Missa inte Playstation 4-tävlingen - jubileumsutgåvan i prispotten

Medlem

Jag väntar med spänning med vad FZ har att säga angående fråga 6 (antal PSP-modeller) och fråga 8 (falsk märklig kontroll). Jag har samma uppfattning som tidigare talare: 5 PSP-varianter, samt att GuitarFreaks hade en gitarr med knappar. På fråga 8 svarade jag fiskespöt, verkade mest rätt enligt mig iaf :).

Medlem

Blev också lite konfunderad över fråga 8 eftersom alla tre kontrollerna finns. Svarade fiskespöt då jag tänkte att det kanske hade något att göra med användandet i fightingspel.

Medlem

Fz crew verkar inte ha speciellt mycket koll på saker å ting.jag ska nog inte yttra mig jag har ju trots allt 50% fel lr rätt beror på vem man frågar.;p

Medlem

Om jag minns min historia rätt så är den sista versionen (E1000) inte att räkna som en nyversion utan samma som 2000/3000. Anledning till att den fick ett nytt NR var att PSP hade tagits ut produktion för att fokusera på PSP VITA men Sony ångrade sig och återupptog produktionen av "orginal" PSP (2000/3000) för den Amerikanska marknaden med några få förändringar.

Medlem
Skrivet av MiRV:

Om jag minns min historia rätt så är den sista versionen (E1000) inte att räkna som en nyversion utan samma som 2000/3000. Anledning till att den fick ett nytt NR var att PSP hade tagits ut produktion för att fokusera på PSP VITA men Sony ångrade sig och återupptog produktionen av "orginal" PSP (2000/3000) för den Amerikanska marknaden med några få förändringar.

E1000 är en ny version. Men snarare en nedgraderad sådan. Inget wifi eller stereoljud.

Medlem
Skrivet av sletenfejs:
Skrivet av MiRV:

Om jag minns min historia rätt så är den sista versionen (E1000) inte att räkna som en nyversion utan samma som 2000/3000. Anledning till att den fick ett nytt NR var att PSP hade tagits ut produktion för att fokusera på PSP VITA men Sony ångrade sig och återupptog produktionen av "orginal" PSP (2000/3000) för den Amerikanska marknaden med några få förändringar.

E1000 är en ny version. Men snarare en nedgraderad sådan. Inget wifi eller stereoljud.

Absolut nedgraderad. Den har dessutom ett sämre batteri, motsvarande som satt i PSP GO. MEN jag har för mig att det var en Q&A vid dess release då Sony svarade att det bara var en nylansering av de gamla PSP men då dessa tagits ur produktion så behövdes ett nytt Nr.

Samtidigt så har den fått förändringar vilket borde leda till att det är en nyversion.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Luongo22:
Skrivet av Sisyr:

Fan, glömde bort PS Go bland portableversionerna. Dang it!

Men fråga ett; logotypen matchar ju inte alls Djurgårdens färger? Loggan är ju bl.a. grön, en färg Djurgården saknar.

Den allra första loggan hade inte grön i sig.

Lust att länka? Finner nämligen inte.

Här är en artikel om det:
http://www.vis-atk.com/2011/01/29/u-r-not-rede/

Medlem
Skrivet av MiRV:
Skrivet av sletenfejs:
Skrivet av MiRV:

Om jag minns min historia rätt så är den sista versionen (E1000) inte att räkna som en nyversion utan samma som 2000/3000. Anledning till att den fick ett nytt NR var att PSP hade tagits ut produktion för att fokusera på PSP VITA men Sony ångrade sig och återupptog produktionen av "orginal" PSP (2000/3000) för den Amerikanska marknaden med några få förändringar.

E1000 är en ny version. Men snarare en nedgraderad sådan. Inget wifi eller stereoljud.

Absolut nedgraderad. Den har dessutom ett sämre batteri, motsvarande som satt i PSP GO. MEN jag har för mig att det var en Q&A vid dess release då Sony svarade att det bara var en nylansering av de gamla PSP men då dessa tagits ur produktion så behövdes ett nytt Nr.

Samtidigt så har den fått förändringar vilket borde leda till att det är en nyversion.

Vid release av E1000 jobbade jag hos en stor spelkedja och där räknades den definitivt som en ny release.
Tack för info om Q/A, ska definitivt leta efter den om den finns offentlig. Största frågan är ju varför dom släppte den alls..

Medlem

På fråga 12 så kanske det inte var rätt svar, men jag har aldrig stött på skivor som är mer reptåliga.

Medlem
Skrivet av sletenfejs:

Fråga nummer ett är fel... 2004 gick sony playstation in som sponsor av AIK...
Men det fick man fel för.
Även fråga nummer 6. 5 varianter finns det av psp. Kom igen nu FZ.

Ja sony har sponsrat AIK

Medlem
Skrivet av Tamefan:
Skrivet av sletenfejs:

Fråga nummer ett är fel... 2004 gick sony playstation in som sponsor av AIK...
Men det fick man fel för.
Även fråga nummer 6. 5 varianter finns det av psp. Kom igen nu FZ.

Ja sony har sponsrat AIK

Inte bara Sony, utan Sony Playstation.

Medlem
Skrivet av Nuckan:

Angående fråga 6: Hur många varianter av Playstation Portable har det släppts, svaret är väl ändå fem och inte fyra..?

PSP-1000, PSP-2000, PSP-3000, PSP GO och PSP-E1000.

Ja det finns fem, inte fyra inte tre, utan FEM. Så det är galet av FZ.

Fråga 5 är också galen. Han sa "299" något dollar nämde han inte.

Medlem

fz är amatörer!
inte längre vad dom brukade vara :/

Medlem

Hmm. Med tanke på felen så borde väl ändå den här tävlingen tas om?

BTW. Fråga 8 har inget rätt alternativ guitar freaks kontrollen som nämts tidigare är faktiskt en plastgitarr med knappar.

Fråga 1. Har två rätta alternativ. Som också nämts några ggr.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av alk:

Fråga 8. Det fanns visst en gitarrkontroller med knappar till PS1. Det var ju faktiskt Konami som uppfann musik-spel genren med sin Guitar Freaks och Drum Mania serie. Fz kanske missade det och trodde Guitar Hero till PS2 var först. Iskallt kopierat av Harmonix & Red octane.

http://smg.photobucket.com/user/true_kiat/media/PSXimgs/Otros...

Japp och dessutom:

Fråga 1: Men Playstation HAR ju sponsrat AIK?

Svårt att hitta info, men finns bland annat här: https://www.bliwa.se/Om-Bliwa/Aktuellt/Nyheter/Pressrelease-f...

Nu är det här väldigt mycket hårklyveri från min sida, men samarbetspartner och sponsor är inte riktigt samma sak. Kan såklart bara vara ordvalet i artikeln, men men.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av MiRV:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Luongo22:
Skrivet av Sisyr:

Fan, glömde bort PS Go bland portableversionerna. Dang it!

Men fråga ett; logotypen matchar ju inte alls Djurgårdens färger? Loggan är ju bl.a. grön, en färg Djurgården saknar.

Den allra första loggan hade inte grön i sig.

Lust att länka? Finner nämligen inte.

Här är en artikel om det:
http://www.vis-atk.com/2011/01/29/u-r-not-rede/

Jag kanske missar nått, men styrker inte bara den där artikeln det jag sa? De trefärgade loggorna är ju koncept, medan den fyrfärgade var den första som användes?

Medlem

2 fel... I'm out of the game

Medlem

Hoppas FZ rättar till fråga 6 så att vi som svarade rätt med 5st får en ärlig chans att vinna. Respons från FZ skulle också uppskattas.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av MiRV:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Luongo22:
Skrivet av Sisyr:

Fan, glömde bort PS Go bland portableversionerna. Dang it!

Men fråga ett; logotypen matchar ju inte alls Djurgårdens färger? Loggan är ju bl.a. grön, en färg Djurgården saknar.

Den allra första loggan hade inte grön i sig.

Lust att länka? Finner nämligen inte.

Här är en artikel om det:
http://www.vis-atk.com/2011/01/29/u-r-not-rede/

Jag kanske missar nått, men styrker inte bara den där artikeln det jag sa? De trefärgade loggorna är ju koncept, medan den fyrfärgade var den första som användes?

Absolut. Sen om det räcker för quizfrågan att det har "funnits" 3-färgade loggor eller om det räcker att det är samma färger +1... Det är upp till Fz-Crew

Medlem

Hoppas också att fråga 6 rättas om. Den enda missen och jag verkar inte vara ensam om det.

Medlem

Fråga nummer 8: Gitarren finns, och nummer 6, det finns 5 st olika versioner.

Redan påpekat tidigare ett flertal gånger, men skadar inte med fler

Medlem
Skrivet av saigon:

Fråga nummer 8: Gitarren finns, och nummer 6, det finns 5 st olika versioner.

Redan påpekat tidigare ett flertal gånger, men skadar inte med fler

Men är gitarren en officiell Playstation 1 kontroll?

Medlem

Det vet jag inte kan kolla upp det senare. Men nu var ju inte frågeställningen så att dom efterfrågade officiella kontroller. Så sätter dom gitarren som rätt svar, så gör dom helt enkelt fel.

Jag trodde ju att det var en kuggfråga, alla 3 kontroller finns, det kan man ju konstatera. Men just det att Fiskespöet kan användas i fightingspel, trodde att det var tvisten. Har aldrig hört det, hittade ingen info om det heller, att den kan användas i fightingspel. Så då konstaterade jag för mig själv, ja det finns ett fiskespö, men inget fiskespö som kan användas i fightingspel, haha.

Medlem
Skrivet av saigon:

Det vet jag inte kan kolla upp det senare. Men nu var ju inte frågeställningen så att dom efterfrågade officiella kontroller. Så sätter dom gitarren som rätt svar, så gör dom helt enkelt fel.

Jag trodde ju att det var en kuggfråga, alla 3 kontroller finns, det kan man ju konstatera. Men just det att Fiskespöet kan användas i fightingspel, trodde att det var tvisten. Har aldrig hört det, hittade ingen info om det heller, att den kan användas i fightingspel. Så då konstaterade jag för mig själv, ja det finns ett fiskespö, men inget fiskespö som kan användas i fightingspel, haha.

Skickar en youtube länk där fiskespöt används för fightingspel. På asiatiska men ganska underhållande
https://www.youtube.com/watch?v=yF4CALgk3CQ

Medlem
Skrivet av saigon:

Jag trodde ju att det var en kuggfråga, alla 3 kontroller finns, det kan man ju konstatera. Men just det att Fiskespöet kan användas i fightingspel, trodde att det var tvisten. Har aldrig hört det, hittade ingen info om det heller, att den kan användas i fightingspel. Så då konstaterade jag för mig själv, ja det finns ett fiskespö, men inget fiskespö som kan användas i fightingspel, haha.

Jag kände till gitarren (Guitar Freaks) och gamepadden (NeGcon) så då körde jag uteslutningsmetoden och antog att fiskespöet som kan användas som i fightingspel måste vara den som inte finns.

Edit: Jag lägger in en YouTube-video med gitarren:

Medlem

Känns ju förjävligt om man ska få fel på första frågan nu. Deras "första" logga ska väl vara en logga som dem använt sig av. De med Djurgårdsfärgerna var väl bara olika förslag innan den med grönt blev den slutgiltiga?? ...

*Går förkrossad ut ur rummet*..

Skägg.
10 Chambers

Som sagt, om ni googlat bättre än oss och hittat felaktiga frågor kommer de att strykas


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Som sagt, om ni googlat bättre än oss och hittat felaktiga frågor kommer de att strykas

Inte bara denna källa men gällande fråga 1: http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:845/FULLTEXT01.pdf

Fråga 6: http://en.wikipedia.org/wiki/Template:List_of_PSP_Models

Tack för en annars bra tävling : )

Medlem

Angående fråga 1, inte för att vara petig men i första ps-loggan så fanns grönt också, vilket inte är en av djurgårdens färger. Just sayin'

Medlem

Hur som haver. Tävlingen har gett upphov till rolig diskussion och vi alla har nog lärt oss en del grejer som vi kanske inte hade 100 koll på 299 i usa måste gett en rejäl språngbräda. Någon som minns vad det gick på i Sverige när det begav sig?

123
Skriv svar