Spela trådlöst på PC med din Xbox-kontroll, redan i år

Robot
Spela trådlöst på PC med din Xbox-kontroll, redan i år

Äntligen, hör vi den kollektiva massan sucka.


Medlem
Spela trådlöst på PC med din Xbox-kontroll, redan i år

Gäller detta både gamla 360-kontroller samt nya ONE-kontrollern?

dmn
Medlem
Skrivet av GizZm086:

Gäller detta både gamla 360-kontroller samt nya ONE-kontrollern?

Den gamla har redan fungerande adapter sedan många år.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av GizZm086:

Gäller detta både gamla 360-kontroller samt nya ONE-kontrollern?

Den gamla har redan fungerande adapter sedan många år.

Ok tack, visste inte då jag inte har någon. Har tragglat med PS3 kontrollen till datorn och MotionJoy-programmet. Fungerar men hade varit så mycket enklare med en xbox kontroll känns det som. Då kvittar det vilken man köper.

Medlem
Skrivet av GizZm086:
Skrivet av dmn:
Skrivet av GizZm086:

Gäller detta både gamla 360-kontroller samt nya ONE-kontrollern?

Den gamla har redan fungerande adapter sedan många år.

Ok tack, visste inte då jag inte har någon. Har tragglat med PS3 kontrollen till datorn och MotionJoy-programmet. Fungerar men hade varit så mycket enklare med en xbox kontroll känns det som. Då kvittar det vilken man köper.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=170247

Ibland kan den vara svår att få tag på. Men nu verkar den finnas i lager iallafall.

Medlem

Var sugen på att köpa en Xbox 360 kontroller med sladd till min PC men det verkar inte funka till Windows 8 enligt Microsoft

Inaktiv

Är detta allt ni fick ut av MS:s presentation igår? Är ni världens lataste nyhetssida eller? Ett par exklusiva spel och mängder med info om Xbox och PC.

•Cross platform gaming is going to include cross-buy as well. Buy from one device, download and play on another device
•Developers will submit their apps and games into one store. This store includes Xbox One as well
•Pinball FX2 is coming to Windows 10 (free if already bought on Xbox One)
•DirectX 12 adds a 20% GPU boost to the Xbox One
•A Universal Development center will allow devs to develop games from one application
•Xbox will bring games to Hololens
•HoloLens APK should be available around the time of BUILD
•Implementing crossplay is "super simple and easy"
•ID@Xbox is now helping devs for Windows 10, including Phones
•Porting Shovel Knight to Xbox One and implementing cross play only took 1 day for the devs of the Yacht Club
•Game 4 from Behemoth is coming to Windows 10, as well as Swordy, This War of Mine, Wasteland 2, Cuphead, Shovel Knight
•Battletoads are coming to Shovel Knight
•A wireless adapter for Xbox One controllers to work with Windows 10 will be coming out later this year
•Gigantic from Motiga is a shooter, moba, rpg mash up coming later this year to Windows 10 and Xbox One
•Phil Spencer is teasing that most first party games will be available for both platforms

"All wireless Xbox gaming accessories will be designed for and supported on both Xbox One consoles and Windows 10 PCs moving forward."

Detta innebär alltså rattar och hela skiten.

"Speaking of which, Neowin reports, via unnamed sources, that Microsoft has plans to announce what they have labeled a "hardcore" game controller for E3 2015 in June. "

Gen
Medlem
Skrivet av RedZour:

Var sugen på att köpa en Xbox 360 kontroller med sladd till min PC men det verkar inte funka till Windows 8 enligt Microsoft

Funkar alldeles utmärkt här på Win 8.1 Kör tom två st men önskar ibland att jag hade trådlös adapter.

Medlem

Det JAG vill veta e om den gamla 360 dongeln kommer funka med XBone paddan, eller om man måste köpa en ny dongel.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

dmn
Medlem
Skrivet av RedZour:

Var sugen på att köpa en Xbox 360 kontroller med sladd till min PC men det verkar inte funka till Windows 8 enligt Microsoft

eh jo?
http://support.xbox.com/en-US/xbox-on-other-devices/windows/x...

ELF
Medlem

Äntligen, men efter att ha kladdat på en xBone kontroll så är jag osäker på om den är bättre än x360 kontrollen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Ps4 dosan fungerar redan trådlöst via blåtand. Eftersom programmen man använder för Ps4 säger åt datorn att den är en 360 dosa så fungerar den med allt precis lika bra som just en 360 dosa.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Ps4 dosan fungerar redan trådlöst via blåtand. Eftersom programmen man använder för Ps4 säger åt datorn att den är en 360 dosa så fungerar den med allt precis lika bra som just en 360 dosa.

Vilket program kör du med? Jag testade MotionJoy (och det fungerade iofs) men tycker att det var lite meckigt.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Använder redan Xbox kontroll trådlöst till PC. Kan ju vara bra att skriva att det gäller Xbox One kontrollen??

Medlem
Skrivet av ELF:

Äntligen, men efter att ha kladdat på en xBone kontroll så är jag osäker på om den är bättre än x360 kontrollen.

Jag var skeptisk i början, men tycker den är sjukt nice nu.

Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av PcKaffe:

Ps4 dosan fungerar redan trådlöst via blåtand. Eftersom programmen man använder för Ps4 säger åt datorn att den är en 360 dosa så fungerar den med allt precis lika bra som just en 360 dosa.

Vilket program kör du med? Jag testade MotionJoy (och det fungerade iofs) men tycker att det var lite meckigt.

DS4 Tool, installera, plugga in BT mottagaren och para ihop dosan, spela

http://www.extremetech.com/gaming/176263-how-to-use-a-dualsho...

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av PcKaffe:

Ps4 dosan fungerar redan trådlöst via blåtand. Eftersom programmen man använder för Ps4 säger åt datorn att den är en 360 dosa så fungerar den med allt precis lika bra som just en 360 dosa.

Vilket program kör du med? Jag testade MotionJoy (och det fungerade iofs) men tycker att det var lite meckigt.

DS4 Tool, installera, plugga in BT mottagaren och para ihop dosan, spela

http://www.extremetech.com/gaming/176263-how-to-use-a-dualsho...

Tack! Kör trådad 360-kontroll just nu, men föredrar PS-kontrollen.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

"•Phil Spencer is teasing that most first party games will be available for both platforms"

Wot?

För övrigt, angående nyheten om trådlöst spelande med Xbone kontroller känner jag snarare "Intresseklubben antecknar, hörs den kollektiva massa sucka".. när det är en av de MINST intressanta grejerna de snackade om.

Medlem
Skrivet av Dvärghästätaren:

Är detta allt ni fick ut av MS:s presentation igår? Är ni världens lataste nyhetssida eller? Ett par exklusiva spel och mängder med info om Xbox och PC.

Stycka upp det i flera nyheter så generera det mera klicks?

Inaktiv

Spelar redan trådlöst med min Dualshock 4 men grattis.

Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av PcKaffe:

Ps4 dosan fungerar redan trådlöst via blåtand. Eftersom programmen man använder för Ps4 säger åt datorn att den är en 360 dosa så fungerar den med allt precis lika bra som just en 360 dosa.

Vilket program kör du med? Jag testade MotionJoy (och det fungerade iofs) men tycker att det var lite meckigt.

MotionJoy suger. Använd InputMapper istället:
http://inputmapper.com/downloads/summary/2-input-mapper/2-inp...
Det är basicly plug and play efter att du installerat det. Lite mer mek om du ska ha igång blåtand, eftersom du måsta para ihop den med datorn, koden som fungerar är 0000 och du sätter dosan i sökläge genom att hålla inne home knappen och share knappen tills den blinkar till hastigt. Sedan är det bara att para ihop dem som vanligt i windows.

edit: såg att du blev tipsad om Ds4Tool, det är en äldre version av InputMapper.

Happy gaming!


signatur

// Bacon <3

Medlem

360 dosan är mycket skönare!

Medlem
Skrivet av Zymac:

Det JAG vill veta e om den gamla 360 dongeln kommer funka med XBone paddan, eller om man måste köpa en ny dongel.

De kör med olika frekvenser på sitt trådlösa så svaret är antagligen nej, du måste köpa en ny dongel.

En utav grejerna de förbättrade mellan 360 och xbox one var latensen och responstiden på de trådlösa handkontrollerna.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Zymac:

Det JAG vill veta e om den gamla 360 dongeln kommer funka med XBone paddan, eller om man måste köpa en ny dongel.

De kör med olika frekvenser på sitt trådlösa så svaret är antagligen nej, du måste köpa en ny dongel.

En utav grejerna de förbättrade mellan 360 och xbox one var latensen och responstiden på de trådlösa handkontrollerna.

BAH!, -aja inget att göra åt, det e ju inte så att min(a) 360 paddor är dåliga på nått sätt, jag var mest intresserad av rumbletriggers och eventuellt ett bättre styrkors.. Det e klart, det går ju alltid att köpa en XBOne padda o köra med sladd. sitter ju ändå vid datorskärmen liksom.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Kör med min ps3-kontroll och en blutooth-dongle samt motioninjoy. Funkar hur bra som helst! Onödigt att slösa massa pengar när man har en fungerande kontroll.

Medlem

"Äntligen, hör vi den kollektiva massan andas ut."**

Medlem

Kan göras enkelt med en dualshock 4 kontroll också.

http://www.digitaltrends.com/gaming/how-to-connect-a-ps4-cont...

Någon annan har dock tagit över utvecklingen över DS4Tool som behövs, men det ska finnas nyare versioner någonstans på vårt kära internet :).

Edit: Andra har redan nämnt detta i kommentarstråden.

Medlem

Skönt att man nästan aldrig spelar på pc är för lat för detta mm.

Medlem

nån som hört nåt om release?

1
Skriv svar