Inget Xbox live gold-krav i Windows 10

Robot
Inget Xbox live gold-krav i Windows 10
Medlem
Inget Xbox live gold-krav i Windows 10

Pc master race ! och vem fan ska bry sig om xboners och vad de har att säga om saken ?


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Ja, det hade varit konstigt att betala för XBOX live på en PC.

Medlem

Ja man hade ju bara valt andra spel än xbox live microsoft spel om det hade blivit betaltjänst på deras spel


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

gratis och gratis jag betalar 450kr för internet

Medlem

hade nog inte gått med på en interneträkning på 219kr / mån för 100 mb/s och onlinespels funktions räkning 450kr / år

Medlem
Skrivet av jonfjaerd:

Ja, det hade varit konstigt att betala för XBOX live på en PC.

Vad är det konstiga med det då man använder samma tjänst?

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

gratis och gratis jag betalar 450kr för internet

Om du nu ämnar ta med internet i din kalkyl utgår jag från att du ENDAST spelar på din uppkoppling. Ingen surfning, ingen mail, inte FZ...

Att SPELA online är gratis. Sen att du betalar för din uppkoppling är ovidkommande.


signatur

I drank what?

Inaktiv

Nu när steam skall ta betalt för sin online tjänst är det ju inte konstigt om xbox också skall göra det.

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Nu när steam skall ta betalt för sin online tjänst är det ju inte konstigt om xbox också skall göra det.

steammachines?

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Nu när steam skall ta betalt för sin online tjänst är det ju inte konstigt om xbox också skall göra det.

Va? Får man fråga vart du har fått den nyheten ifrån?

Verkar högst osannolikt att steam skulle börja ta betalt för sin online tjänst.

Medlem
Skrivet av Plozz:
Skrivet av vampyrer_suger:

Nu när steam skall ta betalt för sin online tjänst är det ju inte konstigt om xbox också skall göra det.

Va? Får man fråga vart du har fått den nyheten ifrån?

Verkar högst osannolikt att steam skulle börja ta betalt för sin online tjänst.

sitter på samma fråga själv, undrar om han inte blandar ihop något. eller om det kommer bli så om man skaffar en Steammachine. Väntar på svar här med vart han fick den nyheten ifrån

Medlem

Tro f-n det. Annars hade vi nog sett en ELE (Extinction Level Event)-migration till Linux.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Tro f-n det. Annars hade vi nog sett en ELE (Extinction Level Event)-migration till Linux.

Världens mest spektakulära självmord!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Cybersoul:

gratis och gratis jag betalar 450kr för internet

Om du nu ämnar ta med internet i din kalkyl utgår jag från att du ENDAST spelar på din uppkoppling. Ingen surfning, ingen mail, inte FZ...

Att SPELA online är gratis. Sen att du betalar för din uppkoppling är ovidkommande.

När man betalar alla räkningar själv så räknar man in allt i sin kalkyl.

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av jonis:

Tro f-n det. Annars hade vi nog sett en ELE (Extinction Level Event)-migration till Linux.

Världens mest spektakulära självmord!

Haha ja


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Cybersoul:

gratis och gratis jag betalar 450kr för internet

Om du nu ämnar ta med internet i din kalkyl utgår jag från att du ENDAST spelar på din uppkoppling. Ingen surfning, ingen mail, inte FZ...

Att SPELA online är gratis. Sen att du betalar för din uppkoppling är ovidkommande.

När man betalar alla räkningar själv så räknar man in allt i sin kalkyl.

Tvivlar på att du betalar 450 kr för en uppkoppling bara för att spela på. För mig ingår 10/1 Mbit i hyran vilket räcker gott och väl att spela på. Dock valde jag att uppgradera till 100/100 för 199 kr/mån för att få bl a Plex att fungera tillfredsställande. Dessa extra 199 kronor påverkar då enligt mig inte min spelbudget.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Cybersoul:

gratis och gratis jag betalar 450kr för internet

Om du nu ämnar ta med internet i din kalkyl utgår jag från att du ENDAST spelar på din uppkoppling. Ingen surfning, ingen mail, inte FZ...

Att SPELA online är gratis. Sen att du betalar för din uppkoppling är ovidkommande.

Nej, det är inte gratis eftersom du får betala för internetanslutningen. Däremot så tillkommer ingen extra kostnad.

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Nu när steam skall ta betalt för sin online tjänst är det ju inte konstigt om xbox också skall göra det.

Länk på det.

Medlem

Det är väl positivt att MS arbetar med att göra livet surt för console peasants.

Medlem

Nä men tack MS! Vi behöver inte betala för det? GUUUUUUUUUUUUUUUUUUD så vänligt av er........ Örrrk

Medlem

Ms tillhandahåller inte servrar för onlinespel på PC. Alltså ska de inte ta betalt för onlinespel på PC.

Medlem

Hade dom tagit betalt för det så hade det dött snabbare än games for Windows live gjorde


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Allexz:

Nä men tack MS! Vi behöver inte betala för det? GUUUUUUUUUUUUUUUUUUD så vänligt av er........ Örrrk

Varför sarkasmen? Det var någon som frågade dem om detta och de svarade ju bara...

Medlem

Och hur många gånger tror du det har diskuterats att på nått sätt kunna ta ut en avgift?

Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Allexz:

Nä men tack MS! Vi behöver inte betala för det? GUUUUUUUUUUUUUUUUUUD så vänligt av er........ Örrrk

Varför sarkasmen? Det var någon som frågade dem om detta och de svarade ju bara...

Inaktiv
Skrivet av Allexz:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Allexz:

Nä men tack MS! Vi behöver inte betala för det? GUUUUUUUUUUUUUUUUUUD så vänligt av er........ Örrrk

Varför sarkasmen? Det var någon som frågade dem om detta och de svarade ju bara...

Och hur många gånger tror du det har diskuterats att på nått sätt kunna ta ut en avgift?

Gillar du konspirationsteorier också eller? Du gör bara antaganden och har inte en aning om vad de pratar om bakom stänga dörrar, det syns rätt klart att oavsett vad MS säger eller gör så kommer du vara sur och grinig på dem.

Nu var det en som undrade då Xbox Live även skulle komma till datorn och de svarade att det endast kostar på Xboxen. Detta beror på att MS tillhandahåller multiplayer-servrar för de spel som finns på deras plattform för att underlätta för utvecklarna som då själva inte behöver stå för dem.

Detta är dock inget som sker på datorer då det är mer vanlig att företagen skälva tillhandahåller dessa eller att man spelar P2P och därav finns ej behovet och därav kostar det inget.

Du kanske inte ens tror på att vi har varit på månen...

Medlem
Skrivet av Shuriko:

hade nog inte gått med på en interneträkning på 219kr / mån för 100 mb/s och onlinespels funktions räkning 450kr / år

du menar 100Mbit/s va? 100Mb/s är ju samma som 800Mbit/s...

Ska det komma Xbox One spel till Windows 10 också, var det inte bara streaming av spel ifrån Xbox One det handlade om?
Har dom sagt något om vilka spel som kommer att vara tillgängliga?

NuZ
Testpilot

Och där hade Xbone inga exklusiva titlar längre.....


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Mikael2441:
Skrivet av Shuriko:

hade nog inte gått med på en interneträkning på 219kr / mån för 100 mb/s och onlinespels funktions räkning 450kr / år

du menar 100Mbit/s va? 100Mb/s är ju samma som 800Mbit/s...

japp det var det ja menade, skrev lite galet där

12
Skriv svar