Squad – ny action från Project Reality-gänget

Robot
Squad – ny action från Project Reality-gänget

Folket bakom den hyllade Battlefield-modden meckar taktisk action i Unreal Engine 4 - vad sägs om strider med 100 soldater samtidigt?


Medlem
Squad – ny action från Project Reality-gänget

Jag vet inte riktigt... Varför nämns inte Insurgency i sammanhanget? För mig låter det som det spelet fast med större kartor/fler spelare. Konceptet känns på så vis inte särskilt nyskapande.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Jag vet inte riktigt... Varför nämns inte Insurgency i sammanhanget? För mig låter det som det spelet fast med större kartor/fler spelare. Konceptet känns på så vis inte särskilt nyskapande.

Insurgency har väll inte precis basbyggande, strategisk action och super realism? Insurgency är mer en casual shooter

Medlem

Ser lovande ut


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Har de övergett planerna om att göra ett PR2 i CryEngine? Eller är detta PR2?

Verkar hur som helst väldigt intressant. Det råder verkligen brist på realistiska shooters.

Medlem
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av Sebbepojken:

Jag vet inte riktigt... Varför nämns inte Insurgency i sammanhanget? För mig låter det som det spelet fast med större kartor/fler spelare. Konceptet känns på så vis inte särskilt nyskapande.

Insurgency har väll inte precis basbyggande, strategisk action och super realism? Insurgency är mer en casual shooter

När jag läste på Reddit om det här igår var det BF, CoD och Arma som nämndes. Har något av de spelen basbyggande?

Insurgency är mer taktiskt och mer realistiskt än de två förstnämnda och mer lättsmält än Arma. Pitchen för Squad verkar ju vara att det lägger sig mellan de titlarna rent spelmekaniskt och med många spelare. Så för mig låter det just som Insurgency men med större kartor.

Medlem

Förstår inte riktigt vad det är som ska vara så nyskapande med detta och promotion videoklippet kändes väldigt amatörmässigt, men spelet kanske är kul vem vet.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av Sebbepojken:

Jag vet inte riktigt... Varför nämns inte Insurgency i sammanhanget? För mig låter det som det spelet fast med större kartor/fler spelare. Konceptet känns på så vis inte särskilt nyskapande.

Insurgency har väll inte precis basbyggande, strategisk action och super realism? Insurgency är mer en casual shooter

När jag läste på Reddit om det här igår var det BF, CoD och Arma som nämndes. Har något av de spelen basbyggande?

Insurgency är mer taktiskt och mer realistiskt än de två förstnämnda och mer lättsmält än Arma. Pitchen för Squad verkar ju vara att det lägger sig mellan de titlarna rent spelmekaniskt och med många spelare. Så för mig låter det just som Insurgency men med större kartor.

Vissa gamemodes i arma har basbyggande, och varför dom nämnde cod och bf har jag ingen aning om......och när du säger att insurgency är mer taktiskt håller jag inte riktigt med. Varje gång jag har spelat har det bara varit ett enormt clusterfuck, inge taktik eller snack alls

Medlem

Ojojoj! Så det kommer alltså två olika realistiska/taktiska shooters/"stridsimulatorer", som inte är lika tunga som ARMA och som har rötterna i PR?! Jag blir tårögd. Tycker fortf att PR:BF2 är, by far, den roligaste shootern på marknaden. Äntligen lite roliga nyheter på shooterfronten

Inaktiv
Medlem

Haha, det var på tiden ni uppmärksammade vårt spel!
Jag är en av utvecklarna... Har ni frågor, så shoot!

Inaktiv
Skrivet av -=anders=-:

Haha, det var på tiden ni uppmärksammade vårt spel!
Jag är en av utvecklarna... Har ni frågor, så shoot!

Anders Soundmod v0.5 for the win! Never forget! Never forgive!

Medlem
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av -=anders=-:

Haha, det var på tiden ni uppmärksammade vårt spel!
Jag är en av utvecklarna... Har ni frågor, så shoot!

Anders Soundmod v0.5 for the win! Never forget! Never forgive!

Oj! Det var väldigt längesen. Var ute igår och spelade in nya hyls -> ytor ljud. Ni kommer inte bli besvikna på ljudupplevelsen. Håller på med en fin balans mellan ljuden, då skottljud och explosioner har väldigt höga volymer i Squad så man får passa öronen.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av Sebbepojken:

Jag vet inte riktigt... Varför nämns inte Insurgency i sammanhanget? För mig låter det som det spelet fast med större kartor/fler spelare. Konceptet känns på så vis inte särskilt nyskapande.

Insurgency har väll inte precis basbyggande, strategisk action och super realism? Insurgency är mer en casual shooter

När jag läste på Reddit om det här igår var det BF, CoD och Arma som nämndes. Har något av de spelen basbyggande?

Insurgency är mer taktiskt och mer realistiskt än de två förstnämnda och mer lättsmält än Arma. Pitchen för Squad verkar ju vara att det lägger sig mellan de titlarna rent spelmekaniskt och med många spelare. Så för mig låter det just som Insurgency men med större kartor.

Om du äger BF2 sedan tidigare skulle jag rekommendera att du provar Project reality. Det är svårt att förklara vad det är som gör det unikt för någon som aldrig spelat det.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Har de övergett planerna om att göra ett PR2 i CryEngine? Eller är detta PR2?

Verkar hur som helst väldigt intressant. Det råder verkligen brist på realistiska shooters.

Såhär säger de på hemsidan:

What is Squad's relationship with the Project Reality modification for BF2?

Officially, we have no formal connection. There is an effort at a non-commercial PR game called PR2 which we hold no affiliation with. Generally speaking though, nearly all of our developers are retired members of the core Project Reality: BF2 development team, and we are seeking to make Squad the spiritual successor to PR in everything but name.

Medlem
Skrivet av Honken:

Ojojoj! Så det kommer alltså två olika realistiska/taktiska shooters/"stridsimulatorer", som inte är lika tunga som ARMA och som har rötterna i PR?! Jag blir tårögd. Tycker fortf att PR:BF2 är, by far, den roligaste shootern på marknaden. Äntligen lite roliga nyheter på shooterfronten

Håller varmt med dig!
BF2 är ett av de bästa spel jag spelat i mitt liv, och PR tog det ett stadigt seriöst kliv fram!

Idag är det arma3 som gäller för mig men om PR gänget (det ena eller andra) kommer med ett nytt spel så kommer ja vara redo från dag 1!

Bf2 PR var så fantastiskt för att det lyckades blanda en väldigt verklig känsla av taktik och strategi med den relativt simpla oc enkelt drivna bf2 motorn.
Kärlek och minnen!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av -=anders=-:

Haha, det var på tiden ni uppmärksammade vårt spel!
Jag är en av utvecklarna... Har ni frågor, så shoot!

Haha, kul!

1. Har du någon mer info kring PR2? Intrycket är att det är helt dött. Hur kommer det sig att båda säger ha "kärnfolket" från PR?
2. Hur långt har ni kommit i utvecklingen - har ni någon tidsplan?
3. Gif exclusive stuff!


signatur
Medlem

PR2 är dött och utvecklarna gick olika vägar då ledningen inte lyckades hålla ihop gänget.
Samma kommer nog tyvärr hända mer SQUAD då teamet gjorde "mytteri" mot deras riktiga team manager, Han som ensam kodat på squad i ett år. blev bestulen på sitt project.

Så nu står SQUAD utan sina ända två kodare.
Sen har Squad ingenting att göra med BSS som faktist gjorde och släppte Project Reality.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av -=anders=-:

Haha, det var på tiden ni uppmärksammade vårt spel!
Jag är en av utvecklarna... Har ni frågor, så shoot!

Haha, kul!

1. Har du någon mer info kring PR2? Intrycket är att det är helt dött. Hur kommer det sig att båda säger ha "kärnfolket" från PR?
2. Hur långt har ni kommit i utvecklingen - har ni någon tidsplan?
3. Gif exclusive stuff!

1. PR2 var jag själv med i, men märkte ganska fort att vi satt och trampade alldeles för länge. Man spottade ut mkt material, men det var stor brist på konkret ledarskap vilket gjorde att folk började tvivla.
Jag hamnade mitt i fasen när Squad (som tidigare utvecklades i UDK/UE3 motorn) började skapas i UE4 och redan då såg vi en grym potential för vad vi alltid velat med Project Reality.
In other words = PR2 är skrotat och vi ville inte använda det namnet, även för att vi nu siktat in oss på att göra spelet kommersiellt via Steam.
Btw, nej PR2 hade knappt 2 av 30 som jobbade med Project Reality modden. I Squad teamet är vi nog minst 10 man som jobbade med BF2:PR. Vi har vår berömda animatör (Chuc), som nu även tagit ledarställning, Bruno som gjorde visuella effekter, Irontaxi, AFSoccer som gjorde massa kartor med flera, med flera och jag då som förstör folks trumhinnor.

2. Enligt mig har vi kommit långt. Det öser in ansökningar om att antingen hjälpa till i projektet, så på kort tid har det uppmärksammats rejält.
Jag/vi började i mars 2014 och vi har kodat det mesta "from scratch" och redan efter 2 månader hade vi skapat ett onlineläge.
Vi är just nu ca. 20 pers och kommer om 2-3 månader släppa en stängd alpha version.
I min värld har vi ett spel färdigt för publik i slutet av detta året.
Vi kommer satsa stenhårt på infanteri-gameplay först och efter det systematiskt slänga in fordon. Som jag ser det, så kommer det bli en kontinuerlig utveckling av spelet även efter första publika släppet. Där fler spellägen kommer till och faktioner slåss med el motvarandra.
Nej, detta kommer inte bli ett nytt insurgency. Ni får tänka er Project Reality som det var, men allt det ni saknade plus annat kommer läggas till. BF2 (Refractor 2 motorn) hade många begränsningar som hindrade även många realistiska element som vi aldrig lyckades genomföra. Dock oxå pga att det var en modd, men att mycket var "hårdkodat". Så är inte fallet i Squad.

3. Haha, missuppfattade nog denna "uppmaning". Ja, det kommer! Sit tight!

Medlem
Skrivet av garderoben:

PR2 är dött och utvecklarna gick olika vägar då ledningen inte lyckades hålla ihop gänget.
Samma kommer nog tyvärr hända mer SQUAD då teamet gjorde "mytteri" mot deras riktiga team manager, Han som ensam kodat på squad i ett år. blev bestulen på sitt project.

Så nu står SQUAD utan sina ända två kodare.
Sen har Squad ingenting att göra med BSS som faktist gjorde och släppte Project Reality.

Oj oj oj, så fel du hade där. Var snäll och uttala dig inte om ngt du inte har en aning om. Ingen blev bestulen på någon kod och han var verkligen inte ensam om att koda. Denna person tog nya tag i ensam befattning utan att tänka sig för och han fick ingen med sig. Vi var många att starta projektet, men han tog på sig ledarrollen, men han behövde utveckla den rollen (som inte är lätt) och vi har nu 3 ledare ist, men alla jobbar åt samma mål och alla känns lika viktiga i sina roller. Just nu känns det toppen.

Vi har 4 kodare just nu och fler kommer in. Om du ville veta. De är fantastiskt duktiga och jag jobbar mkt med dem för att kunna finna ideer kring ljudskapande etc.

BSS är bara en grupp av mod teams. Inget team i sig.

Squad har väldigt mkt att göra med Project Reality. Läs min post där uppe.

Medlem
Skrivet av -=anders=-:
Skrivet av garderoben:

PR2 är dött och utvecklarna gick olika vägar då ledningen inte lyckades hålla ihop gänget.
Samma kommer nog tyvärr hända mer SQUAD då teamet gjorde "mytteri" mot deras riktiga team manager, Han som ensam kodat på squad i ett år. blev bestulen på sitt project.

Så nu står SQUAD utan sina ända två kodare.
Sen har Squad ingenting att göra med BSS som faktist gjorde och släppte Project Reality.

Oj oj oj, så fel du hade där. Var snäll och uttala dig inte om ngt du inte har en aning om. Ingen blev bestulen på någon kod och han var verkligen inte ensam om att koda. Denna person tog nya tag i ensam befattning utan att tänka sig för och han fick ingen med sig. Vi var många att starta projektet, men han tog på sig ledarrollen, men han behövde utveckla den rollen (som inte är lätt) och vi har nu 3 ledare ist, men alla jobbar åt samma mål och alla känns lika viktiga i sina roller. Just nu känns det toppen.

Vi har 4 kodare just nu och fler kommer in. Om du ville veta. De är fantastiskt duktiga och jag jobbar mkt med dem för att kunna finna ideer kring ljudskapande etc.

BSS är bara en grupp av mod teams. Inget team i sig.

Squad har väldigt mkt att göra med Project Reality. Läs min post där uppe.

Jag förstår, efter att läst hans post på squad forumet lät set som ni berövade han på hans project.

Medlem
Skrivet av garderoben:
Skrivet av -=anders=-:
Skrivet av garderoben:

PR2 är dött och utvecklarna gick olika vägar då ledningen inte lyckades hålla ihop gänget.
Samma kommer nog tyvärr hända mer SQUAD då teamet gjorde "mytteri" mot deras riktiga team manager, Han som ensam kodat på squad i ett år. blev bestulen på sitt project.

Så nu står SQUAD utan sina ända två kodare.
Sen har Squad ingenting att göra med BSS som faktist gjorde och släppte Project Reality.

Oj oj oj, så fel du hade där. Var snäll och uttala dig inte om ngt du inte har en aning om. Ingen blev bestulen på någon kod och han var verkligen inte ensam om att koda. Denna person tog nya tag i ensam befattning utan att tänka sig för och han fick ingen med sig. Vi var många att starta projektet, men han tog på sig ledarrollen, men han behövde utveckla den rollen (som inte är lätt) och vi har nu 3 ledare ist, men alla jobbar åt samma mål och alla känns lika viktiga i sina roller. Just nu känns det toppen.

Vi har 4 kodare just nu och fler kommer in. Om du ville veta. De är fantastiskt duktiga och jag jobbar mkt med dem för att kunna finna ideer kring ljudskapande etc.

BSS är bara en grupp av mod teams. Inget team i sig.

Squad har väldigt mkt att göra med Project Reality. Läs min post där uppe.

Jag förstår, efter att läst hans post på squad forumet lät set som ni berövade han på hans project.

Absolut, enligt honom ja. Man ska inte prata skit om människor och jag hade inget otalt med honom, men man kan säga att somliga behöver mogna lite om man vill leda ett kommersiellt projekt. Så är nog fallet i många situationer där ute.

Avstängd
Skrivet av -=anders=-:

Haha, det var på tiden ni uppmärksammade vårt spel!
Jag är en av utvecklarna... Har ni frågor, så shoot!

Hört av en kompis att det kommer innehålla chinook(bland annat) med combat rappelling, kan detta stämma?

Spelar visserligen Insurgency ibland men det här ser ju att vara mera i min stil, mapparna i Insurgency är alldeles för små och känns inte verkliga enligt mig. Missade tyvärr PR till Arma2(som jag gett upp) men jag minns från för-diskussionen att det inte är nått arkad skit iaf...


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem
Skrivet av Knazzbollen:
Skrivet av -=anders=-:

Haha, det var på tiden ni uppmärksammade vårt spel!
Jag är en av utvecklarna... Har ni frågor, så shoot!

Hört av en kompis att det kommer innehålla chinook(bland annat) med combat rappelling, kan detta stämma?

Tjena,

På längre sikt kommer vi självklart ha luftburna fordon, däribland Chinook och ja, vi kommer aldrig ge upp det omtalade "fast-rope fenomenet".

1
Skriv svar