Damn you Epic! Ni kommer kosta mig pengar

Flakmonkey
Damn you Epic! Ni kommer kosta mig pengar

Jag har visserligen kvar en gammal PC men i stort har la jag PC-gamingen på hyllan efter att jag lirat Starcraft II. Den enda egentligen möjligheten som jag såg för att ändra på det var om Unreal Tournament 2015 skulle bli något riktigt jävla bra och nu verkar det faktiskt som att jag kommer behöva damma av (eller kanske snarare köpa en ny) PC trots allt. Den pre-alpha som släpptes lös i dagarna (ladda ner på [http://www.unrealtournament.com/]) ser ju nämligen oförskämt bra ut. Mycket av modellerna är visserligen placeholders men jag gillar verkligen det jag ser i form av movement (även om jag själv inte skulle ha något emot UT2k4-rörelser) och kanske framförallt utseendet på banorna som visar att Epic äntligen tänker rätt. De är självklart snygga men de är ändå designade på ett sådant sätt att det snygga inte är ivägen för spelandet, något som jag upplevde var ett stort problem i framförallt UT3.

Finns säkert jättemycket filmer som visar upp spelet men den här genomgången från Giant Bomb kan jag verkligen rekommendera eftersom den ger en bra inblick i inte bara spelet utan allt runtomkring som en riktig serverbrowser och IRC!!.

#blogg

Medlem
Damn you Epic! Ni kommer kosta mig pengar

Provade att spela lite idag. Det var riktigt kul, spelade inte UT 2k4, men det första UT lades det ner en del timmar på. Jag tycker att dom har lyckats fånga den känslan otroligt bra i det här spelet. Härligt tempo och bra ban-design. Ska bli intressant att följa utvecklingen

Medlem

Du får damma av UnrealEd skillsen o bidra med banor till nya UT blev oxo bra taggad när jag såg filmen idag på jobb... Err hemma


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Så taggad på detta spel och så baam så gick hårddisken


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Skägg.
10 Chambers

Störde mig som fan att de tagit bort dodge jump.


signatur
Flakmonkey
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Störde mig som fan att de tagit bort dodge jump.

Jag skulle gärna ha med dodgejump men jag tror att de tappar mindre spelare genom att "bara" ha vanlig dodge än att ha med dodgejump. Många som gillar dodgejump kan tänka sig att spela utan med många av de som inte gillar dodgejump inte kan tänka sig att spela med det. Så man får ju ta det som tilltalar flest

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Störde mig som fan att de tagit bort dodge jump.

Jag skulle gärna ha med dodgejump men jag tror att de tappar mindre spelare genom att "bara" ha vanlig dodge än att ha med dodgejump. Många som gillar dodgejump kan tänka sig att spela utan med många av de som inte gillar dodgejump inte kan tänka sig att spela med det. Så man får ju ta det som tilltalar flest

Finns det folk som hatar dodgejump så mycket? Märkligt.


signatur
Flakmonkey
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Störde mig som fan att de tagit bort dodge jump.

Jag skulle gärna ha med dodgejump men jag tror att de tappar mindre spelare genom att "bara" ha vanlig dodge än att ha med dodgejump. Många som gillar dodgejump kan tänka sig att spela utan med många av de som inte gillar dodgejump inte kan tänka sig att spela med det. Så man får ju ta det som tilltalar flest

Finns det folk som hatar dodgejump så mycket? Märkligt.

Det mesta folk hatar i spelvärlden är märkligt Men det var en rätt underhållande tid där i övergången mellan UT99 och UT2k3, blev en rejäl spricka. Inget underligt, samma sak har ju skett varje gång det släppts ett nytt Quake, men jag tycker själv att det måste vara jobbigt att haka upp sig på varenda lite småsak som inte är precis som man själv vill ha det

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Störde mig som fan att de tagit bort dodge jump.

Va? Är inte dodge jump endast ett extra sätt att hamna mitt i en svärm raketer? Detta är ju en finfin buff.

1
Skriv svar