Betatest av Dirty Bomb i helgen - skaffa en nyckel här!

Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av autograph:

Nej. Satt mest och tittade på ölglasen. Killen i mitten såg inte så törstig ut som de andra. Han rörde ju inte sitt glas.

Annars, inget nytt. Såg ut som vilket COD/Counterstrike/Unreal som helst. Skäms!

Cod/cs/unreal är ju endå tre väldigt olika spel så vet inte hur du menar detta är negativt?
Jag kan dock säga att spelet känns mycket mer som tf2 är något av de du nämner, och man får en aning av rtcw/et i det.

Men det föll endå inte mig i smaken så jag la av för en tid sedan tyvärr. Jag är nog bara för dålig

Jag missade att lägga till -wannabe. Att man har redan sett det tidigare, fast bättre.
(Alltså: COD/Counterstrike/UnrealTournament-wannabe.)
Och jag är också en dålig spelare. Man jag har roligt.
Originalet är alltid bäst!

Okej, jag undrar bara hur något kan se ut som alla de tre spelen samtidigt då t.ex. CS och UT är två helt olika spel (även om båda faller under FPS genren).

Men jag förstår vad du menar
Vill dock påpeka att Dirty Bomb trots allt är väldigt olikt de flesta FPS som släpps nu för tiden, även om det vid första anblick kan te sig som ett typiskt modern warfare spel.

Men gillade du RTCW/ET, tyckte du att Brink hade en bra ide, är du less på långsamma halvrealistiska shooters...Då kan Dirty Bomb vara värt att testa iaf och döm inte ut det i förväg.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Efter att ha lirat ett par timmar så kan jag närmast jämföra det med senaste CoD med klasser + färdiga vapen paket med fokus på "objectives".

Ganska snabbt tempo, mer i stil med arena shooter i känsla än vad det är likt det mer "realistiska" shooters. Just nu får man bara lira matchmaking vilket är lite trist med tanke på att det är ett team baserat spel med små team som då lägger mycket vikt på att varje spelare jobbar tillsammans med det andra.

Vart ganska snabbt enformigt, inte så många klasser å begränsad tillgänglighet till utrustning, där vissa klasser var klart starkare än andra och vad jag såg bara 3 banor som inte var speciellt intressanta, och en av dom var busenkelt att försvara på i det lag att den skulle nog behövas göras om helt.

Det var ändå skönt flyt i matcherna, det enda som står ut som negativt förutom små grejer som kan fixas var på tok för mycket väntetid.
Man väntade på att en match skulle hittas, man väntad på att folk skulle låsa in sina karaktärer, man väntar på att själva matchen ska starta efter den laddas då folk inte markerar redo och efter matchen sitter man å väntar lite till.
Vore ingen fara om det inte vore för att en match lätt kunde vara över på 10 min, så man satt hälften av tiden å bara väntade.

det finns typ 3ggr så många "mercs" än vad som är reprecenterade i denna betatestomgången samt fler mappar... jusst nu pågår det ett matchmaking stresstest. varför man valt att göra det på detta sättet är bortom mitt förstånd och komplett idiotiskt...

Spelet var mycket bättre innan... nu är det mest värdelöst enformigt och irriterande, med all väntan, kass matchmaking etc...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Finns ingen som har en beta nyckel över missade

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

det finns typ 3ggr så många "mercs" än vad som är reprecenterade i denna betatestomgången samt fler mappar... jusst nu pågår det ett matchmaking stresstest. varför man valt att göra det på detta sättet är bortom mitt förstånd och komplett idiotiskt...

Spelet var mycket bättre innan... nu är det mest värdelöst enformigt och irriterande, med all väntan, kass matchmaking etc...

Jag förstår att det vill få oss att testa specifika saker, men det ger ju en ganska skev bild verkar det som, tackar för inlägget.

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av nudelsdesign:

det finns typ 3ggr så många "mercs" än vad som är reprecenterade i denna betatestomgången samt fler mappar... jusst nu pågår det ett matchmaking stresstest. varför man valt att göra det på detta sättet är bortom mitt förstånd och komplett idiotiskt...

Spelet var mycket bättre innan... nu är det mest värdelöst enformigt och irriterande, med all väntan, kass matchmaking etc...

Jag förstår att det vill få oss att testa specifika saker, men det ger ju en ganska skev bild verkar det som, tackar för inlägget.

ja, jag begriper faktiskt inte varför man tar in nya spelare alls i detta stadiet av utvecklingen. det saknas många bra mercs, att man överhuvudtaget tar in helt nya spelare i ett matchmaking test är ju helt otroligt korkat... för att inte tala om hela idén med att göra ett publikt matchmaking test, där du inte kan spela med dina vänner/teammates (vilket är själva iden med matchmaking). SD borde sluta göra spel, de klarar ju uppenbarligen inte av att göra ett bra fungerande spel...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av nudelsdesign:

det finns typ 3ggr så många "mercs" än vad som är reprecenterade i denna betatestomgången samt fler mappar... jusst nu pågår det ett matchmaking stresstest. varför man valt att göra det på detta sättet är bortom mitt förstånd och komplett idiotiskt...

Spelet var mycket bättre innan... nu är det mest värdelöst enformigt och irriterande, med all väntan, kass matchmaking etc...

Jag förstår att det vill få oss att testa specifika saker, men det ger ju en ganska skev bild verkar det som, tackar för inlägget.

Det har ju stått explicit att det är ett matchmaking-test och inget annat. Spelet är fortfarande under utveckling och har en bit kvar. Det är inte meningen att man ska få en hel bild av spelet.

Men folk generellt nuförtiden verkar ju se beta som ett speldemo och inte en möjlighet att kunna vara med och påverka spelets utveckling med feedback och bugrapporter vilket är vad det är till för.

Skrivet av nudelsdesign:

ja, jag begriper faktiskt inte varför man tar in nya spelare alls i detta stadiet av utvecklingen. det saknas många bra mercs, att man överhuvudtaget tar in helt nya spelare i ett matchmaking test är ju helt otroligt korkat... för att inte tala om hela idén med att göra ett publikt matchmaking test, där du inte kan spela med dina vänner/teammates (vilket är själva iden med matchmaking). SD borde sluta göra spel, de klarar ju uppenbarligen inte av att göra ett bra fungerande spel...

Svårt att få till ett stresstest utan att ha mycket folk som spelar.

Men jag håller med om att det var synd att matchmaking tillsammans med vänner inte fanns.
Det är också en matchmakingaspekt som behöver testat. Men det lär komma.
Spelet har inte release än på ett tag så det finns gott om tid att ordna detaljer.

12
Skriv svar