En test av två gamla godingar

Medlem
En test av två gamla godingar

Varför inte hämta ut en fin Canon FD 100/4 Macro på Posten? Jomenvisst.

Så var det dags för testning då. Min Konica Hexanon 55/3,5 vs Canon FD 100/4 S.C.

Två gamla reliker som inte skäms för sig, se nedan. Vi börjar med Konica och avslutar med Canon.

f3,5

f8

Canon 100mm

f4

f8

Rätt tjusigt va?

Det roliga i kråksången är ju att båda dessa skulle kosta dig mindre än en halv ny makro-glugg. Visst, du kommer inte få autofokus med dessa, men i ärlighetens namn är det helt meningslöst för den typen av fotografering. Så handla gammalt och spara in lite stålar att göra annat kul för istället.

WTF???

#blogg

Medlem
En test av två gamla godingar

Alltså jag vet ju att du får en del kommentarer och så, kring dina foton, men jag undrar helt ärligt varför postar du inte sådant här på ett fotoforum? Får du inte bättre och kunnigare respons? Är det verkligen någon fler här som bryr sig om ett par objektiv? Ja ja jag har säkert fel. Och i all välmening, jag är nyfiken.

Medlem
Skrivet av Takachimaya:

Alltså jag vet ju att du får en del kommentarer och så, kring dina foton, men jag undrar helt ärligt varför postar du inte sådant här på ett fotoforum? Får du inte bättre och kunnigare respons? Är det verkligen någon fler här som bryr sig om ett par objektiv? Ja ja jag har säkert fel. Och i all välmening, jag är nyfiken.

Jag tror det handlar om vad man vill ha ut av att posta bilder. Jag är inte alls på jakt efter fotokritik eller egentligen någon form av beröm alls. Jag skriver för jag tycker det är kul och jag blir jätteglad när jag får kommentarer osv på de ämnen och bilder jag tar upp.

Jag har vid flera tillfällen funderat på att flytta bloggen men det har liksom inte blivit av då jag inte vill tappa det följe av FZ-medlemmar som faktiskt följer bloggen, mer eller mindre aktivt.

Medlem

Ah, jag fattar. Tack.

Medlem

Det finns många som är både spelintresserade och intresserade av foto, men vi kanske inte har drivet eller orken att sondera fotoforum. Personligen tycker jag alltid det är kul att kika på Manuels bilder, där många verkligen är fantastiska.

Tyvärr hinner man inte alltid läsa/kommentera inlägg, men jag är övertygad om att vi är många som uppskattar bloggen.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Det finns många som är både spelintresserade och intresserade av foto, men vi kanske inte har drivet eller orken att sondera fotoforum. Personligen tycker jag alltid det är kul att kika på Manuels bilder, där många verkligen är fantastiska.

Tyvärr hinner man inte alltid läsa/kommentera inlägg, men jag är övertygad om att vi är många som uppskattar bloggen.

Ja även om jag främst skriver för mig själv så är det ju absolut superkul att höra att ni uppskattar bloggen Tack jonis!

1
Skriv svar