Aldrig mera Tim Schafer

Medlem
Aldrig mera Tim Schafer

Efter jag såg vad Tim Schafer hade att säga om #notyourshield på GDC igår, har jag kommit fram till att jag kommer nog aldrig mera köpa något spel av Tim Schafer. Ja, jag är en del av #gamergate och jag förväntar mig att bli behandlad som skit av folk som Tim Schafer, Anita Sarkessien, Randi Harper, eller några av de andra på den andra sidan som har kallat mig för saker som: Värre än ISIS, våldtäktsman, mördare, terrorist, och annat hemskheter. Men att säga att alla de som är in #notyourshield är sockpuppets? Då går man över en linje tycker jag.
Det lilla respekt jag hade för Tim Schafer är borta nu. jag har sett hur han inte kan hantera sina budget för sina spel ( Hur många kickstarters har han nu gjort för broken ages? 2-3 och halva spelet är inte ens ute! Han fick över 3 miljoner dollar på första kickstartern och han pissade bort allt!) och är väldigt oprofessionell
(exempel: http://www.eurogamer.net/articles/2010-09-27-bobby-kotick-sla...
http://www.destructoid.com/bobby-kotick-destroys-schafer-for-... och ja, jag ogilla att säga Bobby Kotick hade rätt).
Hur mycket goodwills kan denna kille ha kvar? Ja, han har gjort bra spel som Grim Fandango och annat, men det borde inte funkera som en sköld för att han ska gå runt och pissa på potential kunder som han gjorde här. Ni kanske inte kommer hålla med mig och kanske kommer fortsätta att köpa hans spel, men jag vet att jag kommer inte göra det.

#blogg


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Aldrig mera Tim Schafer

Vid det här laget är gamergate-debaklet så otroligt infekterat på båda sidorna att det är lika bra att glömma alltihop. Båda sidorna har sina respektive vettiga poänger angående speljournalistisk integritet och kvinnosyn, men den skrikande minoriteten har förstört debattklimatet totalt. Så fort du identifierar dig med ena eller andra parten kommer du att åka på en verbal holmgång.

Bara att glömma och gå vidare, tycker jag.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Testpilot

Även om jag e besviken på shafer för att broken age tar mycket tid så är jag inte lika sur som du är.

Gamersgate , den debatten tar jag inte ens i med tång , fy tusan.

Medlem

Bra reklam för företaget där Schafer...

#GamerGate har infekterats rejält, men i grunden håller jag med till 100%. Schaefer visare här att han inte bara är en ekonomisk idiot, det finns andra sidor också!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

emj
Medlem

Jag köpte Broken Age tycker jag fick bra bang for the buck, snyggt och gulligt. Förstår verkligen inte varför folk har problem med det, jag backade inte spelet eftersom jag tyckte $400k lät för lite.

Att inte orka lyssna på GG människor är jag inte ensam om, din första video är ett utmärkt exempel på något jag inte orkar lyssna på. Tror den handlar om emotionell investering, och språk som jag aldrig skulle tänka mig att använda publikt.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Vid det här laget är gamergate-debaklet så otroligt infekterat på båda sidorna att det är lika bra att glömma alltihop. Båda sidorna har sina respektive vettiga poänger angående speljournalistisk integritet och kvinnosyn, men den skrikande minoriteten har förstört debattklimatet totalt. Så fort du identifierar dig med ena eller andra parten kommer du att åka på en verbal holmgång.

Bara att glömma och gå vidare, tycker jag.

Hade alla tänkt som du hade inget dåligt någonsin förändrats. Korruptionen inom speljournalistiken är så allomfattande att det kommer ta ett bra tag att få igenom en riktig förändring. Några av de saker vi lyckats med hittills är följande:

- The Escapist införde en klar och tydlig etikpolicy. T.ex. får inte journalister ta emot gåvor från utvecklare, och om de känner varandra sen tidigare så skall det klart och tydligt redovisas.
- Gawker uppdaterar sin policy (i tysthet)
- IGN uppdaterar sin policy.
- Kotaku ändrade sin policy.
- Samlat in över $23 000 till The Fine Young Capitalists, en välgörenhetsorganisation som hjälper kvinnor utan tekniska kunskaper att göra spel av sin idéer.
- Samlat in totalt $110 636 till välgörande ändamål.
- Avslöjandet av mailinglistan GameJournoPros, där journalister och redaktörer med mycket makt inom industrin (Ben Kuchera) pressade andra journalister till att följa samma linje.
- Intel drar tillbaka anonser från Gamasutra.
- Michigan Economic Development Corporation drar tillbaka annonser från Gamasutra.
- Anti-mobbningsorganisationer tar avstånd från Gawker.
- BMW, Dyson, Adobe, Olympus, Scrivener, Colgate och Mercedes drar tillbaka annonser från Gawker.
- Fler och fler spelutvecklare ställer sig bakom Gamergate.
- Fått GameRanx att förlora ca. 70% av sin ad revenue, då de bröt mot Google regler och tvingades ta bort sin AdSense-banner.
- Kim Crawley fick sparken från InfoSec Institute efter att ha publicerat artiklar som innehöll falsk information (inte så bra när man arbetar för ett företag som jobbar med datasäkerhet).
- Det viktigaste av allt: folk pratar om korruption nu!

Mer info finns här: http://press.gamergate.me/dossier/ och jag har säkert missat massor, då jag inte var särskilt engagerad i december och januari.

För en utomstående kanske det ser ut som att inget hänt, men det kunde inte vara mer fel.

Medlem

Jag glömde säga att The Escapist sparkat två skribenter som var tydligt anti-GG och istället anställt två drivande personer inom GG. Så The Escapist har verkligen gjort en helomvändning, från att inte vara säkra på om de skulle tillåta GG-diskussioner överhuvudtaget.

Medlem
Skrivet av LVX156:

Jag glömde säga att The Escapist sparkat två skribenter som var tydligt anti-GG och istället anställt två drivande personer inom GG. Så The Escapist har verkligen gjort en helomvändning, från att inte vara säkra på om de skulle tillåta GG-diskussioner överhuvudtaget.

Det är inte klart över att de fick sparken över GG. Greg Tito var inte så värst anti-GG ( han lät Gamergate tråden vara kvar där trots allt), men jag är ganska säker att Bob "moviebob" Chipman fick sparken på grund av det.
Vilken chef skulle vilja ha en anställd som säger saker som det här om folk:

Ja. Han sa saker som det där. Och när han inte slutade att säga skit som det, ran droppen över bägaren.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av emj:

Jag köpte Broken Age tycker jag fick bra bang for the buck, snyggt och gulligt. Förstår verkligen inte varför folk har problem med det, jag backade inte spelet eftersom jag tyckte $400k lät för lite.

Att inte orka lyssna på GG människor är jag inte ensam om, din första video är ett utmärkt exempel på något jag inte orkar lyssna på. Tror den handlar om emotionell investering, och språk som jag aldrig skulle tänka mig att använda publikt.

Skillnaden var att de bad om 400k och fick närmare 2,8miljoner mer och ändå blev det problem.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av emj:

Jag köpte Broken Age tycker jag fick bra bang for the buck, snyggt och gulligt. Förstår verkligen inte varför folk har problem med det, jag backade inte spelet eftersom jag tyckte $400k lät för lite.

Att inte orka lyssna på GG människor är jag inte ensam om, din första video är ett utmärkt exempel på något jag inte orkar lyssna på. Tror den handlar om emotionell investering, och språk som jag aldrig skulle tänka mig att använda publikt.

Skillnaden var att de bad om 400k och fick närmare 2,8miljoner mer och ändå blev det problem.

Det var 3,3 miljoner de fick.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MacNille:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av emj:

Jag köpte Broken Age tycker jag fick bra bang for the buck, snyggt och gulligt. Förstår verkligen inte varför folk har problem med det, jag backade inte spelet eftersom jag tyckte $400k lät för lite.

Att inte orka lyssna på GG människor är jag inte ensam om, din första video är ett utmärkt exempel på något jag inte orkar lyssna på. Tror den handlar om emotionell investering, och språk som jag aldrig skulle tänka mig att använda publikt.

Skillnaden var att de bad om 400k och fick närmare 2,8miljoner mer och ändå blev det problem.

Det var 3,3 miljoner de fick.

Ok så jag missade på 100k.. det var bara ett ca som jag tog

emj
Medlem
Skrivet av emj:
Skrivet av Winzi:

Jag köpte Broken Age tycker jag fick bra bang for the buck, snyggt och gulligt. Förstår verkligen inte varför folk har problem med det, jag backade inte spelet eftersom jag tyckte $400k lät för lite.

Skillnaden var att de bad om 400k och fick närmare 2,8miljoner mer och ändå blev det problem.

Ja, men jag fick ett ok spel för det jag betalade vilket var nästan dubbelt så mycket som de flesta som kickstartade projektet betalade. Så jag förstår inte problemet är kraven på ett spel som e.g. Minecraft helt plötsligt större bara för att det säljer för en miljard dollar till?

Jag tror att den emotionella investeringen i Kickstarter projekten var det som gjorde allt svårt.

Medlem
Skrivet av emj:
Skrivet av emj:
Skrivet av Winzi:

Jag köpte Broken Age tycker jag fick bra bang for the buck, snyggt och gulligt. Förstår verkligen inte varför folk har problem med det, jag backade inte spelet eftersom jag tyckte $400k lät för lite.

Skillnaden var att de bad om 400k och fick närmare 2,8miljoner mer och ändå blev det problem.

Ja, men jag fick ett ok spel för det jag betalade vilket var nästan dubbelt så mycket som de flesta som kickstartade projektet betalade. Så jag förstår inte problemet är kraven på ett spel som e.g. Minecraft helt plötsligt större bara för att det säljer för en miljard dollar till?

Jag tror att den emotionella investeringen i Kickstarter projekten var det som gjorde allt svårt.

Du verkar inte vara så snabbtänkt. Säg att du skall ha fest hemma, och du beställer mat från ett cateringföretag. Du ringer upp ett företag, får en beskrivning över vad de kan ge dig för 4 000 kr. Du säger att du har 33 000 att bränna, och att de skall ge dig mat för det.

När de väl dyker upp hos dig på fredag kväll så har de med sig hälften av det de lovade att du skulle få för 4 000 kr, och den enda förklaring är "pengarna räckte inte till mer."

Skulle dy tycka att det var okej att betala 33 000 kr för hälften så mycket som du blev lovad för 4 000?

Medlem

På tal om GamerGate, här är en bra artikel: http://thebigsmoke.com.au/2015/03/05/gamergate-will-longer-gu...

In the words of GamerGate advocate @shoe0nhead: “What sounds more believable: 10,000+ men and women being misogynist terrorists, or the media lying about the media being corrupt?”

Inaktiv

Jag är för Gamergate. Jag är det av den enkla anledningen att tack vare speljournalistiken och den giftiga vinklingen dom har haft på gamers dom senaste 7 månaderna, dessa ständiga attacker på en massa som ska vara deras läsare, handen som föder dom. Tack vare människor som dessa höll jag på att ge upp mitt absoluta favorit intresse som jag haft i 30 år.

Jag kallats massor men när jag blir kallad sexist, mördare, våldtäcktsman, ja även den mest härdade av människor får nog till slut. Det var tack vare personer på KotakuInAction som fick mig att stanna kvar inom spelvärlden. Dom hjälpte mig med civiliserade diskustioner att se på det hela med nya klara ögon, få tillbaka min passion för spel. Då bestämde jag mig för att ställa mig på Gamergates sida. Aldrig mer tänker jag låta några människor som inte tänker sig för vad dom skriver eller inte ens verkar bry sig om att dom har ett ansvar med vad dom skriver, inte har någon kärlek för spel, inte har med spel att göra överhuvudtaget påverka mig såhär igen.

När man ser ABC News inlägg eller Law and Order avsnittet som är en direkt orsak av speljournalistik som inte bör existera, när Tim Schafer ställer sig på GDC och drar ett skämt som är ett finger åt alla i spelvärlden, då är det något som är fel.

En del personer skriver att dom tänker glömma och gå vidare, absolut det är er fulla rätt men jag tänker kämpa för det jag tror på, att bara glömma något och låtsas som inget är inte lösningen, dålig speljournalistik bör bekämpas med alla medel som all dålig journalistik bör bekämpas.

Som LVX156 skrev, det har hänt en hel del tack vara Gamergate. Personer som inte känner till vad som sker bör läsa på, kunskap är makt trots allt.

Medlem

Välskrivet Johnny, håller med dig till fullo!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

emj
Medlem
Skrivet av Johnny:

Jag är för Gamergate. Jag är det av den enkla anledningen att tack vare speljournalistiken och den giftiga vinklingen dom har haft på gamers dom senaste 7 månaderna

Eeh.. Intressant att du tar åt dig. Det finns så många giftiga människor inom gamer gate att det är läskigt att ni orkar engagera er i det (nästan alla länkar här lider av sådant). Jag vet inte kanske är det chattkulturen som den jag kommer ihåg från CS som kommer upp till ytan, där man tror att man kan säga vad som helst bara för att man är på internet.

I det här fallet med Tim kan jag behöva lite hjälp att känna empati för er, men jag förstår verkligen inte problemet.

Skrivet av LVX156:

Du verkar inte vara så snabbtänkt. Säg att du skall ha fest hemma [....]

Varför i alla världen slänger du ur dig personliga förolämpningar bara för att du inte håller med? Din liknelse som följer är inte en liknelse. Vill påminna om att du kan få mycket innehåll för lite pengar, men mängden innehåll ökar inte linjärt med insatsen.

Jag har köpt spelet, tycker det var väl spenderade pengar. Jag är ledsen att det var en besvikelse för dig, men om du nu köpte grisen i säcken så får du väl stå ut med att den inte var av guld ändå, men det blir en bra julskinka vilket du betalade för.

Inaktiv
Citat:

Eeh.. Intressant att du tar åt dig. Det finns så många giftiga människor inom gamer gate att det är läskigt att ni orkar engagera er i det (nästan alla länkar här lider av sådant). Jag vet inte kanske är det chattkulturen som den jag kommer ihåg från CS som kommer upp till ytan, där man tror att man kan säga vad som helst bara för att man är på internet.

I det här fallet med Tim kan jag behöva lite hjälp att känna empati för er, men jag förstår verkligen inte problemet.

Varför skulle jag inte ta åt mig? Tycker det är mer läskigt med människor som inte engagerar sig alls, dålig speljournalistik är ett problem idag som jag är glad att det görs något åt. När du skriver att det finns giftiga människor inom Gamergate så verkar du glömma eller helt enkelt inte vet att det är en väldigt liten del. Dom som uppför sig så ser inte vi som som verksamma inom Gamergate eller som människor vi vill ha att göra med. Det här är människor som förmodligen skulle vara tveksamma individer oavsett vad dom skulle ha för intresse, spel, film, böcker, musik, oavsett vad så har alla sorter av community människor som dessa och dom är vanligen i minoritet, väldigt sällan i majoritet. Det finns skitstövlar överallt och tyvärr så är det dom som hörs mest och högst till en början, så är inte fallet längre. Läs gärna på, det finns en annan sida av myntet än att många inom Gamergate är vedervärdiga människor.

Vet inte hur allvarligt jag kan ta ditt CS exempel, alla vet att det är en rätt giftig miljö att vara i, precis som LOL och DOTA 2, många multiplayer spel är sådana. Om det är denna anledning som gör att du anser att Gamergate är är fullt av människor som beter sig illa så tycker jag att det är synd om så är fallet. Det finns många kräk över nätet men det finns många bra personer också. Precis som med spel så hittar man man vänner att spela med om man inte vill spela med personer man inte kommer överens med, detsamma gäller personer man diskuterar med, man letar efter personer man kan diskutera med, inte nödvändigtvis komma överens med men att man visar varandra respekt oavsett vad. Det är just det många inom speljournalistik har problem med, att inte kunna respektera andra att skriva vad man vill utan att kolla fakta först, så ja jag tar åt mig, det som är intressant för mig är hur folk inte kan ta åt sig utan tycker det är helt ok att måla upp gamers som något vidrigt. Det är intressant.

När det gäller Tim Schafer så har vi här en person som verkligen behöver ta sig en titt på sig själv. Han är med och medverkar i 25 Invisible Benefits of Gaming While Male som är något av det mest patetiska jag sett och som verkligen sätter offerkoftan på kvinnor helt i onödan. Hans andra del av Broken Age är mer än ett år försenat samt att företaget Double Fine verkar tycka om att ställa till det för sig, Spacebase DF-9 är ett starkt bevis på detta. Sedan har vi GDC där han inför en hel spelvärld står och spottar dom i ansiktet. Problemet som du inte verkar vilja se är att han inte respekterar sina kunder, han hånar dom och sviker sina löften, det har inget att göra med om hans spel är bra eller inte, hur han är som person samt hans brist av respekt för dom som en gång i tiden har stöttat honom är det som är problemet. Men gillar du spelet så är det bra för dig, hoppas du tycker väntan är värd det, själv tänker jag aldrig ställa mig bakom en man som honom igen.

Det jag slutändan kan säga till dig att du ska vara glad att det finns människor som vill engagera sig i detta, att inte göra något löser inga problem.

Medlem
Skrivet av emj:
Skrivet av Johnny:

Jag är för Gamergate. Jag är det av den enkla anledningen att tack vare speljournalistiken och den giftiga vinklingen dom har haft på gamers dom senaste 7 månaderna

Eeh.. Intressant att du tar åt dig. Det finns så många giftiga människor inom gamer gate att det är läskigt att ni orkar engagera er i det (nästan alla länkar här lider av sådant). Jag vet inte kanske är det chattkulturen som den jag kommer ihåg från CS som kommer upp till ytan, där man tror att man kan säga vad som helst bara för att man är på internet.

I det här fallet med Tim kan jag behöva lite hjälp att känna empati för er, men jag förstår verkligen inte problemet.

Skrivet av LVX156:

Du verkar inte vara så snabbtänkt. Säg att du skall ha fest hemma [....]

Varför i alla världen slänger du ur dig personliga förolämpningar bara för att du inte håller med? Din liknelse som följer är inte en liknelse. Vill påminna om att du kan få mycket innehåll för lite pengar, men mängden innehåll ökar inte linjärt med insatsen.

Jag har köpt spelet, tycker det var väl spenderade pengar. Jag är ledsen att det var en besvikelse för dig, men om du nu köpte grisen i säcken så får du väl stå ut med att den inte var av guld ändå, men det blir en bra julskinka vilket du betalade för.

Hans liknelse är precis vad som hänt.
Det vill ha 400k för spelet, utöver det så blev det mer och mer "delmål" ju mer de fick.
Det hela slutade med 3,3miljoner och ett spel som inte var det som backarna hade blivit lovade.

D.v.s, att de gav 33k för att få mat värt 4k.

emj
Medlem
Skrivet av Winzi:

Hans liknelse är precis vad som hänt.
Det vill ha 400k för spelet, utöver det så blev det mer och mer "delmål" ju mer de fick.
Det hela slutade med 3,3miljoner och ett spel som inte var det som backarna hade blivit lovade.

D.v.s, att de gav 33k för att få mat värt 4k.

Det finns flera problem,

300k och 3M är väldigt olika mängder penger, för att spinna vidare på ert catering koncept så kommer man inte ta samma catering firma för 3k som 30k.

"De" betalde $15 var, inte 3M tillsamans. Det går inte att räkna in alla inkomster och hävda att du har någon rätt till något annat bara för att tusentals andra också har betalt.

Jag är nöjd med det jag fick för pengarna ($30). Jag räknar mer att stora massan borde vara nöjda. Du kanske också räknar med att de flesta tycker om du. Där har vi ett problem, något som vi aldrig kommer få svar på. Allt detta snack om hur dålig Molyneux är meningslöst och är bara en negativ virvel på internet (hmm vänta nej det var inte Molyneux vi talade om, var det Notch?),

Därför tycker jag inte man ska sprida för mycket skit bara för att man är lite missnöjd.

Medlem
Skrivet av emj:
Skrivet av Winzi:

Hans liknelse är precis vad som hänt.
Det vill ha 400k för spelet, utöver det så blev det mer och mer "delmål" ju mer de fick.
Det hela slutade med 3,3miljoner och ett spel som inte var det som backarna hade blivit lovade.

D.v.s, att de gav 33k för att få mat värt 4k.

Det finns flera problem,

300k och 3M är väldigt olika mängder penger, för att spinna vidare på ert catering koncept så kommer man inte ta samma catering firma för 3k som 30k.

"De" betalde $15 var, inte 3M tillsamans. Det går inte att räkna in alla inkomster och hävda att du har någon rätt till något annat bara för att tusentals andra också har betalt.

Jag är nöjd med det jag fick för pengarna ($30). Jag räknar mer att stora massan borde vara nöjda. Du kanske också räknar med att de flesta tycker om du. Där har vi ett problem, något som vi aldrig kommer få svar på. Allt detta snack om hur dålig Molyneux är meningslöst och är bara en negativ virvel på internet (hmm vänta nej det var inte Molyneux vi talade om, var det Notch?),

Därför tycker jag inte man ska sprida för mycket skit bara för att man är lite missnöjd.

Fast nu var det ju Schafer.
Detta är dock crowdfunding och då är det alla som "betalat" tillsammans. Precis som om det är en grupp om beställer mat. ( Och varför skulle en cateringfirma inte kunna ha menyer för olika prisklasser?, det finns det gått om som har)

Det är dock total kostnaden för spelet jämt emot vad som var utlovat jämt emot vad som faktiskt blev.
Du tyckte att det var ett bra spel för $30 vilket bara är positivt, men det var fortfarande inte allt som spelet skulle varit, det är det som folk hänget upp sig på.
Jag spelar inte spelet, har inte backat det heller, jag bara talar om vad och varför som dem flest känner som dem gör efter vad resultatet av spelet blev.

emj
Medlem
Skrivet av Winzi:

Fast nu var det ju Schafer.
Detta är dock crowdfunding och då är det alla som "betalat" tillsammans. Precis som om det är en grupp om beställer mat. ( Och varför skulle en cateringfirma inte kunna ha menyer för olika prisklasser?, det finns det gått om som har)

Det är dock total kostnaden för spelet jämt emot vad som var utlovat jämt emot vad som faktiskt blev.
Du tyckte att det var ett bra spel för $30 vilket bara är positivt, men det var fortfarande inte allt som spelet skulle varit, det är det som folk hänget upp sig på.
Jag spelar inte spelet, har inte backat det heller, jag bara talar om vad och varför som dem flest känner som dem gör efter vad resultatet av spelet blev.

Du kan aldrig bestämma vad andra ska göra, speciellt inte om du köper ett spel. Visst man kan gå ihop i en grupp och låtsas att man representerar alla andra, men för det mesta så är det bara den högljudda minoriteten. De flesta andra är nöjda. Jag vill egentligen inte säga att det är fel att ställa krav, men att göra en sådan där "loosers reel" över allt dåligt Notch/Peter M/Tim/Phil Fish/EA har gjort gynnar ingen, eftersom de alla har gjort så mycket bra för oss gamers.

Vi får se hur det går med Double Fine, ska bli intressant (tycker jag alltså).

emj
Medlem
Skrivet av Johnny:

visar varandra respekt oavsett vad.

Det finns mycket jag vill kommentera i ditt inlägg, men har svårt att svara på ett vettigt sätt. Det är bra att säga ifrån men man måste även kunna fortsätta respektera någon, absolut. Nästan alla GG grejer jag har läst handlar om långa listor om hur dålig en viss person är, det är tröttsamt och väldigt meningslöst, och jag har inte sett någon som helst respekt i dessa listor.

Min stora fråga är egentligen bara om du behandlar Tim, Anita, Zoe, Notch och alla de andra som skapar bra innehåll med respekt?

Medlem
Skrivet av emj:
Skrivet av Johnny:

visar varandra respekt oavsett vad.

Det finns mycket jag vill kommentera i ditt inlägg, men har svårt att svara på ett vettigt sätt. Det är bra att säga ifrån men man måste även kunna fortsätta respektera någon, absolut. Nästan alla GG grejer jag har läst handlar om långa listor om hur dålig en viss person är, det är tröttsamt och väldigt meningslöst, och jag har inte sett någon som helst respekt i dessa listor.

Min stora fråga är egentligen bara om du behandlar Tim, Anita, Zoe, Notch och alla de andra som skapar bra innehåll med respekt?

Kontra fråga då, vad har de gjort för att förtjäna respekt?
Tim har gjort väldigt mycket bra spel och så, men det här var en blunder.
Vet inte varför du överhuvudtaget nämner Anita i detta, hon har inte precis gjort något bra, snarare tvärt om i majoriteten av fallen. Hon har förvisso tagit upp en del viktiga frågor, men hon gick på tok för långt med hennes videos där hon dessutom tog andra personers video delar, vred och vände på informationen så den skulle passa henne och rent av snackade om saker som var helt fel, och allt detta var betalt via crowdfunding (långt långt mer än vad som användes).

Så vem förtjänar respekten? Och man blir behandlad som man behandlar andra.

Medlem
Skrivet av emj:

Det finns så många giftiga människor inom gamer gate att det är läskigt att ni orkar engagera er i det (nästan alla länkar här lider av sådant). Jag vet inte kanske är det chattkulturen som den jag kommer ihåg från CS som kommer upp till ytan, där man tror att man kan säga vad som helst bara för att man är på internet.

Vilka då? Kan du ge några exempel? Jag var med från första början, och jag har inte sett något av det du beskriver. Däremot har personer från den andra sidan, framstående personer som t.ex. Zoe Quinn talat öppet om hur de t.ex. doxxat folk.

Du borde läsa det här till att börja med: http://imgur.com/a/KFuYO

Det finns en massa länkar i det dokument som du bör kolla, det här är en bra start, som visar den massiva kampanj av hot och trakasserier mot personer i Gamergate som det aldrig skrivs om i media: https://jennofhardwire.wordpress.com/2015/01/06/gamers-discus...

Fler och fler journalister och game devs börjar se igenom medias falska bild av GG (tänka sig, när media blir anklagade för att vara korrupta så vill de inte erkänna det, utan skapar ett falskt narrativ, så oerhört märkligt!) och vi får mer och mer stöd för var dag och för varje ny korruptionsskandal vi gräver fram.

Nu senast var det en f.d. mod från Reddit som läckte en massa IRC-loggar som visar hur dom bannat och shadowbannat (du blir bannad, men du märker det inte, för du är den enda som kan se det du postar) massor av personer i strid med Reddits regler. Till exempel blev en artist som Anita Sarkeesian stulit teckningar av till sin videoserie bannad av en mod som var ett fan av Anita, och ingen reagerade.

Inaktiv
Skrivet av emj:
Skrivet av Johnny:

visar varandra respekt oavsett vad.

Det finns mycket jag vill kommentera i ditt inlägg, men har svårt att svara på ett vettigt sätt. Det är bra att säga ifrån men man måste även kunna fortsätta respektera någon, absolut. Nästan alla GG grejer jag har läst handlar om långa listor om hur dålig en viss person är, det är tröttsamt och väldigt meningslöst, och jag har inte sett någon som helst respekt i dessa listor.

Min stora fråga är egentligen bara om du behandlar Tim, Anita, Zoe, Notch och alla de andra som skapar bra innehåll med respekt?

Jag vet inte om jag kan ta dig på allvar, är det så att du inte kan diskutera eller inte vill diskutera eller är det en variant av båda delar? När du säger att du inte kan ge mig ett vettigt svar för du vet inte hur, ja då kanske du inte skulle börjat diskutera från första början. Du kanske skulle haft mer underlag än det du har nu.

Saken med att kunna respeketera någon, den gäller bara om denna fortfarande har respekten kvar, har personen ifråga gjort bort sig rejält så bör man ifrågasätta denna persons handlingar, individen ifråga kommer inte undan och får en grattis chans bara för att denna gjorde bra spel förr. Kan tex inte Schafer respektera sina egna fans, sina egna kunder så bör han troligen inte respekteras heller. Bemötter man sin kundkrets som han gjorde så får han vara beredd att ta konskvenserna av sitt handlande som vilken vuxen människa som helst.

Vad har du för bevis att människor inom Gamergate är giftiga, har du länkar till alla dessa listor du beskriver, har du framfört något av värde eller bevis på att Gamergate är den giftiga del du beskriver? Nej det har du inte, det finns massor av länkar här ovan som kan ge dig lite djupare inblick i vad Gamergate är om du bara hade använt 10 minuter till att göra så. Men det har du inte gjort. Redskapen att kuna läsa på vad allt handlar om finns där, det är bara att läsa, försöka vara någorlunda öppen. Du har själv inte gjort något av det. Om du hade gjort det så hade det funnits underlag till en disskusion med dig.

Vad har Notch med det hela att göra?

Du pratar om respekt om tre människor jag inte respekterar för att dom har förstört så mycket inom spelvärlden för sina egna själviska gärningar. Jag vill hemskt gärna kunna spela Bayonetta ett och två utan att bli kallad sexist av Anita Sarkeesian, en människa som gjorde en video om första spelet som var så full av faktafel att hon var tvungen att ta ner den.

Om du nu inte är intresserad av att diskutera och desutom inte har ett skit till bevis för vad du säger så undrar jag varför du svarar överhuvudtaget. Jag tycker nog att du gör rätt i att strunta i Gemergate då det du säger bara är att grepa efter strån. Är du inte påläst om ämnet eller intresserad så tvingar ingen dig att delta i debbaten.

Ett sista råd från mig till dig då jag inte finner någonting av värde att diskutera mer med dig, jag får inte ut något av det helt enkelt och tänker inte slösa min tid mer när den behövs mer på andra ställen där jag kan göra nytta.

Ta reda på fakta och läs på tills nästa gång du tänker yttra dig, du skulle göra dig själv en stor tjänst.

1
Skriv svar