Razer utmanar Oculus Rift, Morpheus och SteamVR

Robot
Razer utmanar Oculus Rift, Morpheus och SteamVR

Deras målsättning är inte att vara bäst utan annorlunda - och öppet.


Medlem
Razer utmanar Oculus Rift, Morpheus och SteamVR

Killen i bakgrunden skriver en hel jävla roman på sin mobil. Han stirrar intensivt ner på den!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Älskar Radial-G Racing som de lirar i videon. Spelar det rätt ofta med Oculus Rift. Kanonkul! (värt vart enda krona!)

Edit: Det han snackar om i slutet vad det gäller Radial-G Racing kan man trycka på "C" (eller var du nu bindat den) för att nollställa skärmen.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ankh:

Älskar Radial-G Racing som de lirar i videon. Spelar det rätt ofta med Oculus Rift. Kanonkul! (värt vart enda krona!)

Edit: Det han snackar om i slutet vad det gäller Radial-G Racing kan man trycka på "C" (eller var du nu bindat den) för att nollställa skärmen.

Måste testa!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Ankh:

Älskar Radial-G Racing som de lirar i videon. Spelar det rätt ofta med Oculus Rift. Kanonkul! (värt vart enda krona!)

Edit: Det han snackar om i slutet vad det gäller Radial-G Racing kan man trycka på "C" (eller var du nu bindat den) för att nollställa skärmen.

Måste testa!

Gör det! De har inte så många banor ännu - men spelet känns riktigt bra. De har lyckats fint att få bort åksjukan också (för de som haft problem med det - jag tillhör inte dom, men min sambo gör).

http://store.steampowered.com/app/330770/


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Gillar att det blir fler och fler val i denna växande, snart djungel. Det betyder förhoppningsvis att företagen måste vässa sina geniknölar mer å bli mer innovativa för att stå ut i mängden, på så sätt driva utvecklingen framåt snabbare.

Bring da future baby!


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Syftet med OSVR har aldrig varit att konkurrera med Valve och Oculus.. Tanken är att de vill underlätta de tekniska bitarna för utvecklare när programmerar för VR och att de tjänar pengar senare på att sälja kringutrustning till VR när det slagit igenom på riktigt

Medlem
Skrivet av Dagonath:

Syftet med OSVR har aldrig varit att konkurrera med Valve och Oculus.. Tanken är att de vill underlätta de tekniska bitarna för utvecklare när programmerar för VR och att de tjänar pengar senare på att sälja kringutrustning till VR när det slagit igenom på riktigt

Och sen sa dom att dom ville göra en mjukvara som ska vara som android för vr med OSVR, vad det nu betyter.

Medlem

En fråga, ni som har testat VR, fungerar det bra med ljudpositionering?

Inaktiv

Måste ju kännas hårt för Facebook som köpte Oculus för en sådan summa...och så visar det sig att andra är ikapp tekniken.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av matnojje:
Skrivet av Dagonath:

Syftet med OSVR har aldrig varit att konkurrera med Valve och Oculus.. Tanken är att de vill underlätta de tekniska bitarna för utvecklare när programmerar för VR och att de tjänar pengar senare på att sälja kringutrustning till VR när det slagit igenom på riktigt

Och sen sa dom att dom ville göra en mjukvara som ska vara som android för vr med OSVR, vad det nu betyter.

Det skvallras dessutom om att Google jobbar på en VR-version av Android, så det saknas knappast utveckling inom detta område.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Skrivet av Segas:

Måste ju kännas hårt för Facebook som köpte Oculus för en sådan summa...och så visar det sig att andra är ikapp tekniken.

Ikapp och varvat...

1
Skriv svar