Se 20 blodfläckade minuter från Wolfenstein: The Old Blood

Robot
Medlem
Se 20 blodfläckade minuter från Wolfenstein: The Old Blood

Så tråkigt att de inte kan koda AI. Källkoden för AIn härstammar väl från något lir från C64an.

Medlem
Skrivet av MRZnr1:

Så tråkigt att de inte kan koda AI. Källkoden för AIn härstammar väl från något lir från C64an.

Kan du koda bättre?
Bifoga kod i mail och skicka till dem, dom kanske blir glada att någon kid från sverige fixar det åt dem.

^^


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Bästa AI'n jag upplevt var den i FEAR 1. Striderna var så roande så man struntade totalt i allt annat. Givetvis var allt detta borta i uppföljarna. Nu verkar det vara ganska trång i Wolfenstein så då kan det vara svårt att flanka etc.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av MRZnr1:

Så tråkigt att de inte kan koda AI. Källkoden för AIn härstammar väl från något lir från C64an.

Kan du koda bättre?
Bifoga kod i mail och skicka till dem, dom kanske blir glada att någon kid från sverige fixar det åt dem.

^^

Så om en frisör gör en (enligt dig) dålig klippning så får du inte klaga eftersom du inte själv är frisör?

Medlem
Skrivet av Bahoven:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av MRZnr1:

Så tråkigt att de inte kan koda AI. Källkoden för AIn härstammar väl från något lir från C64an.

Kan du koda bättre?
Bifoga kod i mail och skicka till dem, dom kanske blir glada att någon kid från sverige fixar det åt dem.

^^

Så om en frisör gör en (enligt dig) dålig klippning så får du inte klaga eftersom du inte själv är frisör?

Det där var nog den sämsta jämförelsen jag har sett.
så himla orelevant, det är som att jämföra smaken på en bratwurst och en spik.

Vem som helst kan klippa hår, med olika resultat.

Men den här herren kan nog inte koda till att börja med.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv

R3. Konsol. Moving on...

Jag har aldrig spelat Wolfenstein: The New Order, men jag vill det. Synd bara att det är såpass dyrt än i dag ><

Uppdatering
162 SEK på OnePlay är ju inte så fasligt dyrt.

Medlem
Skrivet av nhagyavi:

R3. Konsol. Moving on...

Jag har aldrig spelat Wolfenstein: The New Order, men jag vill det. Synd bara att det är såpass dyrt än i dag ><

Dyrt?....ligger runt 300kr fysisk kopia, ps3, ps4, pc, xbox.
Det är verkligen inte dyrt, måste det doppa under 100kr för att det ska vara okay att köpa?


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av nhagyavi:

R3. Konsol. Moving on...

Jag har aldrig spelat Wolfenstein: The New Order, men jag vill det. Synd bara att det är såpass dyrt än i dag &gt;&lt;

Dyrt?....ligger runt 300kr fysisk kopia, ps3, ps4, pc, xbox.
Det är verkligen inte dyrt, måste det doppa under 100kr för att det ska vara okay att köpa?

Om du skulle ha kvar några kronor under 660 SEK i 11 dagar till, efter spelköpet, så skulle du förstå varför jag köper spelen så billigt som det bara går. Alla har det inte lika bra som vad ni andra har...

Medlem
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av nhagyavi:

R3. Konsol. Moving on...

Jag har aldrig spelat Wolfenstein: The New Order, men jag vill det. Synd bara att det är såpass dyrt än i dag &amp;gt;&amp;lt;

Dyrt?....ligger runt 300kr fysisk kopia, ps3, ps4, pc, xbox.
Det är verkligen inte dyrt, måste det doppa under 100kr för att det ska vara okay att köpa?

Om du skulle ha kvar några kronor under 660 SEK i 11 dagar till, efter spelköpet, så skulle du förstå varför jag köper spelen så billigt som det bara går. Alla har det inte lika bra som vad ni andra har...

Ja, Jag har också levt på barn/studiebidrag.
Jag vet hur det är, men det ändrar inte fortfarande varför man anser att produkten är "För dyr".
Jovisst, om du mäter med de pengar du har, ja, då är det dyrt, men inte när du mäter produktens värde. ^^


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av MRZnr1:

Så tråkigt att de inte kan koda AI. Källkoden för AIn härstammar väl från något lir från C64an.

Kan du koda bättre?
Bifoga kod i mail och skicka till dem, dom kanske blir glada att någon kid från sverige fixar det åt dem.

^^

Hur vet du att det handlar om att dom inte kan fixa det? Dom kanske bara inte har tid?

Inaktiv
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av nhagyavi:

R3. Konsol. Moving on...

Jag har aldrig spelat Wolfenstein: The New Order, men jag vill det. Synd bara att det är såpass dyrt än i dag &amp;amp;gt;&amp;amp;lt;

Dyrt?....ligger runt 300kr fysisk kopia, ps3, ps4, pc, xbox.
Det är verkligen inte dyrt, måste det doppa under 100kr för att det ska vara okay att köpa?

Om du skulle ha kvar några kronor under 660 SEK i 11 dagar till, efter spelköpet, så skulle du förstå varför jag köper spelen så billigt som det bara går. Alla har det inte lika bra som vad ni andra har...

Ja, Jag har också levt på barn/studiebidrag.
Jag vet hur det är, men det ändrar inte fortfarande varför man anser att produkten är "För dyr".
Jovisst, om du mäter med de pengar du har, ja, då är det dyrt, men inte när du mäter produktens värde. ^^

Jag går inte på barn/studiebidrag.
Jag vet inte om jag ens kommer att gilla Wolfenstein: The New Order. Precis som alla andra spel (förutom GTA V, för jag har ju redan testat BETA-versionen hos vänner och min bror, så det är nu förhandsbokat genom Steam), så laddar jag hem dem först och testar spelen.

Gillar jag spelet? Bra! Då köper jag det när jag väl har råd och när det har gått ner i pris. Jag blånekar köpa spel för 300-400 SEK mer än vad de egentligen är värda, förutom GTA V, såklart, för där snackar vi värde till max!

Gillar jag det inte? Då avinstallerar jag helt enkelt skiten och jag förlorade ingenting på det.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Bästa AI&#039;n jag upplevt var den i FEAR 1. Striderna var så roande så man struntade totalt i allt annat. Givetvis var allt detta borta i uppföljarna. Nu verkar det vara ganska trång i Wolfenstein så då kan det vara svårt att flanka etc.

Jo de var bra! Men RTCW på svåraste är riktigt jävla fett!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Bästa AI&#039;n jag upplevt var den i FEAR 1. Striderna var så roande så man struntade totalt i allt annat. Givetvis var allt detta borta i uppföljarna. Nu verkar det vara ganska trång i Wolfenstein så då kan det vara svårt att flanka etc.

Tycker iof Fear 3 hade grymt bra AI. Spelade om flera ställen många gånger just för att det var så himla mycket känsla och allt utspelade sig annorlunda varje gång. Ska spela om Fear 1 i år, men har ingen koll på AIn där.

För att vara lite mer konkret vad jag menade med dålig AI:

I Wolfeinstein:
Man ser en fiende så i en dörröppning. Fienden öppnar eld. Jag strafar tillbaka bakom en väg och sen ut igen och dödar fienden.

I FEAR 3:
... jag strafar tillbaka, sen ut igen. Fienden är borta. Jag vet inte vart han tagit vägen och han kan närsomhelst dyka upp bakom en vägg eller ett hinder.

Fienden i Wolfeinstein kan jag nog jämföra med fienden i DooM. Jag tycker shooters sedan dess i största allmänhet har helt okey AI. Finns ju spel som glänser, tex Half Life, Fear, Dead Space, bottar till Unreal Tournament.

Medlem

inte full pris, expandalone... nais

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Bahoven:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av MRZnr1:

Så tråkigt att de inte kan koda AI. Källkoden för AIn härstammar väl från något lir från C64an.

Kan du koda bättre?
Bifoga kod i mail och skicka till dem, dom kanske blir glada att någon kid från sverige fixar det åt dem.

^^

Så om en frisör gör en (enligt dig) dålig klippning så får du inte klaga eftersom du inte själv är frisör?

Det där var nog den sämsta jämförelsen jag har sett.
så himla orelevant, det är som att jämföra smaken på en bratwurst och en spik.

Vem som helst kan klippa hår, med olika resultat.

Men den här herren kan nog inte koda till att börja med.

Nä nu gör du dig nog dum med flit tror jag allt. Ta vad som helst annat då om det är jämförelsen du hakar upp dig på. Mekaniker, snickare eller rörmokare som gör ett dåligt jobb då? Ska du inte klaga då heller ? För du kan ju inte göra bättre själv?

Hursom. Är nu AI:n dålig så lär man ju få påpeka det utan att vara kodare.

Medlem

Dat AI....

Pinsamt.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Dat AI....

Pinsamt.

Skadan då?

videon 20:12
Fiende skjuter 8-10 point blank i ryggen = 80 ner till 72 -> direkt regen stage till 80 igen...

Detta medans intervjuaren säger:
"there's not gonna be much hand holding here".. jamen då så. ◔_◔ Hoppas det iaff är Easy.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Det märks att han spelar med gamepad. Detta ska köras med m&k <3

1
Skriv svar