AoC går om WAR på Xfire (mest spelade spel)

Medlem
AoC går om WAR på Xfire (mest spelade spel)

Väldigt intressant tycker jag. Jag har hållit koll en del på xfire.com för att se hur populäriteten hos spel ändras. Age of Conan låg som bäst 4e plats av spelade spel just när det kom ut, men skönk så långt att det gick ner till en 65e plats när det gick som sämst för spelet. Men Age of Conan har sakta jobbat sig uppåt och t.o.m. gått om Warhammer Online, som sedan det kom ut, legat före Age of Conan med ganska stor marginal. Warhammer online har också legat som bäst på en 4e plats.

Age of Conan på Xfire: http://www.xfire.com/games/aoc/Age_of_Conan_Hyborian_Adventur...
Warhammer Online på Xfire:
http://www.xfire.com/games/who/Warhammer_Online_Age_of_Reckon...

Här nedan följer en lista över hur populära de största mmorpg -spelen är enligt spelade timmar på Xfire.

1. World of Warcfraft
8. Guild Wars
13. Eve Online
23. The Lord of the Rings Online
27. Runes of Magic
29. Age of Conan
31. Warhammer Online

Källa: xfire.com (obs! du lär klicka in på varje spel för att få den uppdaterade versionen)

*För er som inte vet hur Xfire funkar, så är det ett program man laddar ner som räknar den tiden du spelar ett visst spel och lägger sedan ihop den statistiken med andra som gjort samma sak. Sedan sammanställs resultatet på xfire.com.*

En seger för oss Age of Conan spelare måste jag säga

Medlem

Fast det är inte mycket som skiljer dem åt i rank och war går också uppåt

Inaktiv

Mycket beror nog på att alla gamla AoC-lirare fick spela två veckor gratis , medan WAR-spelare bara fick 10 dagar. Misstänker också att det var fler som köpte AoC när det släpptes än som köpte WAR.

Xfire är knappast rätt instrument att mäta spelens popularitet. Hur många gamers kör egentligen Xfire varje gång man lirar ett spel? 1 av 10?


signatur

War never changes.

Medlem

AoC börjar ju att gå om WAR då det gäller PVP. I nästa patch så ska de lägga in torn i borderkingdoms som guilder kan slåss om sen så har jag hört att balanseringen har blivit sämre på WAR pga av de 2 nya klasserna.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av zaphiren:

Xfire är knappast rätt instrument att mäta spelens popularitet. Hur många gamers kör egentligen Xfire varje gång man lirar ett spel? 1 av 10?

Mycket riktigt, tror också på att det inte är så bra att mäta då det är mycket olika. Har alltid gillat Xfire och använt det mycket förr men nu känns det inte som jag har ork för att bli "online" igen, men visst är det ett av det bästa community programmen jag vet om! Så underskattat är det enligt mig. Kul att GW ligger så bra till ändå.

Om att AoC kom upp beror ju på som zaphiren sa, 2 veckor speltid och en grym patch som väckte mycket liv. Så snart kommer spelet troligtvis gå ner i plats igen, men inte säkert. Man vet aldrig.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Vad jag vet så har war också 2 veckors speltid för gammla konton, men som sagt Xfire är inget att hurra över, det är fler som inte använder xfire än dom som gör det. Jag använder inte xfire.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

AoC börjar ju att gå om WAR då det gäller PVP. I nästa patch så ska de lägga in torn i borderkingdoms som guilder kan slåss om sen så har jag hört att balanseringen har blivit sämre på WAR pga av de 2 nya klasserna.

AoC kommer aldrig gå om warhammer i pvp, iallafall inte i storleken på striderna

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:
Skrivet av Hardboiled15:

AoC börjar ju att gå om WAR då det gäller PVP. I nästa patch så ska de lägga in torn i borderkingdoms som guilder kan slåss om sen så har jag hört att balanseringen har blivit sämre på WAR pga av de 2 nya klasserna.

AoC kommer aldrig gå om warhammer i pvp, iallafall inte i storleken på striderna

Precis det är stora strider i WAR som laggar anus för de flesta. Deras grafikmotor är ful och värdelöss jag får bättre fps i AoC på high inställningar än vad jag får på WAR på high.

Ett stort problem de har är att spell effekterna får striderna att lagga och deras motor klarar helt enkelt inte jobbet. Kul med ett online spel där spelet är riktigt kul ända fram till endgame då man inser hur värdelöst spelet är.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Fast jag tror aoc skulle också lagga vid stora strider också, det gjorde det iallafall då min guild skulle ta ett annat guildkeep fast det var ett tag sen och då var det inte många personer med. Det laggade då för de flesta i guilden

Medlem

LOTRO ligger före båda!?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Det borde den också göra, med tanke på att LotRO ökat spelare sedan expansion, och inte som War/AoC förlorat. Hoppas dock att trenden snart ändrar sig i War, trivs fint där just nu.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

WAR verkar ha fått tillbaka lite folk, den och Carroburg (DE) var high/high igår, att AoC ligger före är väl inte så konstigt då det har varit på marknaden betydligt längre än WAR.

Kan ju bara tillägga att den där tjänsten är missvisande, det beror helt på hur många som har tjänsten installerad.. WoW och allt annat borde ha betydligt fler spelade timmar.....

Ännu lustigare är att WAR nu har gått förbi AoC. 8)


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

1
Skriv svar