Cities: Skylines – bygg stora städer med en miljon invånare

Medlem
Skrivet av Zymac:

Det verkar vara det Sim Cityspel som senaste Sim City borde varit.

Förövrigt finns det till bra pris på Greenmangaming, £22.90 efter diverse rabatter. (~310 kr.)

"Hurrdurr det är billigare på G2A" osv... ja, det måhända, men jag vill inte stödja gråmarketsiter.

ca 260kr på steam annars.

Medlem
Skrivet av Kakaff:
Skrivet av Zymac:

Det verkar vara det Sim Cityspel som senaste Sim City borde varit.

Förövrigt finns det till bra pris på Greenmangaming, £22.90 efter diverse rabatter. (~310 kr.)

"Hurrdurr det är billigare på G2A" osv... ja, det måhända, men jag vill inte stödja gråmarketsiter.

ca 260kr på steam annars.

mjo, men som DonGrif sa så om man är ViP på Greenman så får man det ändå billigare, 219 kr närmare bestämt.. (växelkursen på punden fluktuerar väl lite beroende på var man kollar.)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

kul i början dessa spel, men det är tok för lätt att bli för bygg galen och det där "mer mer mer" kravet blir tok för högt.
har spelat spel serien från start och jag tycks faila varje gång jag spelar dem. man börjar smått och försiktigt i början, men ju mer man ser hur pengarna tickar in och ju mer folket trivs och hur allt flyter på bra, desto större blir risken att man nägon gång under spelets gång blir lite för oförsiktig och drar på med lite för mycket utav det ena vilket leder till början på slutet för det snöbollar sig och det lilla felet blir med tiden ett stort fel.

Medlem
Skrivet av mangemani:

kul i början dessa spel, men det är tok för lätt att bli för bygg galen och det där "mer mer mer" kravet blir tok för högt.
har spelat spel serien från start och jag tycks faila varje gång jag spelar dem. man börjar smått och försiktigt i början, men ju mer man ser hur pengarna tickar in och ju mer folket trivs och hur allt flyter på bra, desto större blir risken att man nägon gång under spelets gång blir lite för oförsiktig och drar på med lite för mycket utav det ena vilket leder till början på slutet för det snöbollar sig och det lilla felet blir med tiden ett stort fel.

Det är ju det som är hela poängen.. Att hela tiden hitta balansen i expansionen av staden.

12
Skriv svar