Vi sammanfattar GDC – Lyssna på vår specialpodcast

Robot
Vi sammanfattar GDC – Lyssna på vår specialpodcast
Moderator | Testpilot
Vi sammanfattar GDC – Lyssna på vår specialpodcast

Det hade varit så kul om ni kunde göra mer VIDEO. Streams, podcasts, kanske till och med en videorecension. Inget fel på hur ni skriver men ni är också så roliga och duktiga på att göra film


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Podcast? KUL! Här ska lyssnas!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det hade varit så kul om ni kunde göra mer VIDEO. Streams, podcasts, kanske till och med en videorecension. Inget fel på hur ni skriver men ni är också så roliga och duktiga på att göra film

Video är kul, så det vill vi också. Videorecensioner är vi inte riktigt så sugna på att göra - det känns 2011.

Skrivet av ohGr:

Podcast? KUL! Här ska lyssnas!

KUL!


signatur
Medlem

recensioner i pod form skulle vara mysigt! mera pod gött

Medlem

Perfekt. Dags för storstädning av kåken inför helgen så jag passar på att lyssna in detta under tiden.

För övrigt, när ska ni erkänna att ni vet något om Half Life 3 som ni inte berättar?

Medlem

Jättebra. En annan bra grej skulle kunna vara att köra en kamera samtidigt och/eller namn på vilka som ingår i podden. Och lite editering, tack. En bild på produkten i fråga skadar inte heller.
Även om alla vet vad Open GL och Direct X är för något så gillade jag verkligen förklaringen, förenklingen. Ramverk är så försvenskat som det kan bli

Medlem
Medlem

Mysig podcast. Lyssnar gärna på fler i fortsättningen!

Inaktiv

Av allting som MS avtäckte så nämnde ni inte ett skit. Exklusiva titlar, crossbuy, crossplay, de flesta titlar kommer till PC. Hur jävla mycket info som helst och inte en nyhet skrev ni på hela veckan. FZ FanboyZ. Jävla pissida alltså. Jag skrattade lite åt det häromdagen, men nu inser jag ju att det är medvetet.

Nä, den här sidan kan ni ha för er själva, den tar jag fan inte i med tång. Fy fan alltså...haha...patetiskt.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det hade varit så kul om ni kunde göra mer VIDEO. Streams, podcasts, kanske till och med en videorecension. Inget fel på hur ni skriver men ni är också så roliga och duktiga på att göra film

Video är kul, så det vill vi också. Videorecensioner är vi inte riktigt så sugna på att göra - det känns 2011.

Skrivet av ohGr:

Podcast? KUL! Här ska lyssnas!

KUL!

Det är den attityden som gör att jag inte hittar några recensioner att "kika" på längre. Men kul att ni provar runt iaf

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Volk:

Perfekt. Dags för storstädning av kåken inför helgen så jag passar på att lyssna in detta under tiden.

För övrigt, när ska ni erkänna att ni vet något om Half Life 3 som ni inte berättar?

Tre ord: Vi vet ingenting.

Skrivet av Mabec:

Jättebra. En annan bra grej skulle kunna vara att köra en kamera samtidigt och/eller namn på vilka som ingår i podden. Och lite editering, tack. En bild på produkten i fråga skadar inte heller.
Även om alla vet vad Open GL och Direct X är för något så gillade jag verkligen förklaringen, förenklingen. Ramverk är så försvenskat som det kan bli

Kan mycket väl bli så i fortsättningen!

Skrivet av Dvärghästätaren:

Av allting som MS avtäckte så nämnde ni inte ett skit. Exklusiva titlar, crossbuy, crossplay, de flesta titlar kommer till PC. Hur jävla mycket info som helst och inte en nyhet skrev ni på hela veckan. FZ FanboyZ. Jävla pissida alltså. Jag skrattade lite åt det häromdagen, men nu inser jag ju att det är medvetet.

Nä, den här sidan kan ni ha för er själva, den tar jag fan inte i med tång. Fy fan alltså...haha...patetiskt.

Välkommen åter!


signatur
Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av Mabec:

Jättebra. En annan bra grej skulle kunna vara att köra en kamera samtidigt och/eller namn på vilka som ingår i podden. Och lite editering, tack. En bild på produkten i fråga skadar inte heller.
Även om alla vet vad Open GL och Direct X är för något så gillade jag verkligen förklaringen, förenklingen. Ramverk är så försvenskat som det kan bli

Haha, visst är det, men det är många engelska begrepp som blir tämligen krystade och halvdana när de översätts till svenska. Samtidigt vill vi inte att var femte ord är ett engelskt begrepp, vilket det lätt hänt blir i vår bransch. Så översättningar med vettiga förklaringar där det behövs känns väl som en vettig kompromiss. Kul att det uppskattas!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av Dvärghästätaren:

Av allting som MS avtäckte så nämnde ni inte ett skit. Exklusiva titlar, crossbuy, crossplay, de flesta titlar kommer till PC. Hur jävla mycket info som helst och inte en nyhet skrev ni på hela veckan. FZ FanboyZ. Jävla pissida alltså. Jag skrattade lite åt det häromdagen, men nu inser jag ju att det är medvetet.

Nä, den här sidan kan ni ha för er själva, den tar jag fan inte i med tång. Fy fan alltså...haha...patetiskt.

Något orättvis kritik får jag allt säga. Vi tar upp Microsofts HoloLens, deras Augmented Reality-hjälm, och pratar DirectX 12 som även det är MS-teknik. Deras övriga utannonseringar, som cross plattform-stöd, väger i min mening inte lika tungt som alla VR-nyheter och Valves otaliga nyheter från GDC. Det känns helt enkelt lite hetare än att du kan köpa spel i Xbox-appen och spela det på datorn om de finns tillgängliga där. Det fanns en uppsjö ämnen vi kunde ta upp, men då skulle avsnittet också bli oändligt långt. Vi tar upp det som är hetast just nu, och det vi tog upp i programmet var just vår uppfattning om det. Har du en annan åsikt är det så klart fritt fram att förmedla den.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Inaktiv
Skrivet av Loevet:
Skrivet av Dvärghästätaren:

Av allting som MS avtäckte så nämnde ni inte ett skit. Exklusiva titlar, crossbuy, crossplay, de flesta titlar kommer till PC. Hur jävla mycket info som helst och inte en nyhet skrev ni på hela veckan. FZ FanboyZ. Jävla pissida alltså. Jag skrattade lite åt det häromdagen, men nu inser jag ju att det är medvetet.

Nä, den här sidan kan ni ha för er själva, den tar jag fan inte i med tång. Fy fan alltså...haha...patetiskt.

Något orättvis kritik får jag allt säga. Vi tar upp Microsofts HoloLens, deras Augmented Reality-hjälm, och pratar DirectX 12 som även det är MS-teknik. Deras övriga utannonseringar, som cross plattform-stöd, väger i min mening inte lika tungt som alla VR-nyheter och Valves otaliga nyheter från GDC. Det känns helt enkelt lite hetare än att du kan köpa spel i Xbox-appen och spela det på datorn om de finns tillgängliga där. Det fanns en uppsjö ämnen vi kunde ta upp, men då skulle avsnittet också bli oändligt långt. Vi tar upp det som är hetast just nu, och det vi tog upp i programmet var just vår uppfattning om det. Har du en annan åsikt är det så klart fritt fram att förmedla den.

Podcasten var bara toppen av isberget. Ser du en enda nyhet under veckan av vad som erbjuds i Win10? Nej.

eld
Medlem

Alltså vi har ju mässan sen så har vi konferensen, det stora på gdc ser ut att ha blivigt one reason to be-panelen, den slog hårdare än alla announcements på plats.

http://www.gamasutra.com/view/news/238165/Women_share_their_1...

Sen var ju expert-snacket om unity rätt konstigt, monument valley vann ju just best visual art på choice awards på gdc, sen plockade även blizzard hem pris med ett unity-spel.

En konsuments syn på unity som motor, grafiskt sett så har det aldrig varit större begränsningar, problemen är på helt andra ställen.
Spelare lutar åt konstiga håll med spelmotorer, spelutvecklare går åt alla håll väldigt jämnt och det viktigaste runt spelmotorer på gdc har varit slopade ingångs-kostnader på dem alla.

Det yttre runt gdc är väldigt format med en massa pengar, det inre har en helt annan bild, det är ju tråkigt att pengar formar det folk kommer läsa.

Medlem

Mycket bra och trevlig sammanfattning i podformat!
Gärna mer sådant i framtiden. Till skillnad från vissa gnällspikar i tråden så tycker jag att sammanfattningen var balanserad och tog upp det mesta som var nytt och intressant. Alla tummar upp!

Medlem

inget hl3 och inget far cry. triiiiiiist

Medlem

Riktigt nice med special podden! Mer sånt

Skrivet av Dvärghästätaren:

Av allting som MS avtäckte så nämnde ni inte ett skit. Exklusiva titlar, crossbuy, crossplay, de flesta titlar kommer till PC. Hur jävla mycket info som helst och inte en nyhet skrev ni på hela veckan. FZ FanboyZ. Jävla pissida alltså. Jag skrattade lite åt det häromdagen, men nu inser jag ju att det är medvetet.

Det som det kretsat runt i nyhetsflödet är "framtidens grafik" och Valve. Det som sammanfattades var "det viktiga" och förövrigt pratades det visst om microsoft i form av nästa directx och deras AR-lösning bl.a. Sen så har ju microsoft långt innan denna mässa utannonserat mycket av det som de pratade om under deras panel och FZ har rapporterat om detta tidigare då det var "nyheter", både fördelar med directx 12 och windows tios möjligheter till utökade interagering med bl.a xboxen har det skrivits om mm. Det enda stora som man för närvarande saknar i nyhetsflödet skulle isf vara "crossbuy", men som sagt var det inte sånt som varit det stora fokuset på mässan. Tror du FZ har resurser att skriva om precis allt och alla samtidigt? Stäng av adblock så att du kan stödja dem så de har råd att betala sina nuvarande skribenter istället för att anklaga till höger och vänster!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det hade varit så kul om ni kunde göra mer VIDEO. Streams, podcasts, kanske till och med en videorecension. Inget fel på hur ni skriver men ni är också så roliga och duktiga på att göra film

Video är kul, så det vill vi också. Videorecensioner är vi inte riktigt så sugna på att göra - det känns 2011.

Skrivet av ohGr:

Podcast? KUL! Här ska lyssnas!

KUL!

Tycker ni gör rätt i att skippa video-recension. Finns gott med dem redan och ibland är det bara skönt att läsa och slippa allt det där extra-fåneriet som vissa youtubers lägger till. (som Angry Joes Cobra Commander och hans egen överspelade ilska)

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av eld:

Alltså vi har ju mässan sen så har vi konferensen, det stora på gdc ser ut att ha blivigt one reason to be-panelen, den slog hårdare än alla announcements på plats.

http://www.gamasutra.com/view/news/238165/Women_share_their_1...

Sen var ju expert-snacket om unity rätt konstigt, monument valley vann ju just best visual art på choice awards på gdc, sen plockade även blizzard hem pris med ett unity-spel.

En konsuments syn på unity som motor, grafiskt sett så har det aldrig varit större begränsningar, problemen är på helt andra ställen.
Spelare lutar åt konstiga håll med spelmotorer, spelutvecklare går åt alla håll väldigt jämnt och det viktigaste runt spelmotorer på gdc har varit slopade ingångs-kostnader på dem alla.

Det yttre runt gdc är väldigt format med en massa pengar, det inre har en helt annan bild, det är ju tråkigt att pengar formar det folk kommer läsa.

Självklart kan utvecklare åstadkomma oerhört vackra spel med en "enklare" spelmotor och suverän design, det är ju alla Nintendos spel bevis på som kan vara fantastiskt vackra trots mycket enklare hårdvara (och därmed mindre möjlighet till komplexa spelmotorer). Unity har inte lika avancerade funktioner som Unreal Engine 4, men det innebär så klart inte att alla spelen blir visuellt förkastliga för det. Man kommer väldigt långt på bra design, det är en gammal sanning som fortfarande håller i alla högsta grad.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Inaktiv
Skrivet av ifeelnothing:

Riktigt nice med special podden! Mer sånt

Skrivet av Dvärghästätaren:

Av allting som MS avtäckte så nämnde ni inte ett skit. Exklusiva titlar, crossbuy, crossplay, de flesta titlar kommer till PC. Hur jävla mycket info som helst och inte en nyhet skrev ni på hela veckan. FZ FanboyZ. Jävla pissida alltså. Jag skrattade lite åt det häromdagen, men nu inser jag ju att det är medvetet.

Om du tror att det där är en korrekt sammanfattning så har du varken lyssnat eller förstått.
Det som det kretsat runt i nyhetsflödet är "framtidens grafik" och Valve. Det som sammanfattades var "det viktiga" och förövrigt pratades det visst om microsoft i form av nästa directx och deras AR-lösning bl.a. Sen så har ju microsoft långt innan denna mässa utannonserat mycket av det som de pratade om under deras panel och FZ har rapporterat om detta tidigare då det var "nyheter", både fördelar med directx 12 och windows tios möjligheter till utökade interagering med bl.a xboxen har det skrivits om mm. Det enda stora som man för närvarande saknar i nyhetsflödet skulle isf vara "crossbuy", men som sagt var det inte sånt som varit det stora fokuset på mässan. Tror du FZ har resurser att skriva om precis allt och alla samtidigt? Stäng av adblock så att du kan stödja dem så de har råd att betala sina nuvarande skribenter istället för att anklaga till höger och vänster!

Om du tror att det där är en korrekt sammanfattning så har du varken lyssnat eller förstått.

Medlem
Skrivet av Dvärghästätaren:

Av allting som MS avtäckte så nämnde ni inte ett skit. Exklusiva titlar, crossbuy, crossplay, de flesta titlar kommer till PC. Hur jävla mycket info som helst och inte en nyhet skrev ni på hela veckan. FZ FanboyZ. Jävla pissida alltså. Jag skrattade lite åt det häromdagen, men nu inser jag ju att det är medvetet.

Nä, den här sidan kan ni ha för er själva, den tar jag fan inte i med tång. Fy fan alltså...haha...patetiskt.

Medlem i en dag bara för att bajsa på en artikel. Hata kan också vara en hobby, där ser man!

Medlem
Moderator | Testpilot
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det hade varit så kul om ni kunde göra mer VIDEO. Streams, podcasts, kanske till och med en videorecension. Inget fel på hur ni skriver men ni är också så roliga och duktiga på att göra film

Video är kul, så det vill vi också. Videorecensioner är vi inte riktigt så sugna på att göra - det känns 2011.

Skrivet av ohGr:

Podcast? KUL! Här ska lyssnas!

KUL!

Tycker ni gör rätt i att skippa video-recension. Finns gott med dem redan och ibland är det bara skönt att läsa och slippa allt det där extra-fåneriet som vissa youtubers lägger till. (som Angry Joes Cobra Commander och hans egen överspelade ilska)

IGN baserar ju dock sin video recension på texten. Exakt samma innehåll fast man får se gameplay samtidigt (som då kanske visar något som texten tar upp).

Ser absolut inget fel med det. Då får besökaren själv välja hur man vill få sin information.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag blir alltid lika glad att se videor med FZ.

Medlem

Härlig Podcast, med svängig introjingel! Jag följde Volks initiativ och drog ett varv med dammsugaren medan jag lyssnade. Mycket uppskattat.

Kanske skulle ni kunna slänga upp en månadsenlig podcast där ni summerar vad som har hänt under månadens gång? (Spelsläpp, intryck, annonseringar, uppdateringar/DLCs, hårdvarusläpp, rykten, m.m.)


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Dvärghästätaren:
Skrivet av ifeelnothing:

Riktigt nice med special podden! Mer sånt

Skrivet av Dvärghästätaren:

Av allting som MS avtäckte så nämnde ni inte ett skit. Exklusiva titlar, crossbuy, crossplay, de flesta titlar kommer till PC. Hur jävla mycket info som helst och inte en nyhet skrev ni på hela veckan. FZ FanboyZ. Jävla pissida alltså. Jag skrattade lite åt det häromdagen, men nu inser jag ju att det är medvetet.

Det som det kretsat runt i nyhetsflödet är "framtidens grafik" och Valve. Det som sammanfattades var "det viktiga" och förövrigt pratades det visst om microsoft i form av nästa directx och deras AR-lösning bl.a. Sen så har ju microsoft långt innan denna mässa utannonserat mycket av det som de pratade om under deras panel och FZ har rapporterat om detta tidigare då det var "nyheter", både fördelar med directx 12 och windows tios möjligheter till utökade interagering med bl.a xboxen har det skrivits om mm. Det enda stora som man för närvarande saknar i nyhetsflödet skulle isf vara "crossbuy", men som sagt var det inte sånt som varit det stora fokuset på mässan. Tror du FZ har resurser att skriva om precis allt och alla samtidigt? Stäng av adblock så att du kan stödja dem så de har råd att betala sina nuvarande skribenter istället för att anklaga till höger och vänster!

Om du tror att det där är en korrekt sammanfattning så har du varken lyssnat eller förstått.

Inaktiv

Äntligen lite content!

Medlem

Trevligt att ha på i bakgrunden medans man pysslar med annat

12
Skriv svar