Se den svåraste raidbossen få pisk för första gången i WoW

Robot
Se den svåraste raidbossen få pisk för första gången i WoW
Inaktiv
Se den svåraste raidbossen få pisk för första gången i WoW

Åh fy jävla helvete vad plöttrigt allt är O.o

Medlem
Medlem

Hade samma känsla, lycka och eufori när vi tog deathwing på lfr, stort!!

Medlem

Lmfao. Klirret!

Medlem

Snacka om att man får hjärnblödning av kommentarsfältets gnäll om fusk. Folk gnäller verkligen över ingenting.

Medlem

gillar att någon blev så uppspelt att han slog ner glas från bordet

Inaktiv

PC gaming är det ultimata!


signatur

Macintosh, grunden till PC gaming!

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Snacka om att man får hjärnblödning av kommentarsfältets gnäll om fusk. Folk gnäller verkligen över ingenting.

Största skälet var att Method gjorde något som bröt mot Blizzards TOS, något som andra som gjort det tidigare blivit bannade för. Däremot denna gång så tittade de åt andra hållet.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Xepheros:

Snacka om att man får hjärnblödning av kommentarsfältets gnäll om fusk. Folk gnäller verkligen över ingenting.

Största skälet var att Method gjorde något som bröt mot Blizzards TOS, något som andra som gjort det tidigare blivit bannade för. Däremot denna gång så tittade de åt andra hållet.

Nu blir man ju nyfiken, vad har jag missat?

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Xepheros:

Snacka om att man får hjärnblödning av kommentarsfältets gnäll om fusk. Folk gnäller verkligen över ingenting.

Största skälet var att Method gjorde något som bröt mot Blizzards TOS, något som andra som gjort det tidigare blivit bannade för. Däremot denna gång så tittade de åt andra hållet.

Alla topguilder har gjort det i år och dagar, och nej det bryter inte emot ToS det är på gränsen dock.

Det är för att vissa lånar ut konto till folk dom ej känner och fuffens händer på det kontot du lånar ut.

Därför det är på gränsen.

alla andra toppguilder har gjort det i år och dagar.

Så inget att gnälla över.

OT: helt klart en utav de svåraste raid tier 1 endgame bossarna jag har mött iaf, Hög damage output krävs hög hps, alla har något o göra hela tiden, det är ingen som står stilla och bara healar/dpsar osv.

utan du har jobb utöver det du vanligtvis gör, ex razorgore bwl.

extremt vältunad boss ska bli intressant och se vad vi får härnäst!

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Xepheros:

Snacka om att man får hjärnblödning av kommentarsfältets gnäll om fusk. Folk gnäller verkligen över ingenting.

Största skälet var att Method gjorde något som bröt mot Blizzards TOS, något som andra som gjort det tidigare blivit bannade för. Däremot denna gång så tittade de åt andra hållet.

TOS är inget absolut regelverk som är svartvitt. Bedömningar kring vad som är rätt och fel sker uteslutet på Blizzards villkor. Method har inte gjort någonting som bryter mot deras EULA å andra sidan, vilket är regelverket som faktiskt är absolut.

Det här fallet är väldigt grått, eftersom "Account Sharing" som är det som de är anklagade för är inte något absolut. Precis som Blizzard inte bryr sig om du låter din lillebror spela på din karaktär en kväll bryr de sig inte här heller. Däremot börjar de bry sig ifall account sharing faktiskt påverkar spelet, exempelvis genom att en person gör någonting på den andra personens karaktär och denne sen går till item restoration eller dylikt. Likaså ifall kontot blir hackat, eftersom det inte går att avgöra ifall det faktiskt blivit hackat eller inte på grund av att två personer använder kontot.

Utöver detta så har Method inte fått någon orättvis fördel på grund av detta. De har fortfarande samma gruppkomposition och samma 20 spelare, allting deras eget. De har inte använt någon form av exploit överhuvudtaget. Det som de faktiskt gjorde var att skifta runt vem som spelade vad och sen flyttade karaktärer mellan konton (lagligt) på grund av att vissa spelare hade alts av exakt samma klass som hade bättre gear. Vad är den enda fördelen med det här i praktiken? Man sparar tid på grund av RNG.

Men fighten blev inte enklare för det. Bossens mekaniker blev inte enklare. Oavsett vilken karaktär de spelade på så gjorde spelarna i fråga ett felfritt utförande helt i enlighet med Blizzards vision och design. Det går att argumentera för att det inte är 100% etiskt vitt, men det är samtidigt absolut inte fusk eftersom de inte hade någon orättvis fördel som de andra gillen inte hade.

Medlem

När något behöver en lång förklaring som ovan kan jag tycka att det finns ett problem.

Dock är ju det där med world first en väldigt nischad del av spelarna, ungefär samma personer varje gång och jag bryr mig egentligen inte om intrigerna eller vem som vinner. Så det är väl bara att gratulera och hoppas att alla inblandade hade kul i sin strävan.

Medlem

Så jävla mycket addons som .... gah, man ser ju inget?

Vad är de för mongo som spelar?

Medlem

coolt.

lite glada efter

Medlem
Skrivet av toern:

När något behöver en lång förklaring som ovan kan jag tycka att det finns ett problem.

Dock är ju det där med world first en väldigt nischad del av spelarna, ungefär samma personer varje gång och jag bryr mig egentligen inte om intrigerna eller vem som vinner. Så det är väl bara att gratulera och hoppas att alla inblandade hade kul i sin strävan.

Stege är när man har fem kort i ordningsföljd, exempelvis 5♦ 6♣ 7♠ 8♠ 9♦.
Färgerna på korten spelar ingen roll. Ju högre stegen är, desto bättre. Den allra bästa stegen är den med ess i topp, det vill säga T♦ J♥ Q♣ K♣ A♠ och den lägsta stegen är den med ess som lägsta kort, A♣ 2♣ 3♥ 4♥ 5♦.
Som synes kan alltså ess räknas både högt och lågt när man skapar stegar i poker.
Något som inte är tillåtet är att ”gå runt” esset för att skapa en stege, till exempel Q♥ K♣ A♠ 2♣ 3♥.
Man har visserligen fem kort i ordningsföljd, men esset måste alltså vara antingen det högsta eller det lägsta kortet för att stegen ska vara godkänd.
I handrankingen för poker rankas stege mellan triss och färg.
Vi nämnde ovan att färgen på korten i en stege inte spelar någon roll. Det enda undantaget är om alla korten är i samma färg. Då har man en färgstege, vilket är den allra starkaste handen i poker.

Har du något emot en pokerhand också?

Megadelux

"åh fyfan" @ 10:28

Medlem
Skrivet av toern:

När något behöver en lång förklaring som ovan kan jag tycka att det finns ett problem.

Dock är ju det där med world first en väldigt nischad del av spelarna, ungefär samma personer varje gång och jag bryr mig egentligen inte om intrigerna eller vem som vinner. Så det är väl bara att gratulera och hoppas att alla inblandade hade kul i sin strävan.

Det hade inte behövt en lång förklaring ifall folk hade slutat hävda saker som helt enkelt inte stämmer.

Medlem

Äh, solo om ett par expansioner...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Citat:

"Landstigningen i Normandie och nu det här"

Folk dog säkert på riktigt i den här raiden också. =P

Inaktiv

Kul! Väcker tillbaka lite old feelings till WoW helt klart!

Medlem

Härligt att se den glädjen när dem får ner honom...och så på gränsen dessutom

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Xepheros:

Snacka om att man får hjärnblödning av kommentarsfältets gnäll om fusk. Folk gnäller verkligen över ingenting.

Största skälet var att Method gjorde något som bröt mot Blizzards TOS, något som andra som gjort det tidigare blivit bannade för. Däremot denna gång så tittade de åt andra hållet.

Alla topguilder har gjort det i år och dagar, och nej det bryter inte emot ToS det är på gränsen dock.

Det är för att vissa lånar ut konto till folk dom ej känner och fuffens händer på det kontot du lånar ut.

Därför det är på gränsen.

alla andra toppguilder har gjort det i år och dagar.

Så inget att gnälla över.

OT: helt klart en utav de svåraste raid tier 1 endgame bossarna jag har mött iaf, Hög damage output krävs hög hps, alla har något o göra hela tiden, det är ingen som står stilla och bara healar/dpsar osv.

utan du har jobb utöver det du vanligtvis gör, ex razorgore bwl.

extremt vältunad boss ska bli intressant och se vad vi får härnäst!

ToS är en del av de regler som du godkänner för att spela, vilket har regler mot accountsharing och diverse andra saker. Dock var detta inte accountsharing, det var något som Blizzard inte tillåter några andra spelare.

Det som de gjorde var att föra över alts till andra konton, konton som de själva inte äger. Det är definitivt inget som man får göra (det räknas som att sälja sin gubbe/konto), jag har själv försökt att flytta karaktärer till en annat konto av en annan orsak dock och det blir ett bestämt nej från deras sida.

Jag skiter dock fullständigt om de fuskar eller inte, alla dessa fanboy krig mellan folk är bara löjlig, jag kör mitt eget race med raidingen.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Xepheros:

Snacka om att man får hjärnblödning av kommentarsfältets gnäll om fusk. Folk gnäller verkligen över ingenting.

Största skälet var att Method gjorde något som bröt mot Blizzards TOS, något som andra som gjort det tidigare blivit bannade för. Däremot denna gång så tittade de åt andra hållet.

TOS är inget absolut regelverk som är svartvitt. Bedömningar kring vad som är rätt och fel sker uteslutet på Blizzards villkor. Method har inte gjort någonting som bryter mot deras EULA å andra sidan, vilket är regelverket som faktiskt är absolut.

Det här fallet är väldigt grått, eftersom "Account Sharing" som är det som de är anklagade för är inte något absolut. Precis som Blizzard inte bryr sig om du låter din lillebror spela på din karaktär en kväll bryr de sig inte här heller. Däremot börjar de bry sig ifall account sharing faktiskt påverkar spelet, exempelvis genom att en person gör någonting på den andra personens karaktär och denne sen går till item restoration eller dylikt. Likaså ifall kontot blir hackat, eftersom det inte går att avgöra ifall det faktiskt blivit hackat eller inte på grund av att två personer använder kontot.

Utöver detta så har Method inte fått någon orättvis fördel på grund av detta. De har fortfarande samma gruppkomposition och samma 20 spelare, allting deras eget. De har inte använt någon form av exploit överhuvudtaget. Det som de faktiskt gjorde var att skifta runt vem som spelade vad och sen flyttade karaktärer mellan konton (lagligt) på grund av att vissa spelare hade alts av exakt samma klass som hade bättre gear. Vad är den enda fördelen med det här i praktiken? Man sparar tid på grund av RNG.

Men fighten blev inte enklare för det. Bossens mekaniker blev inte enklare. Oavsett vilken karaktär de spelade på så gjorde spelarna i fråga ett felfritt utförande helt i enlighet med Blizzards vision och design. Det går att argumentera för att det inte är 100% etiskt vitt, men det är samtidigt absolut inte fusk eftersom de inte hade någon orättvis fördel som de andra gillen inte hade.

Det är emot regler som jag själv har blivit nekad till att göra.

Dock så är det skillnad på far och son och bror och lille bror på samma konto, det har blizzard nämnt tidigare.
Det är dock fortfarande inte ok för andra att flytta karaktärer till konton de inte äger för att det räknas som försäljning då de är utanför familjen.

Och jo fighten blev faktiskt enklare då de kunde stacka klasser som de normalt in har tillgång till och som har en distinkt fördel på grund av hur boss striden fungerar.

Till exempel så hade de hunters och flertalet balance druider som använder disengage/wild charge mellan p1 och p2 för att negera en majoritet av all raid skada genom att hoppa upp på balkongerna 30 sekunder innan det egentligen är tänkt att men ska komma upp via bossen, det kan alla guild förvisso göra, men det hade de inte kunna gjort utan denna raid komposition, så visst blev det en ändring i striden, går inte att undkomma.

1
Skriv svar