Titta på Hands-On med Sonys Project Morpheus

Robot
Titta på Hands-On med Sonys Project Morpheus
Medlem
Titta på Hands-On med Sonys Project Morpheus

Av alla dessa - den som är mest lik Virtual Boy kommer jag köpa.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag visste att Morpheus skulle dyka upp i någon bild förr eller senare.

Medlem

Jag vill att de marknadsför den tillsammans med karaktären från Matrix. Han borde till och med vara på kartongen när man köper den.

KoP
Medlem

Jaha.. det är klart någon skäggig hipsterfigur ska testa vr-glajjorna. -_-

Sir
Medlem

En kanske korkad fråga men hur kommer dessa VR-prylarna att fungera om man har glasögon och är närsynt? Måste man ha sina glasögon på sig under vr-grejen?

dmn
Medlem
Skrivet av Sir:

En kanske korkad fråga men hur kommer dessa VR-prylarna att fungera om man har glasögon och är närsynt? Måste man ha sina glasögon på sig under vr-grejen?

Om man är närsynt har man inga problem att se saker bra på nära håll.

Inaktiv
Skrivet av Sir:

En kanske korkad fråga men hur kommer dessa VR-prylarna att fungera om man har glasögon och är närsynt? Måste man ha sina glasögon på sig under vr-grejen?

Jag vet att oculus har en lösning där man kan specialbeställa linserna som sitter inuti oculus riften hos en optiker I devkit 2 fick jag dessutom med två extra par linser för folk med sämre syn.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Sir:

En kanske korkad fråga men hur kommer dessa VR-prylarna att fungera om man har glasögon och är närsynt? Måste man ha sina glasögon på sig under vr-grejen?

Om man är närsynt har man inga problem att se saker bra på nära håll.

Så funkar det inte. Linserna i hjälmarna gör att du fokuserar på oändligheten. Du ser alltså suddigt om du är närsynt.

Skrivet av Sir:

En kanske korkad fråga men hur kommer dessa VR-prylarna att fungera om man har glasögon och är närsynt? Måste man ha sina glasögon på sig under vr-grejen?

Det går alldeles utmärkt att ha glasögon på sig i iaf Oculus varianter, och vad jag läst även i Morpehus och Vive.

Jag kör alltid med glasögon i DK2.

Medlem
Skrivet av anon_165499:
Skrivet av Sir:

En kanske korkad fråga men hur kommer dessa VR-prylarna att fungera om man har glasögon och är närsynt? Måste man ha sina glasögon på sig under vr-grejen?

Jag vet att oculus har en lösning där man kan specialbeställa linserna som sitter inuti oculus riften hos en optiker I devkit 2 fick jag dessutom med två extra par linser för folk med sämre syn.

Det tror jag inte de har. Jag har snarare hört att det skulle vara ytterst dyrt att slipa den typen av linser efter synfel.

Medlem
Skrivet av KoP:

Jaha.. det är klart någon skäggig hipsterfigur ska testa vr-glajjorna. -_-

Äsch, sluta upp med sånt där. Hade du varit mer insatt i Tested's YouTube-kanal, så hade du inte yttrat dig på det där sättet. Duktiga och kunniga grabbar, med fruktansvärt informativa videor.

1
Skriv svar