Se senaste Rollercoaster Tycoon World-trailern och spy!

Robot
Medlem
Se senaste Rollercoaster Tycoon World-trailern och spy!

Äntligen!

Medlem

Grafiken är urusel.

Medlem

varför klagar folk på grafiken? Det är ett Rollercoster Tycoon om dom har gjort high end grafik hade det inte varit samma känsla och jag antar det är det som dom satsade på att behålla.

Medlem
Skrivet av Corewin:

varför klagar folk på grafiken? Det är ett Rollercoster Tycoon om dom har gjort high end grafik hade det inte varit samma känsla och jag antar det är det som dom satsade på att behålla.

Fast grafiken är verkligen urusel och inte i fas med 2015. Om de velat ha samma känsla hade de haft kvar grafiken från tvåan som fortfarande är bäst i serien. Går gott och väl att cell-shadea riktigt snygg grafik. Det där ser ju att vara gjort för att spelas på telefonen....

Exakt likadan grafik som RC3 vilket släpptes för 11! år sedan.

https://www.youtube.com/watch?v=obgOWanPk70


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

Det här skriker verkligen efter VR stöd.

Medlem

Äger samtliga RCT spel men det här ser verkligen inte ut som en värdig uppföljare. Är betydligt mer sugen på spelet nedan och det är inte ens ett management spel

Medlem

Ja grafiken var verkligen brutalt undermålig. Ser ingen anledning till det överhuvudtaget då det finns X antal grymma spelmotorer som är gratis (Unity, Unreal ... ).


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Corewin:

varför klagar folk på grafiken? Det är ett Rollercoster Tycoon om dom har gjort high end grafik hade det inte varit samma känsla och jag antar det är det som dom satsade på att behålla.

Därför.


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem
Skrivet av ManchildKart:
Skrivet av Corewin:

varför klagar folk på grafiken? Det är ett Rollercoster Tycoon om dom har gjort high end grafik hade det inte varit samma känsla och jag antar det är det som dom satsade på att behålla.

http://i.imgur.com/jF6hDvt.jpg

http://i.imgur.com/r1xIm2H.png

Därför.

Ser ut som att man har använt samma motor.


signatur

Have a good time!

Medlem

500 tumme upp och 2000 tumme ner på det youtube-klippet. Folk verkar inte speciellt imponerade.

Medlem

Fulaste jag sett på länge o då har jag ändå tittat mig själv i spegeln idag..

Medlem
Skrivet av Corewin:

varför klagar folk på grafiken? Det är ett Rollercoster Tycoon om dom har gjort high end grafik hade det inte varit samma känsla och jag antar det är det som dom satsade på att behålla.

Det behöver inte vara fotorealistiskt för att se fint ut, själva stilen är tråkig och steril.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

är det nån som har testat spelet förutom "grafiken är urusel" är det värt o spela? köpa?

Medlem

Vet inte om de har utalat sig om det bara är till PC men min första tanke var att grafiken är gjort för att funka på mobila plattformar.

Medlem
Skrivet av Hittebarn:
Skrivet av Corewin:

varför klagar folk på grafiken? Det är ett Rollercoster Tycoon om dom har gjort high end grafik hade det inte varit samma känsla och jag antar det är det som dom satsade på att behålla.

Fast grafiken är verkligen urusel och inte i fas med 2015. Om de velat ha samma känsla hade de haft kvar grafiken från tvåan som fortfarande är bäst i serien. Går gott och väl att cell-shadea riktigt snygg grafik. Det där ser ju att vara gjort för att spelas på telefonen....

Exakt likadan grafik som RC3 vilket släpptes för 11! år sedan.

https://www.youtube.com/watch?v=obgOWanPk70

Jämför The Sims 2,3,4 Ingen enorm skillnad där heller..
Gillar grafiken i nya RCT alla spel behöver inte ha DX12.1 och springa på 4 GTX Titan X

Jyu
Medlem
Skrivet av Corewin:

varför klagar folk på grafiken? Det är ett Rollercoster Tycoon om dom har gjort high end grafik hade det inte varit samma känsla och jag antar det är det som dom satsade på att behålla.

Det är en skillnad på dålig och charmig grafik. I detta fallet håller jag med föregående, att grafiken ser runt utsagt dålig och tråkig ut.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Hittebarn:
Skrivet av Corewin:

varför klagar folk på grafiken? Det är ett Rollercoster Tycoon om dom har gjort high end grafik hade det inte varit samma känsla och jag antar det är det som dom satsade på att behålla.

Fast grafiken är verkligen urusel och inte i fas med 2015. Om de velat ha samma känsla hade de haft kvar grafiken från tvåan som fortfarande är bäst i serien. Går gott och väl att cell-shadea riktigt snygg grafik. Det där ser ju att vara gjort för att spelas på telefonen....

Exakt likadan grafik som RC3 vilket släpptes för 11! år sedan.

https://www.youtube.com/watch?v=obgOWanPk70

Jämför The Sims 2,3,4 Ingen enorm skillnad där heller..
Gillar grafiken i nya RCT alla spel behöver inte ha DX12.1 och springa på 4 GTX Titan X

Du verkar missa begreppet estetik fullständigt. The Sims har en genomarbetad och väl fungerande totalestetik, där allt hänger samma från UI, typsnitt och vidare ned i detaljerna.

Bland de vackraste spel jag vet är Team Fortress 2, och det är knappast ett spel som är krävande. Det är heller inte nytt för fem öre, men hittar man en stil som fungerar så håller den.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Corewin:

varför klagar folk på grafiken? Det är ett Rollercoster Tycoon om dom har gjort high end grafik hade det inte varit samma känsla och jag antar det är det som dom satsade på att behålla.

Då kan vi ju alla lika gärna sitta på dem äldre spelen som har känslan. För vi har ännu inte sett några ny banbrytande funktioner heller. Detta ser ju ut som RCT3 och det är över 10 år gammalt samt att du kan få det för under 20 dollar.

Det här är ingen "satsning" på icke-realistisk grafik i Minecraft-stil. Det här är bara lågupplöst, obefintlig ljussättning och fult.

Hoppas dem fixat till det nu i alla fall.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Det alla måste förstå är ju att vi inte vet något om gameplay än. Rollercoster Tychoon har aldrig varit med i grafikutvecklingen och haft det senaste och då vi vet lite om gameplay så vem vet grafiken kanske passar in.

Dessutom fick vi reda på att det var tidiga foton i utvecklingen så problem solved I guess.

1
Skriv svar