Skatteverket vill beskatta karaktärs-försäljning

Medlem
Skatteverket vill beskatta karaktärs-försäljning

Skatteverket har nu yttrat intresse i att beskatta transaktioner som sker via nätet. Vad som bland annat innefattas i detta, enligt skatteverket, är byteshandeln av MMO-karaktärer.

Citat:

?Svenska skatteverket vidhåller att du måste betala skatt om du vill sälja en avatar karaktär från ett datorspel. Myndigheten har undersökt handeln med spelkaraktärer under 14 månader och upptäckt att den totala summan för försäljningen av karaktärer i Sverige ligger runt 662 miljoner kronor. Men ingen har uppgivit någon inkomst för handeln med spelkaraktärer till skatteverket.? - http://nukem.se/ellen/skatteverket-vill-ocksa-salja-mmo-karak...

Vad tycker ni om detta? Verkningslöst eller något som faktiskt kan fungera?

Medlem
Medlem

[ironi]Sweet då måste ju man ju kunna dra av månadsavgiften på deklarationen i form av övriga utgifter i tjänst.
Eventuellt kan även datorutrustning räknas in, samt arbetsrum, internetavgift mm.. fan vad nice.[/ironi]

Undra vad handeln med begagnade bilar mellan privatpersoner omsätter....

Inaktiv
Medlem

skatt på skatt på skatt på skatt på skatt..


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

Du skämtar va?.

Medlem

Låter svårt att få det fungera, även totalt sämst som sagt. Inte lite pengar var det...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Skatt ska väl betalas i detta fall som alltid annars, egentligen... dock har jag själv gjort ett antal transaktioner som jag inte direkt skattat för.

Tveksamt om dom kan få översikt över detta.

För övrigt en extremt hög siffra! Men WoW är ju WoW...

Medlem

Va fan seriöst dom vill fan ha skatt för allting nu förtiden, räcker det inte me all skatt man får betala för att man jobbat och sliter som ett djur. Nä nu ska dom även ta pengar för folk som säljer sina chars, dock personligen har aldrig jag sålt någon char/konto i något mmo, för dom är bara MINA!!

Medlem

Skatt på skatt på skatt.... Härliga Sverige

Medlem

nu ska jag betala skatt för min hobby också
två ord till skatteveket FUCK OFF


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Förstår inte hela grejen riktigt. Den tid som det tar för att levla upp en karaktär vägt mot vad den kan bli såld för... det kan ju inte direkt vara så lukrativt...

Medlem

Lite fånigt är det ju men med tanke på hur korkade skatte regler vi har i sverige så inte är jag förvånad.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar