Bekräftat: Battlefield Hardline får olika upplösning på XBOne och PS4

Robot
Bekräftat: Battlefield Hardline får olika upplösning på XBOne och PS4

Här är upplösningen för Xbox One och Playstation 4.


Medlem
Bekräftat: Battlefield Hardline får olika upplösning på XBOne och PS4

Tumme upp om att det kommer förklaras krig här idag mellan PC & Konsol


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem

Vad är meningen med att ens köpa denna generationskonsoler om de inte ens klarar av 1080p.

Kräks lite om det fortfarande finns begränsningar på antal spelare på servern. Vad var det i BF4 till konsol, 32 spelare?

Medlem
Skrivet av RobbinC:

Tumme upp om att det kommer förklaras krig här idag mellan PC & Konsol

Ingen ide att förklara krig när pc har redan vunnit striden. Trololo

Medlem

orkar inte ens basha ner på konsolerna längre detta är ju standard.

Inaktiv

(får) det är väl redan det^^


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av kaealy:

Vad är meningen med att ens köpa denna generationskonsoler om de inte ens klarar av 1080p.

Kräks lite om det fortfarande finns begränsningar på antal spelare på servern. Vad var det i BF4 till konsol, 32 spelare?

För mig spelar upplösningen inte någon roll.. Så länge spelet är underhållande och känslan av att sitta och glo in i en skärm hela dagarna är vad jag är ute efter. Att spel inte körs i 1080p är inge big deal för mig. Spel ska upplevas oavsett upplösning.

900p till 1080p den lilla skillnaden gör varken eller för ögat. ifall du inte sitter 20 cm från tvn och redo att ta fram E-penisen


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Vad är meningen med att ens köpa denna generationskonsoler om de inte ens klarar av 1080p.

Kräks lite om det fortfarande finns begränsningar på antal spelare på servern. Vad var det i BF4 till konsol, 32 spelare?

Man kunde spela 64 spelare på ps4 och xbone, vilket är mer än nog enligt mig

Medlem

Hade media inte tjatat om detta så hade ju ingen brytt sig.

Medlem

Personligen trött på upplösningskravallet, 900p eller 1080p - vilket som funkar för mig. Jag finner däremot handkontroll mer bekvämt än tangentbord och mus, så jag kör BF-serien på PS4.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Skrivet av RobbinC:
Skrivet av kaealy:

Vad är meningen med att ens köpa denna generationskonsoler om de inte ens klarar av 1080p.

Kräks lite om det fortfarande finns begränsningar på antal spelare på servern. Vad var det i BF4 till konsol, 32 spelare?

För mig spelar upplösningen inte någon roll.. Så länge spelet är underhållande och känslan av att sitta och glo in i en skräm hela dagarna är vad jag är ute efter. Att spel inte körs i 1080p är inge big deal för mig. Spel ska upplevas oavsett upplösning.

900p till 1080p den lilla skillnaden gör varken eller för ögat. ifall du inte sitter 20 cm från tvn och redo att ta fram E-penisen

Men du måste väl ändå hålla med om att det är ett problem att de nya konsolerna knappt hunnit släppas förrän de börjar gå på knäna. Så vitt jag minns hade exempelvis Playstation 3 riktigt kraftfull hårdvara när den släpptes och det tog ett tag innan datorerna hann ifatt, men Playstation 4 och Xbone var ju föråldrade redan vid releasen.

Medlem

Ser man någon skillnad på Xbox One och Playstation 4-versionerna av spelet, till följd av skillnaden i upplösning?

Medlem
Skrivet av Toffelfabriken:
Skrivet av RobbinC:
Skrivet av kaealy:

Vad är meningen med att ens köpa denna generationskonsoler om de inte ens klarar av 1080p.

Kräks lite om det fortfarande finns begränsningar på antal spelare på servern. Vad var det i BF4 till konsol, 32 spelare?

För mig spelar upplösningen inte någon roll.. Så länge spelet är underhållande och känslan av att sitta och glo in i en skräm hela dagarna är vad jag är ute efter. Att spel inte körs i 1080p är inge big deal för mig. Spel ska upplevas oavsett upplösning.

900p till 1080p den lilla skillnaden gör varken eller för ögat. ifall du inte sitter 20 cm från tvn och redo att ta fram E-penisen

Men du måste väl ändå hålla med om att det är ett problem att de nya konsolerna knappt hunnit släppas förrän de börjar gå på knäna. Så vitt jag minns hade exempelvis Playstation 3 riktigt kraftfull hårdvara när den släpptes och det tog ett tag innan datorerna hann ifatt, men Playstation 4 och Xbone var ju föråldrade redan vid releasen.

Njae, datorerna var nog ifatt redan från början. Även om Gears of War kanske var världens snyggaste spel när det släpptes till Xbox 360 2006, snyggare än allt på PC. Men det berodde kanske inte så mycket på prestanda utan mer på att Gears of War hade hög budget och väldigt skickliga utvecklare. Men de hade kanske lyckats få till ett lika snyggt spel på PC.

Inaktiv

900p? 720p? Inte mycket till next-gen!

Medlem
Skrivet av Raklödder:

900p? 720p? Inte mycket till next-gen!

Citerar från någon annan, minns inte vem:
" Next-gen consoles, last-gen PC".

Verkar stämma.

Medlem

Men alltså man förstår ju vilka klåpare dom är när man läser om PC-versionen...

Citat:

GS: "Glosecki also mentions that the PC edition of Hardline will allow for tons of customization, if your rig is beefy enough."

"You can play at much higher resolutions, 1920x1080 and beyond up to the capabilities of your video card," he said. "You can also use much higher graphic settings on PC--which you gives you the best texture filtering, texture quality, and anti-aliasing in addition to other benefits. You can adjust your field of view or run higher than 60 FPS if you choose."

Han drar en CoD:Ghosts, pratar sig varm om att deras spel klarar en åratal gammal industristandard, ungefär som fisk-AI i Ghosts.

Det skrämmer mig att EA har gjort Frostbite till sin go-to motor för flera av sina utvecklare för motorn håller verkligen inte måttet när det gäller "next-gen", imponerar inte ett dugg längre.

Medlem

Jag tror att alla vill spela ett så snyggt spel som möjligt, så upplösningen spelar lite roll. Vid högre upplösning så behövs antialias och annat lite lite mindre så det upplevs som snyggare. Men för de flesta är det ingen större skillnad, pärlor för svin. Allt är såklart snyggare på en ny välutrustad PC, men inte alla som har råd att lägga ut 10 000 kr var tredje år. Jag är övertygad om att tevespelskonsollerna levererar tillräckligt snygg grafik för 95% av de som spelar.

Att Microsoft snålat in på hårdvaran är dock faktiskt fortsatt relevant att upplysa folk om, då inte alla köpt en current-genkonsoll än.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Jag tror att de resonerar lite som tv-kanalerna. Varför uppgradera till 1080 när folk knappt ens tittar på de 720p hd kanalerna de erbjuder. Nää PC ligger ljusår framför TV och så kommer det nog alltid att vara, vare sig det är konsol eller linjärt tittande.

Medlem

PC master race!

Medlem
Skrivet av RobbinC:
Skrivet av kaealy:

Vad är meningen med att ens köpa denna generationskonsoler om de inte ens klarar av 1080p.

Kräks lite om det fortfarande finns begränsningar på antal spelare på servern. Vad var det i BF4 till konsol, 32 spelare?

För mig spelar upplösningen inte någon roll.. Så länge spelet är underhållande och känslan av att sitta och glo in i en skärm hela dagarna är vad jag är ute efter. Att spel inte körs i 1080p är inge big deal för mig. Spel ska upplevas oavsett upplösning.

900p till 1080p den lilla skillnaden gör varken eller för ögat. ifall du inte sitter 20 cm från tvn och redo att ta fram E-penisen

Då måste det ju kännas jävligt meninglöst att betala 4000 kronor för en ny konsol när Battlefield Hardline är en reskin av BF4. Till och med banorna är ju mindre och "kräver" därmed sämre hårdvara.

Men hur är det med begränsningen av antal spelare då, om den kvarstår vid 16-32 spelare som det var på tidigare konsoler så är det ju ett stort skämt.

Medlem

Jag sett att alla "bashar" på konsoler som kostar 3700-4000. Tycker det är helt fantastiskt att se hur en dessa konsoler levererar med tanke på priset. Man behöver inte vara kärnfysiker för att förstå att grafikkort som kostar lika mycket som en konsol, levererar bättre grafik och prestanda. Mitt 6990 för närmare 6200kr (nypris) som snart har 5 år på nacken, drar min ps4 i gruset så det bara sjunger om det. Är extremt nöjd med min ps4, men man kan inte jämföra dessa! Vissa verkar tro att en BMW M3 är samma sak som Bugatti Veyron..

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Jag sett att alla "bashar" på konsoler som kostar 3700-4000. Tycker det är helt fantastiskt att se hur en dessa konsoler levererar med tanke på priset. Man behöver inte vara kärnfysiker för att förstå att grafikkort som kostar lika mycket som en konsol, levererar bättre grafik och prestanda. Mitt 6990 för närmare 6200kr (nypris) som snart har 5 år på nacken, drar min ps4 i gruset så det bara sjunger om det. Är extremt nöjd med min ps4, men man kan inte jämföra dessa! Vissa verkar tro att en BMW M3 är samma sak som Bugatti Veyron..

Nej, folk bashar inte konsoler för att de levererar sämre än PC, de bashar dom för att de presterar likadant som deras föregångare som börjar bli 8 år gamla.

Medlem

Fattar inte varför PC folk ska bråka med konsol spelare hela tiden?
Vi vet redan att PC är bättre, det har det nästan alltid varit.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av elPresidente:

Jag sett att alla "bashar" på konsoler som kostar 3700-4000. Tycker det är helt fantastiskt att se hur en dessa konsoler levererar med tanke på priset. Man behöver inte vara kärnfysiker för att förstå att grafikkort som kostar lika mycket som en konsol, levererar bättre grafik och prestanda. Mitt 6990 för närmare 6200kr (nypris) som snart har 5 år på nacken, drar min ps4 i gruset så det bara sjunger om det. Är extremt nöjd med min ps4, men man kan inte jämföra dessa! Vissa verkar tro att en BMW M3 är samma sak som Bugatti Veyron..

Nej, folk bashar inte konsoler för att de levererar sämre än PC, de bashar dom för att de presterar likadant som deras föregångare som börjar bli 8 år gamla.

Så ps3 levererar samma grafik och prestanda i Hardline som ps4? Ja men då så, då är det ju bara till att köpa det till ps3!

Medlem
Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av RobbinC:
Skrivet av kaealy:

Vad är meningen med att ens köpa denna generationskonsoler om de inte ens klarar av 1080p.

Kräks lite om det fortfarande finns begränsningar på antal spelare på servern. Vad var det i BF4 till konsol, 32 spelare?

För mig spelar upplösningen inte någon roll.. Så länge spelet är underhållande och känslan av att sitta och glo in i en skärm hela dagarna är vad jag är ute efter. Att spel inte körs i 1080p är inge big deal för mig. Spel ska upplevas oavsett upplösning.

900p till 1080p den lilla skillnaden gör varken eller för ögat. ifall du inte sitter 20 cm från tvn och redo att ta fram E-penisen

Då måste det ju kännas jävligt meninglöst att betala 4000 kronor för en ny konsol när Battlefield Hardline är en reskin av BF4. Till och med banorna är ju mindre och "kräver" därmed sämre hårdvara.

Men hur är det med begränsningen av antal spelare då, om den kvarstår vid 16-32 spelare som det var på tidigare konsoler så är det ju ett stort skämt.

64 spelare är det till ps4 samt xbone, samma med bf4..

Is
Medlem

BF4 var det max 64 spelare på dom nya konsolerna, hardline betan desamma. En anledning varför jag köpte en ny, ett spelen ser lite bättre ut och flyter bättre är en annan. 4000 är inte så mkt idag

Jämför man bf4 på nya och gamla konsolerna är det som natt och dag

Medlem

signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av ohem:

http://i.imgur.com/BDeHG8l.jpg

Well played!

KoP
Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av elPresidente:

Jag sett att alla "bashar" på konsoler som kostar 3700-4000. Tycker det är helt fantastiskt att se hur en dessa konsoler levererar med tanke på priset. Man behöver inte vara kärnfysiker för att förstå att grafikkort som kostar lika mycket som en konsol, levererar bättre grafik och prestanda. Mitt 6990 för närmare 6200kr (nypris) som snart har 5 år på nacken, drar min ps4 i gruset så det bara sjunger om det. Är extremt nöjd med min ps4, men man kan inte jämföra dessa! Vissa verkar tro att en BMW M3 är samma sak som Bugatti Veyron..

Nej, folk bashar inte konsoler för att de levererar sämre än PC, de bashar dom för att de presterar likadant som deras föregångare som börjar bli 8 år gamla.

Nej. Du har väldigt fel.

12
Skriv svar