en "hands-on" test. Sett på Neogaf.

Länk till lite korta intryck
http://www.polygon.com/2015/3/4/8149643/hands-on-with-the-fin...

Medlem

Ser ju förjävli ut.

Medlem
Skrivet av Buio:

Här är en bild på kontrollern och en "hands-on" test. Sett på Neogaf.

Länk till lite korta intryck
http://www.polygon.com/2015/3/4/8149643/hands-on-with-the-fin...

https://cdn0.vox-cdn.com/thumbor/4g1OkaIxPG9_2NPNVbcu4rFzgyM=...

Den ser ju otroligt lätt och plastig ut.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag tvekar nog inte att byta ut min X360 kontroll till datorn såfort som bara möjligt.

Medlem

Vet dom inte varför touch på mobilen suger för spel? Om det är touch input på den där så kommer den att bli lika populär som de joysticks som Atari 5200 hade.

Medlem

Ser sjukt billig ut, fan billigare än en billig bill!

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Vet dom inte varför touch på mobilen suger för spel? Om det är touch input på den där så kommer den att bli lika populär som de joysticks som Atari 5200 hade.

Jag tycker att touch på mobilen suger för spel för jag har stora händer/knapparna sitter på skärmen där man även ska kunna observera spelet. Precisionen på "touch" är det inget fel på, iaf inte på min mobil.

I övrigt ser jag med glädje fram emot att dom analoga spakarna försvinner.
Känns på många sätt mer "next gen" än något sony och microsoft har gjort med sina konsoler.

Jag vette fan vad folket över på Steam/Htc/Valve har för design ppl elr vilka som nu har kommit på iden på designen på dessa saker. Ändra måste dom vara tappade allihopa eller så har dom ingen aning om snygg design

Kontrollen på bilden här är ju så ruggigt ful tyckte jag (imo)... D va tills jag såg dessa saker.
Seriöst? Va är detta?. Jag hoppas verkligen att dom tänker om o formar om dessa på något annat vis för detta är skrattretande.

Bild 1 är kontrollerna som kommer till Valve/Htc VR o bild 2 är sakerna du sätter på väggen elr golvet för att gå runt i en 15m radie.

Medlem
Skrivet av Yang_Unchained:

Jag vette fan vad folket över på Steam/Htc/Valve har för design ppl elr vilka som nu har kommit på iden på designen på dessa saker. Ändra måste dom vara tappade allihopa eller så har dom ingen aning om snygg design

Kontrollen på bilden här är ju så ruggigt ful tyckte jag (imo)... D va tills jag såg dessa saker.
Seriöst? Va är detta?. Jag hoppas verkligen att dom tänker om o formar om dessa på något annat vis för detta är skrattretande.

Bild 1 är kontrollerna som kommer till Valve/Htc VR o bild 2 är sakerna du sätter på väggen elr golvet för att gå runt i en 15m radie.

Fast nu är de ju heller inte gjorde för att vara "snygga" de är gjorda för att vara ergonomiska och bekväma att använda i flera timmar.

Du köper väl inte kontroller/konsoler/PC-artiklar pga deras utseende? Man köper väl dem för deras funktion?

Skrivet av Nelfie:
Skrivet av Yang_Unchained:

Jag vette fan vad folket över på Steam/Htc/Valve har för design ppl elr vilka som nu har kommit på iden på designen på dessa saker. Ändra måste dom vara tappade allihopa eller så har dom ingen aning om snygg design

Kontrollen på bilden här är ju så ruggigt ful tyckte jag (imo)... D va tills jag såg dessa saker.
Seriöst? Va är detta?. Jag hoppas verkligen att dom tänker om o formar om dessa på något annat vis för detta är skrattretande.

Bild 1 är kontrollerna som kommer till Valve/Htc VR o bild 2 är sakerna du sätter på väggen elr golvet för att gå runt i en 15m radie.

Fast nu är de ju heller inte gjorde för att vara "snygga" de är gjorda för att vara ergonomiska och bekväma att använda i flera timmar.

Du köper väl inte kontroller/konsoler/PC-artiklar pga deras utseende? Man köper väl dem för deras funktion?

Så klart jag köper saker för deras funktion först och främst men jag bryr mig om hur saker ser ut också när man köper dom, Jag menar det skadar ju inte om sakerna man har liggande i hyllan för en rejäl summa pengar som dessa kommer kosta (4000-5000kr om inte mera, vild gissning här) ser bra ut och inte som något som ser ut som d bara är ihopslängt under stress. Men smaken är som baken, delad har jag hört.

Själv sitter jag redan med ett par razor hydra o väntar på Oculus Rift elr om nu HTC versionen blir billigare så blir d väl en sån utan kontroller om d går.

Medlem

Har varit skeptisk till tidigare prototyper men detta ser ut att kunna fungera och faktist vara bättre än traditionella kontroller, jag skiter i hur plastig och ful kontrollen är som många redan påpekat om det är en bättre kontroll.

Medlem

Japp, ful handkontroll. Ser ut som något ur en reaback på öb.
Men det är ju som sagt en prototyp på bilden.
Är själv lite skeptisk/rädd för hur spelkänslan blir utan spakar i vissa spel.

Medlem
Skrivet av Yang_Unchained:
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av Yang_Unchained:

Jag vette fan vad folket över på Steam/Htc/Valve har för design ppl elr vilka som nu har kommit på iden på designen på dessa saker. Ändra måste dom vara tappade allihopa eller så har dom ingen aning om snygg design

Kontrollen på bilden här är ju så ruggigt ful tyckte jag (imo)... D va tills jag såg dessa saker.
Seriöst? Va är detta?. Jag hoppas verkligen att dom tänker om o formar om dessa på något annat vis för detta är skrattretande.

Bild 1 är kontrollerna som kommer till Valve/Htc VR o bild 2 är sakerna du sätter på väggen elr golvet för att gå runt i en 15m radie.

Fast nu är de ju heller inte gjorde för att vara "snygga" de är gjorda för att vara ergonomiska och bekväma att använda i flera timmar.

Du köper väl inte kontroller/konsoler/PC-artiklar pga deras utseende? Man köper väl dem för deras funktion?

Så klart jag köper saker för deras funktion först och främst men jag bryr mig om hur saker ser ut också när man köper dom, Jag menar det skadar ju inte om sakerna man har liggande i hyllan för en rejäl summa pengar som dessa kommer kosta (4000-5000kr om inte mera, vild gissning här) ser bra ut och inte som något som ser ut som d bara är ihopslängt under stress. Men smaken är som baken, delad har jag hört.

Själv sitter jag redan med ett par razor hydra o väntar på Oculus Rift elr om nu HTC versionen blir billigare så blir d väl en sån utan kontroller om d går.

Varför skulle kontrollen kosta 4000-5000?!

Dessutom, jag kan hålla med om att den är ful men om den fungerar bra är det ett givet köp!

emj
Medlem
Skrivet av Fltoig:
Skrivet av Yang_Unchained:

Jag menar det skadar ju inte om sakerna man har liggande i hyllan för en rejäl summa pengar som dessa kommer kosta (4000-5000kr om inte mera, vild gissning här)

Varför skulle kontrollen kosta 4000-5000?!

Den kommer kosta $49 i november, vilket är samma pris som en PS4 kontroller i USA, alltså strax över 500kr i Sverige.

Medlem

"handtagen" gör att den inte ser speciellt egonomisk ut för min del. Sedan kan man tycka att dom borde gjort spaken konkav istället.
Den ser riktigt plastig och billig ut förövrigt.

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Pholiage:

Vet dom inte varför touch på mobilen suger för spel? Om det är touch input på den där så kommer den att bli lika populär som de joysticks som Atari 5200 hade.

Jag tycker att touch på mobilen suger för spel för jag har stora händer/knapparna sitter på skärmen där man även ska kunna observera spelet. Precisionen på "touch" är det inget fel på, iaf inte på min mobil.

I övrigt ser jag med glädje fram emot att dom analoga spakarna försvinner.
Känns på många sätt mer "next gen" än något sony och microsoft har gjort med sina konsoler.

Kruxet med touch på mobila plattformar är att skärmen inte mäter av dina fingrar. Jag har en Z3 och det funkar så länge man inte har för stor kontakt yta. Personligen så skulle jag aldrig byta en analog mot en touch. Intrycks känslan man får av analogt går inte att ersätta. Man ska inte ändra på nånting som funkar hur bra som helst. Kolla bara på skruvmejslar vilken katastrof det har blivit.

Skrivet av Fltoig:
Skrivet av Yang_Unchained:
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av Yang_Unchained:

Jag vette fan vad folket över på Steam/Htc/Valve har för design ppl elr vilka som nu har kommit på iden på designen på dessa saker. Ändra måste dom vara tappade allihopa eller så har dom ingen aning om snygg design

Kontrollen på bilden här är ju så ruggigt ful tyckte jag (imo)... D va tills jag såg dessa saker.
Seriöst? Va är detta?. Jag hoppas verkligen att dom tänker om o formar om dessa på något annat vis för detta är skrattretande.

Bild 1 är kontrollerna som kommer till Valve/Htc VR o bild 2 är sakerna du sätter på väggen elr golvet för att gå runt i en 15m radie.

Fast nu är de ju heller inte gjorde för att vara "snygga" de är gjorda för att vara ergonomiska och bekväma att använda i flera timmar.

Du köper väl inte kontroller/konsoler/PC-artiklar pga deras utseende? Man köper väl dem för deras funktion?

Så klart jag köper saker för deras funktion först och främst men jag bryr mig om hur saker ser ut också när man köper dom, Jag menar det skadar ju inte om sakerna man har liggande i hyllan för en rejäl summa pengar som dessa kommer kosta (4000-5000kr om inte mera, vild gissning här) ser bra ut och inte som något som ser ut som d bara är ihopslängt under stress. Men smaken är som baken, delad har jag hört.

Själv sitter jag redan med ett par razor hydra o väntar på Oculus Rift elr om nu HTC versionen blir billigare så blir d väl en sån utan kontroller om d går.

Varför skulle kontrollen kosta 4000-5000?!

Dessutom, jag kan hålla med om att den är ful men om den fungerar bra är det ett givet köp!

oups menade ju inte bara kontrollerna, trodde jag folk fattade men tydligen inte *suck*
Hela "paketet" för 4000-5000kr inkl kontrollerna.

Medlem
Skrivet av Yang_Unchained:
Skrivet av Fltoig:

Varför skulle kontrollen kosta 4000-5000?!

Dessutom, jag kan hålla med om att den är ful men om den fungerar bra är det ett givet köp!

oups menade ju inte bara kontrollerna, trodde jag folk fattade men tydligen inte *suck*
Hela "paketet" för 4000-5000kr inkl kontrollerna.

Och jag trodde artikeln + diskussionen handlade om kontrollen, inte konsolen.

Skrivet av Fltoig:
Skrivet av Yang_Unchained:
Skrivet av Fltoig:

Varför skulle kontrollen kosta 4000-5000?!

Dessutom, jag kan hålla med om att den är ful men om den fungerar bra är det ett givet köp!

oups menade ju inte bara kontrollerna, trodde jag folk fattade men tydligen inte *suck*
Hela "paketet" för 4000-5000kr inkl kontrollerna.

Och jag trodde artikeln + diskussionen handlade om kontrollen, inte konsolen.

Du kan ju gärna få stå med ett par kontroller i handen bara o se hur långt du kommer med det
Så eftersom man pratar om kontroller så kanske det inte är så konstigt att man tar upp konsolen också?
Kanske bara är så att jag läser mera på andra forum än FZ där man kan skriva om konsoler i kontroll trådar utan att folk ska påpeka att det är en kontroll tråd bara. Men det är väll så att dom flesta förstår att kontroller är inget utan en konsol och tror inte dom släpper en konsol elr hmd utan kontroller till.
(O det är "no hate" här, ja bara svara om det är d någon nu får för sig)

Medlem
Skrivet av Yang_Unchained:
Skrivet av Fltoig:
Skrivet av Yang_Unchained:
Skrivet av Fltoig:

Varför skulle kontrollen kosta 4000-5000?!

Dessutom, jag kan hålla med om att den är ful men om den fungerar bra är det ett givet köp!

oups menade ju inte bara kontrollerna, trodde jag folk fattade men tydligen inte *suck*
Hela "paketet" för 4000-5000kr inkl kontrollerna.

Och jag trodde artikeln + diskussionen handlade om kontrollen, inte konsolen.

Du kan ju gärna få stå med ett par kontroller i handen bara o se hur långt du kommer med det
Så eftersom man pratar om kontroller så kanske det inte är så konstigt att man tar upp konsolen också?
Kanske bara är så att jag läser mera på andra forum än FZ där man kan skriva om konsoler i kontroll trådar utan att folk ska påpeka att det är en kontroll tråd bara. Men det är väll så att dom flesta förstår att kontroller är inget utan en konsol och tror inte dom släpper en konsol elr hmd utan kontroller till.
(O det är "no hate" här, ja bara svara om det är d någon nu får för sig)

Eftersom kontrollen kommer kunna köpas separat och även kunna användas till andra datorer än just Steam Machines så är kontrollen i sig faktiskt relevant att diskutera. Jag har t ex ingen som helst tanke på att köpa en Steam Machine, men tänker nog köpa kontrollen.
(Men strunt samma, min kommentar va bara för att påpeka att du förmodligen skrev fel i priset)

1
Skriv svar