Minecraft-Notch och Valves Gabe Newell bland världens allra rikaste

Robot
Minecraft-Notch och Valves Gabe Newell bland världens allra rikaste

Spelgiganter battlar på världens mest prestigefyllda finanslista.


Medlem
Minecraft-Notch och Valves Gabe Newell bland världens allra rikaste

Äääh själv är jag rikare. Skrev precis ner på en lapp att den lappen var värd fyrahundratusenmiljarder pund ! De ni !

Medlem
Skrivet av Dunderhoken:

Äääh själv är jag rikare. Skrev precis ner på en lapp att den lappen var värd fyrahundratusenmiljarder pund ! De ni !

På min lapp står det samma som din fast +1 pund!

Medlem

Fast steget mellan toppen är rätt stort så det lär dröja innan Notch är i närheten lika rik som Bill Gates är. Fast å andra sidan hade en miljard räckt för mig, jag är inte kräsen alls=).

Medlem

Alltså skit kul med Notch o allt, fast nu har man liksom hört det här tugget om och om igen... Kan ni inte skriva om något annat? Typ varje fredag dom bästa dealsen på spel?

Medlem

Grejen med Notch är väl mera att han lyckades med en one hit wonder. Hans pengar kommer ju inte komma ifrån något nytt stor spel, hoppas han investerar dem väl. Han är ju bra på att köpa onödiga saker. Hade jag varit Notch hade jag köpt Gabe och haft honom som maskot, eller boxningssäck...

Medlem

660 miljarder svenska kronor. Sheaaat, Bill Gates skulle kunna ge alla FZ medlemmar minst 1 miljon var. Vad glada vi skulle blivit.

Medlem
Skrivet av nils45:

660 miljarder svenska kronor. Sheaaat, Bill Gates skulle kunna ge alla FZ medlemmar minst 1 miljon var. Vad glada vi skulle blivit.

Han skulle kunna ge alla människor på jorden en miljard kr var och löst all värdens fattigdom

Medlem
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av nils45:

660 miljarder svenska kronor. Sheaaat, Bill Gates skulle kunna ge alla FZ medlemmar minst 1 miljon var. Vad glada vi skulle blivit.

Han skulle kunna ge alla människor på jorden en miljard kr var och löst all värdens fattigdom

Hur mycket pengar har Bill ?

Människor på Tellus ~7,299,393,500 x 1 miljard är vadå?

Medlem
Skrivet av Dunderhoken:
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av nils45:

660 miljarder svenska kronor. Sheaaat, Bill Gates skulle kunna ge alla FZ medlemmar minst 1 miljon var. Vad glada vi skulle blivit.

Han skulle kunna ge alla människor på jorden en miljard kr var och löst all värdens fattigdom

Hur mycket pengar har Bill ?

Människor på Tellus ~7,299,392 x 1 miljard är vadå?

haha mitt huvud är felspikat idag

Frilansare
Skrivet av vuze2143:

Alltså skit kul med Notch o allt, fast nu har man liksom hört det här tugget om och om igen... Kan ni inte skriva om något annat? Typ varje fredag dom bästa dealsen på spel?

We hear you. Nästa vecka blir en Notch-fri vecka.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av nils45:

660 miljarder svenska kronor. Sheaaat, Bill Gates skulle kunna ge alla FZ medlemmar minst 1 miljon var. Vad glada vi skulle blivit.

Han skulle kunna ge alla människor på jorden en miljard kr var och löst all värdens fattigdom

De fattigaste på jorden hade fortfarande varit fattigast. Det enda som skulle hända är att priserna skulle skjuta i höjden åt helvete. Långsiktigt skulle levnadsstandarden förbli som den är.

Medlem
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av nils45:

660 miljarder svenska kronor. Sheaaat, Bill Gates skulle kunna ge alla FZ medlemmar minst 1 miljon var. Vad glada vi skulle blivit.

Han skulle kunna ge alla människor på jorden en miljard kr var och löst all värdens fattigdom

En miljard?
På sin höjd 100kr per person, om ens det.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

We hear you. Nästa vecka blir en Notch-fri vecka.

Top notch!


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av vuze2143:

Alltså skit kul med Notch o allt, fast nu har man liksom hört det här tugget om och om igen... Kan ni inte skriva om något annat? Typ varje fredag dom bästa dealsen på spel?

We hear you. Nästa vecka blir en Notch-fri vecka.

Tycker nyheterna ni valt att skriva vart intressanta men man bugar och bockar. De börjar bli mycket.

Medlem

sjukt att mr.newell ändå inte är rikare än så, jag menar steam är ju rätt stort idag och så har en minecraft snubbe typ lika mycket pengar som han, rätt galet.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

sjukt att mr.newell ändå inte är rikare än så, jag menar steam är ju rätt stort idag och så har en minecraft snubbe typ lika mycket pengar som han, rätt galet.

Det är svårt att veta hur rik han är eftersom Valve är ett privat bolag och inte behöver presentera några siffror offentligt om det inte passar dem. När det gäller Notch var de mesta siffrorna kända, så det är lättare att uppskatta förmögenheten.

Medlem

Dessa grabbar borde kosta på sig en fettsugning!

Medlem

Tjock, Mustasch, Skägg, Spel och Hattar. Jag har hittat receptet för att bli rik!!

Medlem
Skrivet av svartlock:
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av nils45:

660 miljarder svenska kronor. Sheaaat, Bill Gates skulle kunna ge alla FZ medlemmar minst 1 miljon var. Vad glada vi skulle blivit.

Han skulle kunna ge alla människor på jorden en miljard kr var och löst all värdens fattigdom

En miljard?
På sin höjd 100kr per person, om ens det.

Superlätt att räkna

660 miljarder SEK
delat på
7,3 miljarder människor
=
90,4 SEK per människa

Skrivet av Cybersoul:

De fattigaste på jorden hade fortfarande varit fattigast. Det enda som skulle hända är att priserna skulle skjuta i höjden åt helvete. Långsiktigt skulle levnadsstandarden förbli som den är.

Nej inte riktigt så va?

Om du äger 100 tusen SEK och en Afrikan äger 100 SEK så är du tusen gånger rikare.

Om ni båda får 1 Miljard var så är du inte tusen gånger rikare längre...

Dina ursprungliga 100k SEK är nu en tiotusendel av din totala rikedom, så nu är du relativt lika mycket rikare som om Afrikanen fått 99990 SEK och du inte fått ett öre ( alltså i praktiken är ni lika fattiga nu ).

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av nils45:

660 miljarder svenska kronor. Sheaaat, Bill Gates skulle kunna ge alla FZ medlemmar minst 1 miljon var. Vad glada vi skulle blivit.

Han skulle kunna ge alla människor på jorden en miljard kr var och löst all värdens fattigdom

De fattigaste på jorden hade fortfarande varit fattigast. Det enda som skulle hända är att priserna skulle skjuta i höjden åt helvete. Långsiktigt skulle levnadsstandarden förbli som den är.

Däremot kan pengarna läggas på att uttöka industrier och skapa jobb med löner som faktiskt går att leva ett anständigt liv på (till skillnad från tex USA där du inte kan klara dig på 40 timmars arbetsvecka med minimilön i många delstater)

Medlem

Ja snacka om "one hit wonders" med Minecraft.
Rätt konstigt egentligen att man kan bli så rik på bara ...mja 1 spel som inte är så speciellt spelmässigt sett.

Aja det är efterfrågan som styr antar jag, sen kan det va vilket skit som helst...

Inaktiv

Varför skriver ni om sånt folk redan vet ?
Det finns ju massvis av mer intressanta saker att skriva om,
typ det man läste på Gameractor att Phil Spencer ska försöka få med Sony och Nintendo i ett samarbete mot DDoS attacker.

Ni måste få nyheter indroppandes ofta till er redaktion men ni orkar / bryr er inte att skriva om dom ?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

sjukt att mr.newell ändå inte är rikare än så, jag menar steam är ju rätt stort idag och så har en minecraft snubbe typ lika mycket pengar som han, rätt galet.

Du lär räkna på hur mycket mer pengar minecraft kommer att ge Notch och hur mycket pengar Valve/Steam kommer att ge Gabe, för varje år som går. Svaret är 0 för Notch, och en oklar men troligtvis ofantlig summa för Gabe. Skulle Gabe sälja Steam, då jäklar stiger han nog bra mycket högre på listan, tills tillgångarna börjar ta slut.

Medlem
Skrivet av Rwaat:

Tjock, Mustasch, Skägg, Spel och Hattar. Jag har hittat receptet för att bli rik!!

Så allt jag behöver göra är att dricka lite mera öl och köpa en hatt?

1
Skriv svar