Missa inte Playstation 4-tävlingen - jubileumsutgåvan i prispotten

Robot
Missa inte Playstation 4-tävlingen - jubileumsutgåvan i prispotten

Du har bara några få timmar på dig att delta.


Inaktiv
Missa inte Playstation 4-tävlingen - jubileumsutgåvan i prispotten

Får väl hoppas att nån av dom 1000 personer som nu får sparken från Sony mobile i Lund vinner.

Medlem

Blank grå! Nä gör om gör rätt sony

Medlem

FireFart på nått vis har du verkligen en poäng

Medlem

Hum hoppas inte jag vinner! Som tur är minimerar jag risken genom att inte svara på frågorna+den första sport frågan skrämde iväg mej effektivt

Medlem

Fråga 6 är lite luddig kanske..


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Stängs tävling officiellt kl 24.00? Har varit frånvarande en tid så därför sätter jag in mig såpass sent i tävlingen nu, men den andas nostalgi så jag kan inte låta bli!

Medlem

Länge sedan man var med i någon tävling. Men den här var för bra för att passa på. Kluriga frågor måste jag säga, blir spännande att se om man hade alla rätt

Medlem

Vinner man så lägger man bort den UNboxed.. Lär bli värd en HEL del i framtiden.

Medlem

Inte en chans att man hade alla rätt >_<

Medlem

Men neeeeeeeeeeeeeeej! Är ju precis klar för fffffffffffffff.................

Medlem

Haha fan! Jag var på sista frågan och gick på toa (kollade inte klockan innan), sen skulle jag trycka nästa så kom alla upp som rätt svar så tänkte jag "Men, dessa brukar ju inte komma för ens att tävlingen är slut *kollar på klockan*, helvete..".

Aja, hade alla rätt i alla fall.

Medlem

Angående fråga 6: Hur många varianter av Playstation Portable har det släppts, svaret är väl ändå fem och inte fyra..?

PSP-1000, PSP-2000, PSP-3000, PSP GO och PSP-E1000.


signatur

Constants and variables

Medlem

Öh va? Hur kan frågor ändras i efterhand ? jag vet 100% säkert att jag svara olika på 2 av mina frågor där jag har fått fel.

Sen har det visst släppts 5 varianter inte 4... Har inte Hayao Miyazaki jobbat med relaterad reklam?
Personen som gjort dessa frågor har ju knappast gjort egen undersökning.

Man kan inte ställa en fråga där det finns 2 svar sedan bara ha 1 rätt.
Skitsamma, jag förstår hur detta ligger till!

FM-guru
F.d. Sisyr

Fan, glömde bort PS Go bland portableversionerna. Dang it!

Men fråga ett; logotypen matchar ju inte alls Djurgårdens färger? Loggan är ju bl.a. grön, en färg Djurgården saknar.

Medlem

Vänta nu, 4 stycken psp? Vilken räknas inte som en egen variant enligt er?

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Fan, glömde bort PS Go bland portableversionerna. Dang it!

Men fråga ett; logotypen matchar ju inte alls Djurgårdens färger? Loggan är ju bl.a. grön, en färg Djurgården saknar.

Den allra första loggan hade inte grön i sig.

Medlem

Fråga nummer 6 är ju fel, det har visst släppts 5 modeller.

PSP-1000 (originalet)
PSP-2000 (slimmad modell)
PSP-3000 (upgraderad skärm)
PSP-N1000 (också kallad PSP Go)
PSP-E1000 (billigare variant av PSP Go)

Räknar man bort PSP Go modellerna kan jag godkänna 3 som svar, men 4? What?

Fråga nummer 17 där man får skriva fritt räknas också som ett "fel" svar btw.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Luongo22:
Skrivet av Sisyr:

Fan, glömde bort PS Go bland portableversionerna. Dang it!

Men fråga ett; logotypen matchar ju inte alls Djurgårdens färger? Loggan är ju bl.a. grön, en färg Djurgården saknar.

Den allra första loggan hade inte grön i sig.

Lust att länka? Finner nämligen inte.

Medlem

Håller med om att fråga nummer 6 är helt fel med "4" som rätt svar eftersom det är 5 modeller som heter PSP.

Om det nu är 4, kan FZ vara goa och utförligt berätta för oss hur de tänkte här?

Medlem
alk
Medlem

Fråga 8. Det fanns visst en gitarrkontroller med knappar till PS1. Det var ju faktiskt Konami som uppfann musik-spel genren med sin Guitar Freaks och Drum Mania serie. Fz kanske missade det och trodde Guitar Hero till PS2 var först. Iskallt kopierat av Harmonix & Red octane.

http://smg.photobucket.com/user/true_kiat/media/PSXimgs/Otros...

Medlem

Det finns 5 varianter av psp enligt wikipedia. Psp-1000, Psp-2000, psp-3000, psp go och psp-e1000. Stämmer inte detta?

Medlem

Woot! Finns ju 5 Psp varianter! Inte 4! Enligt wiki! P-1000-2000-3000-GO-e1000.

Medlem
Skrivet av Nuckan:

Angående fråga 6: Hur många varianter av Playstation Portable har det släppts, svaret är väl ändå fem och inte fyra..?

PSP-1000, PSP-2000, PSP-3000, PSP GO och PSP-E1000.

Hm, var ju en av dom få frågorna jag lyckades gissa rätt på. (Fast fel då) ; )

Som jag förstått det så har det väl släppts 5 varianter av PSP? (fråga 6)

Medlem

Fråga nummer ett är fel... 2004 gick sony playstation in som sponsor av AIK...
Men det fick man fel för.
Även fråga nummer 6. 5 varianter finns det av psp. Kom igen nu FZ.

Medlem
Skrivet av alk:

Fråga 8. Det fanns visst en gitarrkontroller med knappar till PS1. Det var ju faktiskt Konami som uppfann musik-spel genren med sin Guitar Freaks och Drum Mania serie. Fz kanske missade det och trodde Guitar Hero till PS2 var först. Iskallt kopierat av Harmonix &amp; Red octane.

http://smg.photobucket.com/user/true_kiat/media/PSXimgs/Otros...

Japp och dessutom:

Fråga 1: Men Playstation HAR ju sponsrat AIK?

Svårt att hitta info, men finns bland annat här: https://www.bliwa.se/Om-Bliwa/Aktuellt/Nyheter/Pressrelease-f...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

RHK
Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av alk:

Fråga 8. Det fanns visst en gitarrkontroller med knappar till PS1. Det var ju faktiskt Konami som uppfann musik-spel genren med sin Guitar Freaks och Drum Mania serie. Fz kanske missade det och trodde Guitar Hero till PS2 var först. Iskallt kopierat av Harmonix &amp;amp; Red octane.

http://smg.photobucket.com/user/true_kiat/media/PSXimgs/Otros...

Japp och dessutom:

Fråga 1: Men Playstation HAR ju sponsrat AIK?

Svårt att hitta info, men finns bland annat här: https://www.bliwa.se/Om-Bliwa/Aktuellt/Nyheter/Pressrelease-f...

Wow bra fångat, sökte själv efter det men hittade inget. Hoppas verkligen du får rätt på den!

Medlem

Om jag har rätt för mig så finns det 5st olika psp modeller och att playstation har sponsrat aik?

123
Skriv svar